שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כאילו שטח, כאילו ירוק

וולוו מציגה עוד קרוסאובר אופנתי בתערוכת דטרויט, עם מנוע זולל ירקות, כדי להרגיע את המצפון הירוק

תערוכת דטרויט עומדת להיפתח על האמריקנים לטובה. בחודש הקרוב יוצגו שם מכוניותיהם של כל החפצים בדולרים ירוקים בחשבון הבנק. ברור כי שתי מגמות חייבות לקבל ביטוי אצל מי שמתכנן להגדיל את מכירותיו: SUV וצבע ירוק. עבור מי שמרים גבה לנוכח הצירוף הבלתי אפשרי הנ''ל, נרגיע ונסביר כי הכל אפשרי, במיוחד אם הכל נעשה בכאילו, כמו שהגששים טבעו פעם.

וולוו תציג לאמריקנים חובבי ה-SUV ובעלי המצפון הסביבתי המפותח את הקונספט XC60. החבר השלישי למשפחת קרוס קאונטרי של וולוו. כרגע מדובר אמנם בדגם קונספט, אך גרסת הייצור צפויה להגיע עוד בשנת 2007, כדי לעזור לאח הגדול, XC90, במלאכת שאיבת המזומנים מהאמריקנים היישר אל קופת היצרן. XC60 לא יהיה בודד בנסיונותיו – הוא יתחרה מול פולקסווגן טיגואן, למשל, על לבם וכיסם של הלקוחות.

ומה עם המצפון החברתי? וולוו פתרו את הבעיה בעזרת מנוע ביו-אתנול בנפח 3.2 ליטר, אשר יזניק את המכונית מעמידה למהירות 100 קמ''ש ב-8.2 שניות ויביאה למהירות מרבית של 230 קמ''ש. ביו-אתנול הוא תחליף בנזין, המופק מסוכר, חיטה, תירס ושאר מקורות ביולוגיים והוא אחת החלופות ששוקל עולם הרכב לדלק המאובנים ההולך ומתכלה. אז היכן הבעיה ולמה הציניות? תשאלו בוודאי. עם כל הכבוד לירוקיות של ביו-אתנול, מדובר עדיין בדלק מזהם אוויר, שיניע את אותם פתרונות תחבורתיים מיושנים, שמקום לחפש חלופה חכמה ונקיה יותר.

תגובות

0 תגובות