שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מנוע חדש לג'יפ

הגרנד צ'ירוקי החדש, שיופיע בקרוב, יצוייד במנוע V-6 חדש גם הוא

בתקופה שבה שומעים בעיקר על כלי רכב היברידיים, חשמליים או כאלה שמונעים בדלקים אלטרנטיביים, אנו נוטים לשכוח שמה שעדיין מניע את מרבית המכוניות בעולם הוא מנוע הבעירה הפנימית הישן, שנולד לפני יותר מ-100 שנים. כדי לעמוד בתקנות המחמירות והולכות של הממשל האמריקאי לגבי צריכת דלק, ובכפוף גם לתקנות לשמירת איכות הסביבה, יצרניות הרכב עמלות ללא הרף על שדרוג המנועים הקיימים ומפעם לפעם מציגות גם מנועים חדשים לחלוטין.

הפנטסטאר

הפנטסטארהפנטסטאר

אחד מהמנועים האלה הוא הפנטסטאר (Pentastar – כוכב מחומש, כסמלה של קרייזלר) של ג'יפ, שיעשה את הופעתו הראשונה כשהוא נעוץ בחרטומו של הגרנד צ'ירוקי החדש, שיופיע בקרוב כמודל 2011. זהו מנוע בתצורת V-6 בנפח 3.6 ליטר, עם גל זיזים עליון כפול, עשוי כולו מיציקת אלומיניום.
המנוע החדש יספק 290 כ''ס עם מומנט של קרוב ל-40 קג''מ, תוך שיפור ניכר בצריכת הדלק לעומת המנועים היוצאים של ג'יפ. שיא הכוח יגיע ב-6350 סל''ד, בעוד שיא המומנט יושג כבר ב-4300 סל''ד. אבל הנתון המשמעותי יותר הוא עקומת המומנט – כ-90 אחוז ממנו יושגו ברצועה רחבה שנעה מ-1800 ועד ל-6350 סל''ד.
המנוע יסתפק בדלק באוקטן נמוך יחסית (רגולר בארה''ב, נתון שיש לו השפעה ניכרת על כמות הדולרים שתיכנס למיכל בכל תדלוק – עבור האמריקאים כמובן...) ואפשר יהיה להזין אותו גם באתנול. אבל הגמישות שלו לא תהיה רק בנושא הדלק – קרייזלר מתכננת להשתמש בו כתחליף ללא פחות משבעה מנועים קיימים בדגמי דודג', קרייזלר וג'יפ. לאור השותפות עם פיאט, ייתכן ונראה אותו גם בדגמי הפרימיום של אלפא רומיאו.
שימוש במנוע אחד במגוון רחב כל כך של מכוניות, הוא חלק מהתוכנית של קרייזלר להתאושש מהמשבר אליו נקלעה לפני כשנתיים, שהביא אותה עד להכרזה על פשיטת רגל. מנתונים שמגיעים מארה''ב עולה, כי יש התאוששות גדולה במכירות של רכבי שטח, ביניהם גם הגרנד צ'ירוקי והרנגלר.

תגובות

2 תגובות

1

oren61

28 במרץ 2010 ב 10:54

כתבה חדשה - מנוע חדש לג

איזה מזל כמעט קניתי רוביקון.
אכשיו אני אחכה ל-2012.

2

italo@012smil

31 במרץ 2010 ב 14:03

מה יש לכל החברות עם הV6 הזה..

קודם טויוטה 4RUNNER 2010 שירד מV8 ל V6 ועכשיו גם בצ'ירוקי החדש...