שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מסע הסברה למניעת נסיעה בחופי הים

לקראת תחילת אכיפת חוק איסור נסיעה בחופים והטלת הקנסות לנוהגים בחופי הארץ ממשיכים פקחי רשות הטבע והגנים ומשרד הפנים, בסיוע הציבור את מסע ההסברה למניעת נסיעה בחופי המדינה -והפעם: בשבת הקרובה ה- 12.4.03 תתקיים ההסברה לאורך חוף הכרמל.
הציבור מוזמן, פרטים ברשות שמורות הטבע במחלקת ההסברה
02-5005411/2/3

החוף והחוק

בחודשים הקרובים, יתחילו פקחי רשות הטבע והגנים ופקחי הרשויות המקומיות לאכוף את החוק: ''איסור נהיגה בכל סוג רכב מוטורי, ברצועת 100 מטרים מקו המים, בכל חופי הים בארץ''. החוק אוסר על נהיגת כלי רכב מכל סוג בחופי הים-התיכון, מראש הנקרה בצפון ועד חוף נחל שקמה בדרום; חופי הכינרת, ים המלח וים סוף (מפרץ אילת). האיסור הוא בכל ימות השנה, לאורך כל רצועת החוף, בתחום 100 מטרים מקו גאות המים. שיעור הקנסות על נסיעה בחופים מגיע עד 1000 ש''ח.

החוף והחוק

למה החוק?

עם התרבות רכבי השטח בארץ חלה עלייה חדה ברכבים הנוסעים לאורכה של רצועת החוף מפריעים ואף מסכנים את הנופשים אשר באו למצוא מעט שקט ורוגע מול הים. ואם בחרתם לכם חוף ''שומם'' דעו לכם כי אתם רומסים בעלי-חיים ייחודיים וחורצים בחול סימנים של צמיגי הרכב, אשר גורמים להריסת פני הקרקע, פגיעה בבתי הגידול השונים ולהרס של צמחים נדירים הנמצאים על סף הכחדה.

וביום שבת הקרוב....

ייתקיים מסע הסברה לאורך חוף הכרמל. לידיעתכם לקראת תחילת מועד אכיפת החוק יסיירו פקחי רשות הטבע והגנים ומשרד הפנים בשבועות הקרובים בחופי הארץ ויחלקו לציבור ולנוהגים בחופים חומרי הסברה ורקע אודות החוק מתוך ניסיון לגייס את הציבור ולסייע לרשות ולמשרד הפנים למנוע נסיעה בחופים.

ומה נשאר לנו לעשות?

סך הכול לשתף פעולה - גם נימנע מקנסות, גם ניצור תדמית טובה וראויה כבעלי רכבי שטח, אך בעיקר נשמור על חופי הארץ הנעלמים בגלל הבנייה עליהם או לצידם וכך נוכל להינות כיום וגם בעתיד מאחד מאוצרות הטבע במדינתנו.

תגובות

0 תגובות