שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ארבעה דגמים חדשים לג'יפ עד 2014

בקצה האחד נקבל רכב קטן בסיגמנט B, ובקיצוניות השנייה בהמה מגודלת שכבר קיבלה את השם המיתולוגי גרנד ואגוניר

אם להאמין לשמועות העולות מכיוון חברת פיאט, הבעלים של קונצרן קרייזלר, בתוך שלוש עד ארבע שנים נראה סדרה של רכבי שטח חדשים מתוצרת ג'יפ. הפרטים נחשפו בפגישת משקיעים שנערכה בגרמניה, בה נמסר כי חטיבת ג'יפ תהיה אחד משני ראשי חץ של פיאט בניסיון להגדיל את מכירותיה בשוק העולמי (החץ השני הוא אלפא רומיאו). המטרה היא להכפיל את המכירות העולמיות של ג'יפ מ-400 אלף יחידות בשנת 2010 ל-800 אלף ב-2014.

על פי התכנון, לקראת 2014 יכלול ההיצע של ג'יפ ארבעה דגמים חדשים, לצד שיפורים בדגמים הקיימים. הראשון יהיה קרוס-אובר קטן מסיגמנט B, הפלח החם ביותר היום (סדר גודל של הניסאן ג'וק); השני יהיה תחליף לקומפאס ולפטריוט; השלישי – יחליף את הליברטי; והאחרון, שיהיה דגם העל של ג'יפ, SUV גדול עם שבעה מושבים שכבר קיבל את השם גרנד ואגוניר. בנוסף, נקבל גרסאות משופרות של הרנגלר (ואולי גם דגם טנדר שלו) ושל הגרנד צ'ירוקי.
על הגרנד ואגוניר מדברים כבר זמן לא מועט, ועכשיו נראה שכל העניין עובר לפסים מעשיים. ככל הנראה יעשה שימוש בשלדה של הגרנד צ'ירוקי שתעבור התאמות ושיפצורים. גם המכלולים המכניים ככל הנראה ''ישאבו'' מהגרנד צי'רוקי. יהיה גם דגם תאום, שישא את הסמליל של מזארטי. 
השם גרנד ואגוניר כבר היה בשימוש אצל ג'יפ, מאמצע שנות ה-80 ועד תחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. השם ניתן לרכב השטח מסדרת FJ (שנקרא לפני כן ואגוניר או צ'ירוקי), כדי להבדילו מהצ'ירוקי מסדרת XJ שייצורו החל באותן שנים.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

03 באוקטובר 2011 ב 03:10

אני רוצה ואגוניר ישן - משהו מוכר?

לי יותר נראה הואגוניר הישן - לא גראנד ולא קשקושים - אלא רק ואגוניר כמו של פעם.