שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אולי הפעם פולקסווגן?

חודש נותר עד לזינוק לדקאר 2008. הקבוצות הבכירות, מיצובישי ופולקסווגן, מצחצחות חרבות לקראת המופע הגדול

חגיגת המדבר הגדולה, דקאר 2008 שמה, יוצאת לדרך ב-5/1/08 מליסבון שבפורטוגל, למסע משכר חושים, בן 9,273 קילומטרים עד דקאר בסנגל שבאפריקה. כמו תמיד, תהיה זו אחת ההצגות המרשימות ביותר שאפשר לראות בשטח, עם ציי ענק של מתחרים בסוגים שונים של כלי רכב, רכבי סיוע, מסוקים, מטוסים ועוד. יהיה זה המרוץ ה-30 של ארוע המדבר הבכיר, אשר זינק בפעם הראשונה ב-1979, באופן צנוע הרבה יותר.

קטגוריית רכבי השטח ממשיכה השנה לשעמם אותנו, כאשר רק פולקסווגן מנסה ברצינות לאיים על השליטה הבלעדית של הדקאר, אשר רשמה לזכותה 12 נצחונות לאורך השנים. נראה שגם השנה לא תהיה אופוזיציה לוחמנית מצד ב.מ.וו, אם לשפוט לפי תוצאות החזרה הגנרלית, אשר נערכה לפני כחודש בראלי האמירויות. למרות נסיונות להתקרב להובלה, סבלו נהגי ב.מ.וו, שישרי ואל עטיה, מתקלות והותירו את הבכורה לסטפן פטרהנסל ממיצובישי, אחריו דלקו קרלוס סיינז ודה וייר מפוקסווגן.

אם כן, אם ריגוש בדקאר מעניין אותנו, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לאחל הצלחה לקבוצת פולקסווגן. אנשי היצרן הגרמני לא בונים רק על איחולי ההצלחה שלנו ובנו קבוצה לתפארת, עם ארבעה טוארגים רשמיים ואחד פרטי, בהם ינהגו קרלוס סיינז, ג'ינייה דה וייר, דיטר דפינג, מרק מילר וקרלוס סוסה. המכונה שלהם מוכרת היטב מאשתקד ושוב יירשם ניסיון לנצח בדקאר עם מנוע דיזל – במקרה הזה חמישה צילינדרים, 2.5 ליטר ו-275 כוחות סוס.

לקבוצת מיצובישי לעומתם יש יעד שאפתני ביותר: לזכות בדקאר בפעם ה-13 ובניצחון השמיני ברציפות. הכלים המשמשים להגיע למטרה לא שונו באורח ניכר. ארבעה תותחי על יקבלו הגה רשמי של מכונת הדקאר האולטימטיבית – מיצובישי פג'רו איוולושן - הירושי מסואוקה, סטפן פטרהנסל, לוק אלפון ונני רומה. הדלק שיניע את האיוו הוא בנזין ישן וטוב למנוע 6 צילינדרים בנפח 4 ליטרים, המייצר 255 סוסים. מעניין האם יהיו הבדלי אמינות וצריכת דלק בין מנוע הבנזין הרגוע של מיצובישי למנוע הדיזל התזזיתי של פולקסווגן, אשר צריך להוציא הספק גבוה ביותר ביחס לנפחו וביחס למנועים סדרתיים.

תגובות

0 תגובות