שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד קרוזר V8 – גרסת הפחד

זר לא יבין זאת, אבל בשביל כבוד צריך כוח הרתעה. מסתבר שלא רק בישראל יש דרישה לכלי רכב עם מקדם הפחדה גבוה. אפילו בבוואריה – העיר, לא הקינוח - מבינים את הצרכים המוטוריים הייחודיים של הערס

 

לנד קרוזר V8 החדש, שזה עתה עשה עליה, נחשב לאגדת שטח ולאחד מאחרוני רכבי השטח האמיתיים. עם מכלולים קשוחים מצ'ארלס ברונסון ויכולת שטח של קרנף מצוי, ה-V8 של טויוטה, עבור חובבי השטח, הוא חלום ובצדק. הבעיה העיקרית שלו, חוץ מזה שהוא עולה חצי מליון שקל, היא שאין לו פוזה; הוא ענק בממדיו, אבל פושר מאוד בעיצובו. בעיה. במיוחד עבור הלקוחות הפוטנציאלים שאוהבים שילובי צבעים מוגזמים של שחור עם נוצץ.

 

חברת דלתא 4X4 הבווארית מתמחה בשדרוג רכבי שטח, בין אם למטרות שטח ובין אם לניוד עירוני במקסימום פוזה, לקחה את ה-V8 למקצה שיפורים ממנו נפלטה הבהמה של טויוטה מפחידה מתמיד. השיפור הראשון שנעשה מוכיח שהחבר'ה של דלתא 4X4 מבינים דבר או שניים ולא רק בצבע וניקלים. הבלמים, נקודת החולשה הגדולה של ה-V8, שודרגו עם דיסקים מוגדלים (מלפנים) בקוטר 396 ממ עם קליפר בעל שש בוכנות. עם בלמים חזקים וקשוחים אפשר היה לטפל במנוע ולסחוט ממנו 318 כס (286 במקור) ו-78 קגמ (65 במקור). זה מאפשר לבהמה לזנק ל-100 ב-7.8 שניות ולהגיע למהירות סופית של 218 קמש (בגרסת הדיזל). השיפור במנוע נבע משינויים בניהול המנוע, שיפור היניקה ושיפור הפליטה עם אגזוז כפול לוע שנשמע עצבני כמו שהוא נראה. אחרי שה-V8 טופל מבפנים הגיע הזמן לעטיפות ניקל מכל עבר והגדלת צמיגים. כבר בגרסה המקורית ל-V8 יש צמיגים שמנים ובריאים. בגרסת הערס הוא קיבל צמיגים במידה מופרכת של  305/40R23 – וזו לא טעות, הג'נט בקוטר 23 אינץ'. רוצים כזה? תדעו שזה לא זול. 22 אלף יורו לפני משלוח, מיסים וחצי מליון עבור הרכב עצמו.

 

קצת כבד עליכם? אז מה דעתכם על מיצובישי האנטר או ניסאן נבארה בגרסה קרבית/מלוטשת; השיפור הראשון והעיקרי היה החלפת הצמיגים בגלגלי ענק במידה 325/50-20 עם צמיגי שטח של חברת מיקי טומפסון. כדי להשחיל אותם בחלל שבכנף הטנדרים הוגבהו ב-13 סמ עם בודי-ליפט לצד הגבהת קפיצים. מבחוץ נוספו צינורות נוצצים, פנסים, פגושים, קשתות ומערכת הפליטה הוחלפה באגזוז דו-קני. במקרה של הנבארה המנוע שודרג ל-200 כס (174 במקור). רוצים כזה? תכינו 8,000 יורו ועורך דין טוב שיציל את ישבנכם מזרועות החוק בישראל.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

09 באפריל 2008 ב 22:14

טקט ???? \ עיצוב ?????????

לדעתי הלא ממש מקצועית כוןתב הכתבה לוקה משהו ... כמו שהאודי A8 לא צריך ניקלים ולא צריך להיות מוחצן , וכמו שיגוער ומרצדס לא חייבים שיהיו להם תוספות מעצבנות ומעוערות כך גם הלנד קרוזר- הוא שם כמו שהוא לכך הוא צריך להיות (קוראים לזה עיצוב )

2

אורח/ת

09 באפריל 2008 ב 22:17

וכן כותב המכתב הקודם דיסלקט