שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכבי שטח בטוחים יותר?

מחקר חדש בבריטניה הולך נגד הזרם ומוצא שהנוסעים ברכבי שטח ומיניוואנים מוגנים יותר

חדשות לבקרים אנו מוצפים במידע אפוקליפטי מגוון אודות רכבי השטח היקרים ללבנו. כאן צץ איזה אוסטרלי שטוען כי עדיף להתאבד מאשר לנסוע בג'יפ, שם קם גרמני ירוק ומבקש שנפסיק לחרב את העולם וביניהם מתעורר אמריקני מודע במיוחד ומבקש שנפסיק לרצוח הולכי רגל. אפשר להודות בשקט שהם דווקא צודקים, החבר'ה השליליים הללו – רכב שטח אוחז פחות בכביש, מזהם יותר וצפוי לקרוע להולכי רגל את הצורה במפגש מזדמן.

יחד עם האמת הצרופה לעיל, נעים לקרוא לפעמים עדויות הפוכות, גם אם קצת קשה להסבירן. בבריטניה פורסם מחקר שמצא כי רכבי שטח ומיניוואנים מעורבים פחות מכלי רכב פרטיים בהתנגשויות עם עצמים נייחים. עוד נמצא כי נהגים ונוסעים בכלי רכב אלה צפויים פחות להיפגע, מאשר נוסעים בכלי רכב פרטיים. דוגמה אחת מן המחקר היא כי רכבי שטח ומיניוואנים מעורבים בשני אחוזים ממספר ההתנגשויות בעצמים נייחים בבריטניה, בעוד הם מהווים עשירית מצי כלי הרכב שם. מכך יוצא כי רכבי שטח ומיניוואנים מעורבים בתאונות שכאלה בחמישית משיעורם היחסי באוכלוסיה.

חידת היגיון

אז כיצד מסבירים עורכי המחקר את העובדה כי כלי רכב גדולים וגבוהים משיגים תוצאות שכאלה במציאות? אפשר למצוא כל מיני הסברים הקשורים לאופי הנסועה (כלי רכב פרבריים, משפחתיים), למהירותה, או לאופי המשתמשים. עורכי המחקר מסבירים את התוצאות בכך שמדובר בכלי רכב בהם יש בימינו מערכות משוכללות המגבירות את הבטיחות האקטיבית של כלי הרכב. מערכות כמו בקרתת יציבות והגברת בלימה אכן מותקנות ב-SUV ומיניוואנים מודרניים, הממוצבים כמכוניות יוקרתיות בהשוואה למכוניות פרטיות. מערכות אלה מונעות את התאונות ושומרות על נוסעי כלי רכב אלה. ועל כך ייאמר: טוב להיות צעיר, בריא ועשיר, מאשר זקן, חולה ועני.

חידת היגיון

תגובות

3 תגובות

1

ilan4x4

07 בפברואר 2007 ב 19:24

אני מסכים עם הבריטים.....פיליפ

ממילא אני נוסע ב נ"נ.

2

guyvi

07 בפברואר 2007 ב 21:01

גם אני

מסכים

3

guyvi

07 בפברואר 2007 ב 21:02

׳ ׳‘׳•׳Ÿ