שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כבוד למגזר

לראשונה מקבל SUV קומפקטי ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון E-NCAP. מתוצאות המבחן מתברר כי לנד רובר פרילנדר החדש מגן על נוסעיו וסוזוקי גרנד-ויטארה מגן על הולכי רגל

מבחני הריסוק שעורך ארגון NCAP האירופי הפכו בשנים האחרונות לאחד הגורמים המשפיעים ביותר על המכוניות שאנו קונים באולמות התצוגה. מאפייני מבחני הריסוק הם כיום היעד אליו מכוונים יצרני הרכב בבנותם כלי רכב חדש ותדיר אנו נתקלים בהצהרות יצרן המודות שהמטרה בתכנון הייתה להגיע לציון של חמישה כוכבים בסעיף העיקרי – הגנה על נוסעים מבוגרים ברכב.

לנד רובר פרילנדר החדש, שהוצג אשתקד, הצליח להשיג את היעד. פרילנדר 2 הוא ה-SUV הקומפקטי הראשון שמקבל את הציון הגבוה במבחן הנ''ל והוא רושם שיפור ניכר לעומת הדגם המוחלף, שקיבל 3 כוכבים במבחן שנערך ב-2003. תוצאות מבחני הריסוק שנערכו לפרילנדר שפורסמו אמש, מלמדות כי השתלמו המאמצים הרבים שהושקעו בתכנון מרכב קשיח, עם אזורי קריסה מלפנים ומאחור וכלוב בטיחות המגן על הנוסעים וכן שאר אביזרי בטיחות פסיבית המותקנים בפרילנדר. בנושא צמצום הפגיעה בהולכי רגל בעת תאונה קיבל פרילנדר החדש כוכב בודד והמשיך להוכיח את האנטי-סוציאליות של רכבי שטח, הנובעת מהגובה אליו מיתמר מכסה המנוע שלהם.

סוזוקי גרנד ויטארה הצליח יותר מפרילנדר בהגנה על הולכי רגל, עם ציון של שלושה כוכבים בסעיף זה – הציון הגבוה ביותר שקיבל כלי רכב מסוגו עד כה. בתחום הגנה על נוסעי הרכב קיבל הסוזוקי ארבעה כוכבים, ציון מספק במונחי הקטגוריה.

תגובות

0 תגובות