שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לעוף נמוך עם טויוטה לנד קרוזר

הלנד ספיד קרוזר של טויוטה קבע שיא מהירות חדש לרכבי שטח: 370 ק''מ לשעה

לפני כחצי שנה דיווחנו כאן על ה'''מפלץ'' שהציגה טויוטה בתערוכת SEMA  האחרונה: לנד קרוזר שהוסב למכונת מהירות עם מנוע שמספק למעלה מ-2000 כ''ס (כן, אלפיים, זאת לא טעות). עם הצגתו דווח כי הרכב, שקיבל את השם Land Speed Cruiser, השיג מהירות של 354 קמ''ש ואת התואר ''רכב השטח המהיר ביותר בעולם''.

אבל בטויוטה לא הסתפקו במהירות הזאת, והריצו את הרכב במסלול של שדה התעופה והחלל מוהאבי שבקליפורניה. למשימה גויס נהג הנאסקאר קרל אדוארדס, שקיבל הנחיה אחת ויחידה: ''לא משנה מה, אתה לוחץ על הדוושה עד הסוף, עד שייגמר לך המסלול''. וזה בדיוק מה שאדוארדס עשה והגיע למהירות – שנמדדה באמצעות GPS - של 370 קמ''ש (230 מייל לשעה). סביר להניח שאם לא היה נגמר לו המסלול, הוא היה יכול להשיג מהירות גבוהה עוד יותר.

וברור לכם שהלנד קורזר שהשיג את המהירות הזו הוא לא משהו ששאתם יכולים לרכוש בסוכנות הקרובה, אפילו לא דומה: מלבד השיפורים במנוע, שבנוי אמנם על בלוק סטנדרטי של V-8  בנפח 5.7 ליטר אך כל החלקים הפנימיים הוחלפו למחוזקים (בוכנות, טלטלים, גל ארכובה וכו'), נעשו גם שינוי במרכב כדי לקלוט צמיגים רחבים מאוד בחתך נמוך ומערך המתלים שונה. כדי לטפל בכל הכוח והמומנט שיוצאים מהמנוע, הורכבה ברכב תיבת הילוכים ייעודית למירוצים וגם הסרנים חוזקו כדי לעמוד במעמסה. אגב כוח, הוא מושג בין היתר בעזרתם של שני מגדשים שהורכבו מאחרי הפגוש הקדמי. וכדי לטפל בגזי הפליטה, גם הסעפות עברו מקצה שיפורים.

המהירות שהושגה עדיין לא אושרה רישמית כשיא עבור רכבי שטח, אבל מה שנותר לאנשי טויוטה לעשות זה לקחת את הרכב למישורי המלח של בונוויל, במדינת יוטה, ולבדוק לאיזו מהירות אפשר להגיע איתו כשיש מסלול שלא נגמר...       

וכך זה נראה בוידאו

תגובות

0 תגובות