שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סאנגיונג שוב בצרות

מנהלי החברה הקוריאנית הודיעו כי אין ביכולתה לשלם החודש את משכורות העובדים. שנחאי אוטומוטיב, בעלת בשליטה בחברה, מסרבת לעזור

האם סאנגיונג תהיה יצרנית הרכב הראשונה שתיסגר בעקבות המשבר הכלכלי והירידה במכירות של כלי רכב בכלל ורכבי שטח בפרט? סאנגיונג, המייצרת בעיקר רכבי שטח, נקלעה לקשיים כספיים גדולים בתקופה האחרונה, בשל האטה במכירת כלי הרכב מתוצרתה. בחודש אוקטובר האחרון מכרה כ-3000 כלי רכב, לעומת כ-10,000 בחודש המקביל אשתקד. בעקבות המצב, החלה סאנגיונג לצמצם את הייצור בכל מפעלי ההרכבה שלה. עד שהמצב יתבהר.
שנחאי אוטומוטיב, החברה הסינית שרכשה את גרעין השליטה בסאנגיונג בתחילת 2005, מסרבת להזרים כספים לחברה הקוריאנית כדי לשלם את משכורות העובדים לחודש דצמבר. על פי מקורות בסין, הסירוב בא כדי ללחוץ על העובדים בסאנגיונג לקבל את תוכנית ההתייעלות שהכינה שנחאי. על פי אותם מקורות, אם העובדים לא יקבלו את התוכנית, שנחאי תצא מהשותפות כבר באמצע ינואר בקרוב. ממשלת קוריאה, מצידה, לוחצת על שנחאי להזרים במיידית סיוע של כ-300 מיליון דולר לסאנגיונג.
כזכור, סאנגיונג כבר נקלעה לקשיים בעבר ונמכרה ב-1997 לדייהו, שמכרה שוב את החברה לאחר שלוש שנים בלבד. הרכישה על ידי שנחאי, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, נטעה תקוות שהחברה תתייצב אך זה לא קרה. בכירים בסאנגיונג טוענים, כי  שנחאי רכשה את חברתם רק כדי לשים יד על הידע הטכנולוגי שלה. לראייה, הם מציגים נתונים לפיהם תקציב הפיתוח של סאנגיונג צומצם בצורה דרסטית מאז ששנחאי שולטת בחברה.    

תגובות

0 תגובות