שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המורה הבווארי חוזר

ב.מ.וו מציגה את ההמשך לאגדת X5 שנותן כנהוג יותר מהכל: סנטימטרים, סוסים, מושבים. הוא אפילו יפה יותר. האם זה יספיק כדי להתמודד עם כל מעתיקי ומשכללי נוסחת הקסם?

כתב: רני פלג
אתר השטח הישראלי - אוגוסט 2006

משחקים בכדורי שלג עלולים להיות מעייפים. ב.מ.וו החלה לגלגל כדור שלג, כאשר הציגה את רכב השטח שלה, X5, לפני 7 שנים. נוסחת הקסם שיצרה טויוטה עם RAV4, הועתקה לעולם מכוניות הפרימיום והציעה לעם (האמריקני בעיקר) ארכיטקטורת מרכב מרווחת ושימושית, עם כאילו יכולות שטח. ב.מ.וו כמו ב.מ.וו שכללה את הנוסחה עם יכולות ספורטיביות ודינמיות, שקסמו לאוהדיה.

רכב השטח היוקרתי גרר אחריו מפולת שלג של ממש בדמות כל האחרים שניסו לשחזר את הנוסחה לביצת הזהב של ב.מ.וו. כולם היו בניו: פולקסווגן טוארג ופורשה קאיין, אודי Q7, מרצדס ML הנוכחי, וולוו XC90 ועוד. אחרי 7 שנים בייצור ואחרי שכל ביצי הזהב הללו הכניסו הרבה מזונים לקופות יצרניהן, גלגל השלג כבר רמס את האב המוליד העייף של ב.מ.וו, והגיע הזמן להחליפו.

טוב מראה עיניים

לא קשה הייתה עבודתם של מעצבי הדגם המרוענן, הם פשוט נטלו את הדגם המוחלף והוסיפו תבליני עיצוב שונים כדי לעדכן את המראה הנאה ולשמור עליו בחזית עולם היופי. הם עשו זאת בהצלחה מלאה. אבל לא רק יופי יש שם, אלא הרבה פרטים חשובים שיסייעו לבימר הזה לחזור אל הפסגה, בראשם יישור קו עם המתחרים, בדמות שורת מושבים שלישית, כדי לאכלס 7 נוסעים במידת הצורך – פרט חשוב בדרך ללבו של האמריקני בפרבר העשיר.

טוב מראה עיניים

באותה רוח אמריקנית נוספו לדגם 18 סנטימטר לאורך ו-6 לרוחב וכמובן נוספו סוסים למנועים, כדי לסחוב את העגלה היטב. שני מנועי בנזין יש לאתלט החדש, עם 272, או 355 סוסים, כאשר את העניין הפרטי שלי מייצרת הגרסה העדכנית לדיזל המעולה בנפח 3 ליטר, לה 231 סוסים (לצערי גרסת 286 הסוסים של מנוע זה, שהוצגה לאחרונה באח הקטן, X3, לא מוצעת כרגע). את המנועים משרתת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, לה 6 יחסי העברה ונתוני צריכת הדלק בכל המנועים משופרים לעומת הדם המוחלף.

עוד אלקטרוניקה

ואם בעיצוב וביחידות הכוח לא מצאנו בשורות חדשות, הרי שבתחום ההתנהגות הדינמית לא יכלה ב.מ.וו רק ליישר קו עם המתחרים. חוץ מהגרסה העדכנית של מערכת העברת הכוח Xdrive לבימר הזה מערכת המתלים האקטיבית הראשונה בקטגוריה, המשתמשת במוטות מייצבים הידראוליים כדי להפחית את זווית הגלגול בפניות. גם בולמי הזעזועים נשלטים אלקטרונית, כמו גם מערכת ההיגוי האקטיבי, שהוצגה קודם לכן בדגמי הכביש של החברה. ואם עדיין שמרתם על ערנות למקרא המפרט, נציין שגם תצוגה עילית של פריטי מידע חשובים יש בבימר הזה ושכמו קודמיו, גם שגם זה לא יזכה לראות יותר מדי שטח בישראל.

עוד אלקטרוניקה

תגובות

0 תגובות