שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קריאת תיקון לרנגלרים ממודלים 2007-2008

על פי מינהל הבטיחות האמריקאי, התחממות השמן בתיבות ההילוכים האוטומטיות בדגמים אלה יכולה לגרום להתלקחות

חברת קרייזלר תיזום קריאת תיקון (ריקול) לכ-162 אלף כלי רכב מדגם ג'יפ רנגלר עם תיבות הילוכים אוטומטיות, שיוצרו בין חודש יוני 2006 לחודש יולי 2008. הקריאה, על פי דרישת מינהל הבטיחות בדרכים בארה''ב, באה בעקבות התחממות יתר של השמן בתיבות ההילוכים, עד כדי רתיחה, וסכנת התלקחות.
בריקול לא מתכוונים לטפל בתקלה עצמה (על ידי התקנת מצנן שמן גדול, למשל), אלא להתקין חיישן חום לשמן עם חיווי בלוח השעונים והתראת זמזם כשהטמפרטורה תטפס לגבהים לא רצויים. הריקול צפוי להתבצע במהלך חודש דצמבר.
במקביל, הודיע המינהל כי הוא שוקל פתיחת חקירה בתלונה שהגיע אליו, בעניין סכנה בטיחותית במיכלי דלק של כלי רכב מדגם גרנד צ'ירוקי, מהשנים 1993 עד 2004. על פי התלונה, מיכלי הדלק, העשויים פלסטיק, תלויים נמוך מדי וחשופים לפגיעה במידה של תאונה מאחור.
מגישי התלונה, אנשי המרכז לבטיחות כלי רכב (ארגון שהקים בשעתו ראלף ניידר), טוענים כי ב-172 תאונות של גרנד צ'ירוקים פרצה שריפה כתוצאה מפגיעה במיכל הדלק. בתאונות אלו נהרגו 254 בני אדם, פי ארבע יותר מאשר בתאונות קטלניות עם שריפות ברכבי שטח מדגמים אחרים. המיקום של מיכל הדלק בגרנדים שונה בדגמי 2005 ואילך.
גם אם התלונה מוצדקת, תהליך בדיקה כזה לוקח שנים, ולא צפויה קריאת תיקון בקרוב, אך ראוי שכל מי שנוסע בגרנד ימגן את מיכל הדלק שלו (מה שעושה בעצם כל מי שיורד איתו לשטח...).

תגובות

0 תגובות