שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה צופן העתיד לג'יפ?

בעקבות עסקת פיאט-קרייזלר, פרסמה חברת מחקר תחזית לגבי ייצור דגמים שיהיו משותפים לשתי החברות, ביניהם כמובן גם דגמי הג'יפ השונים

חברת המחקר IHS Global Insight פרסמה השבוע תחזית לגבי ייצור משותף של כלי רכב בתאגיד הרב-לאומי המתהווה של פיאט-קרייזלר. התחזית מתייחסת לטווח שנים קרוב ביותר, 2011-2012, וצריך להתייחס אליה בזהירות המתבקשת.
אותנו מעניינת במיוחד ההתייחסות לדגמי הג'יפ השונים, שהם המותג החזק ביותר של קרייזלר. על פי התחזית, פלטפורמת ה-C-EVOשל פיאט (עליה מיוצרות היום בין היתר הפיאט ברבו והלנצ'יה דלתה) תשמש לבניית SUV חדש, שישווק כדגם של אלפא רומאו ויהיה גם המחליף של הג'יפ ליברטי בשנת 2012. על אותה פלטפורמה ייבנו גם דודג' קליבר ודודג' ג'רני, שני דגמי קרוס-אובר של קרייזלר.
התפתחות נוספת תהיה ייצור הפנדה 4X4 במקסיקו, כבר מאמצע 2011, שתשווק בארה''ב תחת השם ג'יפ. ההנחה היא, שיעשו בדגם זה רק כמה שינויים קוסמטיים, כמו למשל שינוי הגריל לשבעת הפסים המוכרים של ג'יפ.
גולת הכותרת אמורה להיות SUV חדש של אלפא רומאו, שיקרא GTX, וייבנה על בסיס הגרנד צ'ירוקי החדש (WL), שטרם הוחל בשיווקו. תחזית זו היא התמוהה ביותר, שכן ה-WL נשען בכבדות על תכנון ומכלולים של מרצדס, וקשה להאמין שדיימלר – שה-WL נולד בזמן שעדיין היתה שותפה בקרייזלר – תשב בשקט ותאפשר לפיאט להשתמש בתכנונים שלה.

תגובות

0 תגובות