שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר ג'יפ - יש חיה כזו

אנחנו נדרשים שוב לצירוף המלים טנדר וג'יפ, אבל הפעם מדובר בגרסה חיה ונוסעת, שאפשר להשיגה כרגע רק בארה''ב

בזמן שקונצרן פיאט-קרייזלר מושך אותנו באף עם גרסת טנדר ג'יפ, יש לא מעט סדנאות בארה''ב שמציעות הסבות של דגמי הרנגלר לטנדרים. אחת מהן היא American Expedition Vehicles (AEV) שעוסקת בעניין כבר כעשר שנים. הטנדר המוסב שלה נקרא ברוט (Brute). עד עתה ייצרה החברה דגם עם תא נהג רגיל, לשני נוסעים, אך לקראת תערוכת SEMA הקרבה ובאה היא חושפת דגם חדש של הכלי הזה, עם תא נהג כפול.
הבסיס הוא הרנגלר JK ארבע דלתות, שהשלדה שלו מאורכת, כך שמתקבל בסיס גלגלים של 130 אינץ'. זה מעט ארוך יותר מהדיפנדר 130, שהיה ההשראה ליצירה החדשה. בסך הכל, אורכו של הברוט החדש מגיע ל-5.40 מטר, מתוכם כמטר וחצי אורך הארגז, עם רוחב דומה (מתאים בדיוק למשטח עץ למדורה...).

לדברי מנהל מנהל חברת AEV ומייסדה, דייב הריטון, הברוט אינו אמור להוות תחליף לטנדרים המסורתיים, אלא לשמש יותר ככלי לשטח, עם אפשרות גדולה יותר לנשיאת מטען. מי שיוצא לטיולים עם לינת לילה, יודע עד כמה הנקודה הזאת כואבת...
סדנת AEV מוכרת את הברוט כמוצר מוגמר, כלומר היא קונה את הרנגלרים מדילר, עושה את ההסבה ומוכרת ללקוח הסופי. בנוסף, עוסקים שם בשיפורים ובהסבות של רכבי שטח, בין היתר בניית רנגלרים סגורים מאורכים, עם ארבע דלתות. 
קשה להאמין שנראה אי פעם את הברוט בארץ, ולנו לא נותר אלא לחכות עד שחברת ג'יפ תסיים את הסאגה הבלתי נגמרת שלה סביב טנדר מתוצרתה, ואז אולי נראה אותו מגיע אלינו ביבוא מסודר.

ברוט בגרסת חד-קבינה

ברוט בגרסת חד-קבינהברוט בגרסת חד-קבינה

מייסד החברה מסביר על פעילותה

תגובות

0 תגובות