שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חדש ומשוכלל - לנד רובר דיסקברי 4

החל הייצור הסדרתי של הדיסקו 4 החדש והמשוכלל (דיסקברי 4 Discovery). השיווק והמכירה בעולם יחלו בקרוב, וגם לארץ הוא צפוי להגיע כבר בתקופת החגים.

דיסקו חדש על קו הייצור

במבט ראשון הוא נראה דומה לדסקברי 3 אך שמסתכלים פנימה מגלים רכב חדש ומשוכלל. מנוע חדש, פנים חדש, מחשוב חדש והרבה גאג'דטים, תוספות וטכנולוגיה כמו שלנד רובר יודעת להציע לקהל שנוסע על הכביש אבל רוצה רכב שטח בעל ביצועים גבוהים.

דיסקו חדש על קו הייצור

מנוע חדש 3 ליטר דיזל LR-TDV6

לנד רובר משפרים את המנוע המצוין של הדיסקו 3 והופכים אותו למנוע הדיזל החזק ביותר ברכבי שטח. נפח המנוע גדל מ 2.7 ליטר ל-3 ליטר. ההספק עלה מ-190 כ''ס ל- 240 כ''ס והמומנט זינק מ-45 קג''מ ל-60 קג''מ. וכמובן שהכול מותאם לתקני זיהום האוויר החדשים של אירופה.

מנוע חדש 3 ליטר דיזל  LR-TDV6

טכנולוגיה בכביש ובשטח

בדיסקו 4 משולבות מערכות עם טכנולוגיה מתקדמת ומשופרת יחסית לדיסקו 3 (שגם כך הוביל את עולם רכבי השטח). לפי היצרן מערכת ה- Terrain Response שוכללה והיא מעכשיו טובה יותר במצב של זחילה על סלעים (לא שהרגשנו בעיה בעבר) ובמשטחי חול ודיונות (וכאן אנו בהחלט מצפים לשיפור). הדיסקו יגיע עם מצלמת רוורס ואופציה למערכת של מצלמות היקפיות, מערכת עזר לגרירה של נגרר ונסיעה לאחור עם נגרר, שיפור במערכת בקרת ירידה (HDC), מערכת בקרת יציבות (DSC), ומערכת מתלים של כריות אוויר.

טכנולוגיה בכביש ובשטח

שושלת הדיסקברי

הדיסקברי הראשון גרם למהפכה בשוק רכבי השטח בעולם כאשר המציא את הקונספט של רכב שטח קשוח עם שלדה ומנוע של דיפנדר ונוחות ופינוקים של ריינג' רובר ובמחיר ''רגיל'' (ולא של ריינג' רובר). דיסקו 2 יוצר תחת בעלות ב.מ.וו על לנד רובר ושיפר את המנוע ומערכות החשמל. דיסקו 3 יוצר תחת בעלות של פורד על לנד רובר והביא למהפכה נוספת עם מחשוב הנסיעה בשטח באמצעות מערכת  ה-Terrain Response וביצועי מנוע החזקים בקטגוריה אך גם עם תג מחיר שלקח את הדיסקו 3 גבוה מעל כל רכבי השטח הגדולים.

שושלת הדיסקברי

קישורים

דיסקברי 1 במבחן דרכים מול דיסקברי 3 קישור:  דיסקברי 3 מול דיסקברי TDI במבחן של ראש הממשלה     מבחן דרכים השוואתי עם דיסקו 3  קישור:  דיסקברי 3 מול מיצובישי פאג'רו דקאר לימיטד מול טויוטה לנדקרוזר     מבחן דרכים השוואתי עם דיסקו 3 קישור: פולקסוואגן טוארג מול לנד רובר דיסקברי    מבחן השוואתי עם דיסקו 2 קישור: לנד רובר דיסקברי מול מיצובישי פאג'רו 

קישורים

תגובות

7 תגובות

1

גלעד4X4

15 באוגוסט 2009 ב 15:00

לא מדוייק

זה נכון שבדיגמי דיסקברי 2 היו בעיות אמינות אבל בדיסקברי 3 ו 4 כבר אין בעיות כאלו
אלו רכבים אמינים, עבירים, נוחים, בטיחותיים ויפים.

2

ליבר

15 באוגוסט 2009 ב 16:33

אמינות אפס

לרכב בסטנדרט כזה לא צריך שיהיו בעיות אמינות , ויש הרבה
גיר,חשמל,וחלקים מתפרקים ח ב ל

3

אורבך

15 באוגוסט 2009 ב 23:43

דיסקו 2

רכב מלא הפתעות כל יום הפתעה משהו חדש נוזל או מתפרק ומחירי התיקונים שווים לכל נפש,חיני חינמים!!

4

אורח/ת

16 באוגוסט 2009 ב 21:11

נראה מרשים

חבל שזה רק עולה חצי מליון זוזים.

5

אורח/ת

20 באוגוסט 2009 ב 01:17

לכל רוכבי המדרכות

למי שלא משתמש לא נגרמות תקלות בידקו טוב

6

גלעד4X4

20 באוגוסט 2009 ב 09:02

חברים אתם פשוט לא יודעים על מה אתם מדברי

אורח/ת כתב/ה:
"למי שלא משתמש לא נגרמות תקלות בידקו טוב"
היה לי דיסקו 2, אני יודע מה זה, יש לי דיפנדר, אני יודע מה זה ויצא לי לנהוג בדיסקו 3 ,כך שאני גם יודע מה זה ואני אומר, לכם זה רכב ברמה אחרת לגמרי, זה כבר לא דומה לשום דבר שאתם מכירים, זו פסגת הטכנולוגיה וזה גם רכב מאוד אמין. לגבי המחיר (של דיסקו 3), נכון זה לא רכב לפשוטי העם, בשבילנו זו פנטזיה.

7

Ogash Ofer

20 באוגוסט 2009 ב 11:30

הרבה אמוציות, מעט עובדות...

גם מה שאני אכתוב משולב בהרבה אמוציות כבעליו הגאה של דיפנדר (אותו אחד, כבר יותר מ- 12 שנים).
מניסיון ובהשוואה לרכבים אחרים אצלנו בחברה - הדיפנדר אמין מאוד! ואף אמין תחת קשיים ומאמצים שרכבים אחרים מתפרקים לגמרי (וכבר אינם איתנו).
מידיעה אני יכול לכתוב שתחילת דרכם של לנד רובר בארץ הייתה קשה:
1. טרם ידעו לטפל בהם כראוי.
2. וזה יותר חשוב: הנהגים חשבו כי הלנד רובר שלהם דומה לחמור שכל יום יתנו לו פחות לאכול והוא ימשיך לעבוד (עד שמת לבסוף).  או בשפה פשוטה - רכב שעובד קשה ומאפשר להגיע רחוק דורש טיפול בהתאם (ואת זה הרכבים לא קיבלו).
ואם אקפוץ מחצית שנות דור קדימה לדיסקברי 3 ולניסיון שלנו איתו בטיולים בארץ ובירדן, וגם בהשוואה ליפנים, אני יכול לומר בוודאות כי הרכב אמין וטוב (וכמובן מספק חווית שטח שאף רכב אחר אינו מספק).