שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איזה רכב שטח הוא הבטוח ביותר?

המכון לבטיחות בדרכים בארה''ב בדק 12 דגמים של רכבי שטח חדשים בגודל בינוני. התוצאות מפתיעות

 

אחד הגורמים העיקריים שמרתיעים אנשים מקניית רכב שטח הוא החשש שרכב גבוה נוטה להתהפכות יותר מאשר רכב נוסעים רגיל. בדיוק משום כך, פיתח המכון לבטיחות בדרכים בארה''ב (Insurance Institute for Highway Safety - IIHS) בדיקה לבחינת חוזק הגג בכלי רכב, מעבר לבדיקות הרגילות של תאונות חזית, צד והתנגשות מאחור. בכל פרמטר, יש ארבע רמות של ציונים: טוב, סביר, גבולי וגרוע. רכב שמקבל ציון ''טוב'' בכל הפרמטרים, נכנס לרשימת המומלצים של המכון.

קיה סורנטו 2011. ברשימת המומלצים

קיה סורנטו 2011. ברשימת המומלציםקיה סורנטו 2011. ברשימת המומלצים

בבדיקה לבחינת חוזק הגג, מופעל לחץ על גג המכונית עד שהוא שוקע בחמישה אינץ' (כ-13 ס''מ). לציון טוב זוכה רכב שהלחץ המופעל עליו עד שקיעת הגג הוא פי 4 ויותר ממשקל הרכב עצמו. ציון סביר יקבל רכב שהיחס הוא 3.25, בגבולי היחס הוא 2.5 וכל מה שמתחת לזה מקבל את הציון גרוע.    

במבחן שערך המכון לאחרונה, שבו נערך בפעם הראשונה מבחן חוזק הגג, נבדקו רכבי שטח בגודל בינוני (במושגים אמריקאים), משנות המודל 2010-2011. חלקם אמנם לא רלוונטיים לישראל, משום שהם לא משווקים אצלנו, אבל התוצאות בוודאי מעידות על דגמים אחרים של אותם יצרנים.

 

במבחן הגג, זכו במקום הראשון הליברטי של ג'יפ והמכונית התאומה דודג' ניטרו, עם יחס של 5:1, אבל שתיהן נכשלו במבחן התאונה מהצד ומאחור ולכן לא נכנסו לרשימת המומלצים. אחריהן נמצאים שני דגמים של טויוטה, ההיילנדר והוונזה, עם יחס של 4.7 ויותר, שזכו לציון טוב גם בכל שאר הפרמטרים ונכנסו לרשימת המומלצים. עוד כלי רכב שנבחנו ונכנסו לרשימה: ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש, קיה סורנטו ושברולט אקווינוקס.

 

במורד הדירוג עומד הפורד אדג', עם ציון סביר במבחן הגג, ואחריו מאזדה CX-7, ניסאן מורנו, הונדה פיילוט, מיצובישי אנדובר והונדה קרוס-טור, כל האחרונות עם ציון גבולי. אגב, כל הדגמים שנבחנו כבר מצוידים במערכת לבקרת יציבות שהיא תנאי סף להיכנס לרשימת המומלצים של המכון.

 

בעקבות פרסום תוצאות המבחן, הזדרזה הונדה להודיע כי היא שוקלת להקדים את מתיחת הפנים המתוכננת לקרוס-טור - שהוא קרוס-אובר המבוסס על האקורד – שבה יטופלו גם קורות הגג.

תגובות

3 תגובות

1

roytaldo

09 ביוני 2010 ב 14:51

פורסטר 2009-2010

שכחתם לציין את סוברו עם ציון טוב ויחס של 1:4.64

2

דני דיאמנט

10 ביוני 2010 ב 06:12

תוצאות מבחני התהפכות לג'יפונים

https://www.iihs.org/news/rss/pr032409.html

3

Ogash Ofer

13 ביוני 2010 ב 14:01

מבחני ריסוק של סובארו

תוצאות של ה- סובארו אאוטבק

תוצאות של ה- סובארו פורסטר