שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

מגזין הצרכנות האמריקאי דרג את הרכישות הטובות והפחות טובות בשוק רכבי הפנאי, על פי קבוצות הגודל השונות

מדי שנה, מפרסם הקונסיומר רפורט, מגזין הצרכנות הגדול והחזק בעולם, את הבחירות של כתביו במכוניות המומלצות ביותר. המבחנים נעשים בצורה הכי אובייקטיבית שאפשר: אנשי המגזין נכנסים לסוכנויות הרכב השונות, ורוכשים מכוניות חדשות בצורה אנונימית, כך שאין מחויבות לאף גורם (הלוואי אצלנו...). לאחר הרכישה, נמסרות המכוניות לכתבים השונים, שגומאים איתן מיילים רבים בתנאי דרך שונים. מלבד זאת, מתקיימים גם מבחנים במסלול הנמצא במדינת קונטיקט, שהוא בבעלות המגזין.

ומי בין הנבחרות? בשתי קבוצות הגודל הראשונות, סאב-קומפקט וקומפקט, מככבות שתי מכוניות מוכרות וחביבות גם בישראל: הסובארו XV  והסובארו פורסטר, בהתאמה (למבחן דרכים ל-XV ידני). דגמי סובארו השונים זוכים בהתמדה לביקורות טובות מאוד בארה''ב, מזה שנים, בעיקר בזכות האמינות שלהם, הבטיחות, נוחות הנסיעה, החיסכון בדלק וה-value for money. בצד השני של הסקאלה, כקניות הטובות פחות, נבחרו הפיאט 500X בקבוצת הסאב-קומפקט וג'יפ צ'ירוקי לרדו בקבוצת הקומפקט.

בקבוצת הביניים, של רכבי פנאי בינוניים, ניצבת מכונית נוספת של יצרן יפני: טויוטה היילנדר, אחד הדגמים הפחות מוכרים של החברה עבור הישראלים, המגיע אלינו רק ביבוא מקביל, לא דרך היבואן הרשמי. זהו רכב מגודל, בסגנון אמריקאי, עם מנוע בנזין  V6 בנפח 3.5 ליטר ושמונה מקומות ישיבה (אגב, כל כלי הרכב נבחנו  עם מנועי בנזין). הבחירה הפחות מומלצת היתה בג'יפ רנגלר סהרה.

ברכבי הפנאי הגדולים, הבכורה עברה ליצרן אמריקאי עם הדודג' דורנגו וגם במגזר הטנדרים ההמלצה היא על משהו מארצו של הדוד סם: ראם 1500 (למבחן דרכים לראם 3500). בהתאמה, שני הפחות מומלצים בקטגוריות האלו הם כלי רכב של טויוטה – הסקויה ברכבי הפנאי הגדולים והטקומה בקטגוריית הטנדרים.

ומה בפלח רכבי היוקרה?  כאן ההמלצות הן על שני כלי רכב המגיעים מגרמניה: פורשה מקאן בקטנים ואאודיQ7  בגדולים (למבחן דרכים למקאן). מנגד, כבחירות הטובות פחות, ניצבים לנד רובר דיסקברי ספורט וקאדילק אסקלייד, בהתאמה.

הפרמטרים הנבחנים על ידי המגזין אינם כוללים אמנם נסיעת שטח, אבל בסך הכל ההמלצות נותנות כיוון טוב לבחירה למי שמתכוון לרכוש רכב חדש.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - נהגיהו

01 באפריל 2018 ב 16:03

כל הכבוד לסובארו הקטנה ששלוש ממכוניותיה: הפורסטר , ה- XV וה- BRZ נבחרו כטובות ביותר בקטגוריה שלהן. ובין יצרניות הרכב בציון הכולל סובארו נמצאת במקומות השישי שביעי יחד עם קייה שרק חמש יצרניות מכוניות פאר מעליהן. הגרועות ביותר מבין 34 היצרניות: לנד רובר JEEP ופיאט.