שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סטיישטח שבדי – הדור הבא

וולוו מציגה XC70 חדש שמציע יותר מנוע, יותר בטיחות ותתפלאו, גם יותר יכולת בשטח (במונחים אירופיים, כמובן)

חודש אחרי שהוצג דגם חדש לסטיישן של וולוו, V70, מציגה כעת וולוו בתערוכת ז'נבה, את האחות הגדולה והנוצצת שלה. לפני יותר מ-11 שנים שילבה לראשונה וולוו הנעה כפולה בסטיישן השימושית שלה. אחרי שסובארו (אאוטבק) ואודי (אולרואד) הראו מה יודע לעשות סטיישן מוגבה עם יומרות שטח וכמה השוק אוהב קונספט שכזה, גם וולוו הציגה את הפרשנות שלה והמציאה את הסטיישן שלה מחדש בגרסת סטיישטח.

הדגם החדש, מציע כמובן יותר ממה שהציע קודמו. מה שמעניין הוא שמעבר לחיזוקי מנוע, שלדה, אבזור וגימור, מציע קרוס קאנטרי החדש גם יכולת שטח משופרת. השיפורים מינוריים בעיני שועלי שטח, אבל בכל זאת שופרו קלות זוויות המרכב ומרווח הגחון צמח ל-21 ס''מ, כלומר בגובה של יותר מ-7 סנטימטר תמימים גבוה יותר מזה של סטיישן הכביש עליו מבוסס הדגם. שיפור שטח חשוב נוסף הוא מערכת בקרת ירידה במורד, המגבילה את מהירות הגלישה, לפנים או לאחור – פטנט שימושי בכלי רכב נטולי הילוך כוח.

גאדג'ט שימושי נוסף בשטח הוא בלם חניה חשמלי, המופעל בעזרת כפתור ומשתחרר כאשר מאיצים מהמקום. מערכת ההנעה נותרה כזו המשלבת את הגלגלים האחוריים לאחר שזיהתה אבדן אחיזה מלפנים – מערכת בעייתית משהו בחול. ברור שגם לאחר סדרת שיפורים אלה מדובר עדיין בסטיישן שמתאים יותר לדרכים מושלגות בהרי אירופה, מאשר למעלות הנגב, או לסלעי הר חורשן – עניין של מערכת הנעה, מרכב פגיע ומהלכי מתלה.

אם בתחום השטח ברור שיש כאן התנצלויות מובנות, הרי שבתנועה בכביש אין כאלה. שני מנועים מוצעים בסטיישטח השבדי, בנזין 3.2 ליטר, עם 238 כוחות סוס וסופר דיזל, המצליח לספק 185 סוסים מנפח קטן יחסית של 2.4 ליטר ומאיץ מעמידה ל-100 קמ''ש בפחות מ-9 שניות. חוץ מסוסים לרוב מציע XC70 שימושיות של סטיישן גדול, פאר של מוצר פרימיום ומערכות בטיחות לרוב. אופציה מעניינת היא בולמי זעזועים הנשלטים אלקטרונית ומציעים מצבים שונים של מאפייני שיכוך לבקשת הנהג.

תגובות

0 תגובות