שטח 4X4 > כתבות > חדשות

העוקץ ההודי

יצרן הרכב ההודי מהינדרה הציג בדטרויט את הסקורפיו ההיברידי בגרסה מוכנה לייצור. האם זה סוויפ הודי, או חיזור אחר משקיע גדול שיקנה את הטכנולוגיה? תשובה מלאה רק ב-2010

 

בארהב נערך מזה מספר שנים מרוץ אחר הנעה ירוקה, במיוחד בכל הנוגע לרכבי שטח גדולים ומוקצים מחמת מיאוס (בעיני הירוקים). בעוד שיצרניות הרכב הגדולות עדיין משחקות בדגמי קונספט, היצרן ההודי מהינדרה הציג בדטרויט רכב שטח מוכן לייצור המונע על ידי מנוע היברידי – טורבו דיזל בשילוב מנוע חשמלי. ההשערה הרווחת היא שב-2010 מהינדרה תתחיל למכור בצפון אמריקה את ה-SUV ההיברידי, כנראה גם בגרסת טנדר. לא היינו ממהרים להמר שמהינדרה תכבוש את השוק האמריקני בסערה אבל אנחנו לא פוסלים שאולי זה יוביל לשתפ בין מהינדרה ויצרן גדול. כרגע מהינדרה מוכרת בארהב מתחום הציוד הכבד והטרקטורים אבל על פי הטכניות השאפתניות, עד 2012 מהינדרה תציע בארהב מגוון כלי רכב על בסיס היברידי.

 

איך קורה ששחקן שולי בתחום הרכב בעולם (מהינדרה מוכרת בעיקר לשוק המקומי ולמזרח הרחוק אבל קיימת גם באירופה, רוסיה ודרום אפריקה) מצליח להקדים את ענקיות הרכב מאמריקה? יותר מ-200 מהנדסים עמלו על הטכנולוגיה של הסקורפיו ההיברידי (גרסאות בנזין 2.0 ליטר ודיזל 2.6 ליטר רגילות קיימות מ-2002) המשלבת בין מנוע הטורבו דיזל 2.2 ליטר (114 כס ו-27 קגמ) למנוע חשמלי שמפיק 40 כס וגם 27 קגמ. החשמל נאגר בסוללת ניקל מטאל, אשר נטענות על ידי המנוע עצמו ובבלימה. גרסת הייצור תשווק תחילה (מ-2009) בהודו ובשווקים האסיאתים ואחר כך, כך מבטיחים במהינדרה גם בשאר העולם.

 

הסקורפיו הנוכחי לא עומד בסטנדרטים מערביים אבל במהינדרה מבטיחים שלחופי אמריקה יגיע הסקורפיו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, כריות אוויר על פי הסטנדרט (במזרח אין לו כריות אוויר), גריל בעיצוב מערבי, ריפודי עור ואביזרים נוספים אליהם הורגל הקהל האמריקני. לפני שאתם שולפים את כל ההערות הציניות הביטו היטב בגרסת התצוגה המשודרגת ותגידו שלא הייתם רוצים אחד כזה. אפילו שיש לו טעם של קארי. היום כולם מפנים מבט לעבר השוק הסיני ומאמינים ששם צומחת תעשיית הרכב שתטרוף את כל הקלפים בעוד שהשוק ההודי לא זוכה לרייטינג גבוה. אולי אחרי שטאטא רכשה את לנד רובר ויגואר ומהינדרה מאיימת שבקרוב היא כובשת את אמריקה, השוק ההודי יזכה גם הוא לחיזור הולם מהיצרניות הגדולות.

תגובות

0 תגובות