שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ עולה על מדים

לנד רובר דיפנדר כבר לא לבד בבקו''ם: חברת ג'יפ מציגה את כלי הרכב הצבאי המבוסס על הרנגלר הנוכחי

לפחות שלוש פעמים בשבוע אנחנו מתבכיינים לכם כי רכב השטח הישן והטוב מת, ועל ערימת העפר הטריה מעל גופתו רוקדים ג'יפונים רכרוכיים, נטולי יכולת שטח של ממש. לאחרונה אף בחנו כאן את לנד רובר דיפנדר החדש, התפייטנו ארוכות על יכולותיו והכתרנו אותו בתואר ''רכב השטח האמיתי האחרון עלי אדמות''. דיפנדר חייב להיות רכב שטח אמיתי, משום שכפי שמרמז שמו, רכב השטח הזה משרת בעשרות צבאות על פני הגלובוס ותורם חלק ניכר מפס הייצור שלו לצרכים צבאיים.

חברת ג'יפ, אשר מוצריה המציאו את רכב השטח הצבאי (תחת מדי וויליס), מכירה היטב את הפוטנציאל הפיננסי העצום הגלום בשוק הרכב הצבאי (ומכירה מן הסתם את יכולותיו ומעשיו של ג'יפ סופה, הישראלי). מסיבה זו היא הציגה לאחרונה את J8, הגרסה הצבאית לרנגלר הנוכחי. כדי לעלות על מדים עבר רנגלר סדרת אימונים: השלדה חוזקה, כדי להתמודד עם משקל רב יותר. כך גם שופרו הסרנים, הבלמים והמתלים. מאחור הותקנו קפיצי עלים קשיחים, המחליפים את קפיצי הסליל הנוחים של הגרסה האזרחית.

לגרסה הצבאית של ג'יפ מנוע דיזל מתוצרת VM האיטלקית (אשר נמצאת בבעלות קרייזלר, חברת האם של ג'יפ), בנפח 2.8 ליטר, עם 160 כוחות סוס ו-41 קג''מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת חמישה יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה בשליטת הנהג, בדיוק כמו פעם. המנוע נושם אוויר צח דרך פתח יניקה מוגבה בחזית מכסה המנוע, אשר מקנה לסמל ג'יפ עומק צליחה של 76 סנטימטר. החייל החדש מוצע בגרסאות 4 דלתות (כמו סופה 2) ובגרסת טנדר.

תגובות

1 תגובות

1

reem 1st

22 באוקטובר 2007 ב 22:18

יופי של פרסום מס' 1 ....

באמת ?
מה אתה אומר ?
והחברה הזאת .. מדים לי ....לא "במיקרה " שלך ?
ומה הקשר ? מי בכלל דיבר על מדים ?
אוי.... רק בריאות..