שטח 4X4 > כתבות > חדשות

עמותת גיבורים קטנים מחפשת 4X4 מתנדבים

לפני מספר שנים הקימו מיכל ובעלה עו''ד יריב וינצר עמותה שמטרתה לעזור לילדים בעלי פיגור ולמשפחותיהם. יוזמה זו שלהם באה לאחר שהבינו ממספר כתבות כי הכספים שהם ואחרים תורמים לעמותות מכובדות, קטנות וגדולות כאחת, מגיעים בחלקם למילוי המטרה שלשמה הן נתרמו ואילו החלק הארי של הכסף מתנדף לו למשכורת, כיבודים, טיסות, בתי מלון , ועוד דברים שלא לשמם הוא נתרם. הרעיון מאחורי העמותה ''גיבורים קטנים'' אותה הקימו מש. וינצר היה - עמותה הבנויה על טהרת ההתנדבות . אין בה אף משכורת ואין בה אף בעל משרה. כל הפעילות נעשית על ידי מתנדבים בלבד.

האוכלוסיה הנעזרת על ידי העמותה היא ילדים בגיל 6-21 המוגדרים כבעלי פיגור קל עד בינוני, בחלקם מסוגלים לתפקד ברמה מסוימת באופן אישי אך לא באופן עצמאי. אצל חלקם פגועה המערכת המוטורית ואצל חלקם המערכת המנטלית, אך בכל מקרה ניתן לתקשר אתם וניתן לנהל עבורם חיים פחות או יותר נורמליים. לפעמים צורתם החיצונית המרתיעה מסתירה אינטליגנציה ברמה גבוהה, ולפעמים המוגבלות היא קשה. אין צורך לתאר את העול הכבד הנופל על משפחה רגילה ונורמטיבית כאשר נולד לתוכה ילד פגוע. לחלק מן המשפחות קשה להתמודד עם הבעיה עקב בושה או עקב רמה נמוכה של יכולת אישית, וחלק מן המשפחות (לא בהכרח בעלות היכולת) מתמודדות יותר טוב בעזרת השקעה רגשית עצומה, ויתור מודע על איכות חיים של שאר בני המשפחה, ודבקות במטרה, למרות שזו אינה יכולה לתקן את המצב הביולוגי אלא רק להפוך את חיי הילד ליותר מאושרים. ילדים אלה לומדים במספר בתי ספר מיוחדים בארץ והעמותה אימצה אותם ואת בתי הספר.

העמותה, במסגרת פעילותה למען הילדים, מארגנת להם מספר פעמים בשנה טיולי ג'יפים וכאן אתם ידידי נכנסים לתמונה. טיול ג'יפים כזה נערך פעם במספר חודשים ביום שישי והפעילות כולה נמשכת 4 שעות בלבד (8-12). לטיול כזה מתגייסים כ 40-60 ג'פים ותודות לארגון המופתי של חברי העמותה שהתנדבו לכך הוא גם יוצא מוצלח מאד. כל טיול כולל שני קטעי נסיעה קלים שביניהם מתאספים בחניון יער עם שולחנות ערוכים, מוסיקה ולפעמים גם הופעת אמן (כל המתואר כאן מתבצע בהתנדבות של יחידים וחברות). אני מזמין אתכם לקחת חלק בפעילות בצורה לא מחייבת, על ידי כך שכתובת האי-מייל שלכם תצורף לרשימת בעלי הג'יפים המכותבים, ואתם תחליטו אם ומתי תוכלו לתרום את אותו חצי יום. בין יתר פעילויותיה הרבות פעלה העמותה בשנתיים האחרונות באמצעות חבריה וקשריה למען גיוס הנערים לצה''ל לתפקידים אותם הם מסוגלים לבצע, ופעם בשנה בעת הכינוס השנתי של כל הנערים מכל הארץ, שכולל גם טיול ג'יפים (80 ג'יפים לפחות), נערך טקס מרגש של גיוס מחזור נוסף של נערים לצבא. הכנס השנתי אמור להתקיים בעוד כשבועיים ואימייל על כך יצא בנפרד. ומשהו אישי. בהשתתפותי בפעילות זו ובמגע והיכרות עם הילדים, הוריהם והבעיה בכללה, נמצאתי נשכר יותר מאשר תורם. לאחר פעילות כזאת אני מקבל פרופורציות אחרות על החיים, על תלונות היום יום שיש לי, ובעיקר על גורלי ששפר, והביא עלי רק ''צרות קטנות'' לעומת מה שרואות עיני אצל אחרים. אני מרגיש שפעילות זו הופכת אותי במידה מסוימת לאדם קצת אחר ובכך אני יוצא נשכר. אני מרשה לעצמי להעביר את כתובת הדואר שלכם ליריב וינצר ללא רשותכם, כדי שאפשר יהיה לידע אתכם על הטיולים המתוכננים, מתוך הנחה שאין הדבר מחייב אתכם כלל. בברכת שנה טובה אורי טל


קישור לאתר של גיבורים קטנים

תגובות

0 תגובות