שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #5

ג'יפונים חדשים, ליברטי חדש והצצה ראשונית למחליף של הוולוו XC90

בתערוכת הרכב שנערכת בימים אלה בלוס אנג'לס, הוצגו רשמית שלושה ג'יפונים/קרוס-אוברים בגודל בינוני, שתהיה להם בוודאי נוכחות משמעותית בשוק הרכב בשנים הקרובות. מדובר בדור הרביעי של הונדה CR-V, בפורד אסקייפ החדש ובמאזדה CX-5(שכבר הוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט לפני כחודשיים).
מדובר בשלושה כלים שמידותיהם כמעט זהות, עם מנועים בנפחים קטנים יחסית (2.0 ליטר), שצריכת הדלק שלהם תעמוד על כ-10 ק''מ/ל'. הם יוצעו גם בגרסאות 2X4, שלמרות שאינן מעניינות אותנו, הן הופכות ליותר ויותר פופולאריות. מבחינה טכנית, למעשה, הצרכן לא יראה הבדל גדול, מה שיקבע את בחירתו יהיו בעיקר העיצוב, ''תחושת הישבן'' (המדד כמה נוח הוא מרגיש בתוך הרכב) וכמובן המחיר.

את ההונדה אנחנו מכירים בארץ כבר שנים רבות, והדגם החדש ימשיך את רציפות הנוכחות שלו אצלנו. עם הפורד והמאזדה, המצב מעט מעורפל יותר: שניהם מותגים חזקים בארץ ברכבי נוסעים, בעיקר בשוק הליסינג, אבל הם מיובאים על ידי אותו יבואן. האסקייפ (שמוכר באירופה כקוגה ולא יובא כלל לארץ) וה-CX-5 (שהוא דגם חדש לחלוטין) משחקים בדיוק על אותה משבצת, ולא ברור אם ליבואן כדאי להביא את שניהם – אם בכלל. למרות שבסיגמנט הפרטיות, הוא כן מתחרה בעצמו, עם המאזדה 3 והפורד פוקוס...

הונדה CR-V

הונדה CR-Vהונדה CR-Vהונדה CR-Vהונדה CR-V

פורד אסקייפ

פורד אסקייפפורד אסקייפפורד אסקייפפורד אסקייפ

מאזדה CX-5

מאזדה CX-5מאזדה CX-5מאזדה CX-5מאזדה CX-5

ומה קורה בחברת ג'יפ?

השבוע יצאה משם הצהרה שהמחליף של הליברטי (המוכר גם כצ'ירוקי), ייבנה על בסיס מכונית נוסעים, כל הנראה מתוצרת פיאט. זאת תהיה סטייה רצינית מהמורשת הקשוחה של ג'יפ – למרות שהמגמה הזאת כבר ניכרת בשנים האחרונות – לקראת דגמים ''רכים'' יותר, שהדרישה להם בשוק הולכת וגוברת. מי שבכל זאת ירצה יכולות שטח, יקנה רנגלר... בהכרזה נוספת של החברה, נמסר שהרנגלר ימשיך להיות מיוצר רק בארה''ב, למרות השמועות שהייצור יועבר לאירופה.
בהתאם לבחירת הפלטפורמה, הליברטי החדש גם יקבל מנועים קטנים יותר, מתוצרת פיאט, בנפחים של 1.8-2.0 ליטר. אופציה אחרת מדברת על מנוע 2.4 ליטר של קרייזלר, שתותאם לו מערכת MultiAir של פיאט לטובת צריכת דלק משופרת. כאופציה, ייתכן שיוצע גם מנוע ה-Pentastarהחדש, V-6 בנפח 3.6 ליטר.

הליברטי היוצא

הליברטי היוצאהליברטי היוצא

העתיד של וולוו

מגזין הרכב Car & Driver חשף שרטוטים של מה שככל הנראה יהיה הדור הבא של הוולוו XC90. וולוו נכנסה לשוק רכבי הפנאי היוקרתיים מאוחר יחסית לשאר מתחרותיה, ולמרות שכבר עדכנה את הדגם הנוכחי של ה-XC90 שלוש פעמים, היא מפגרת מאחרי היצרנים האחרים.
היום, תחת כנפיה של חברת גילי הסינית, עובדים על הדור הבא של ה-XC90, שהוא עדיין הרכב הריווחי ביותר בליין של וולוו. גם כאן המנועים שיוצעו יהיו קטנים, כנראה בנפח 2.0 ליטר, כשהמטרה – כמו אצל יתר היצרניות – היא להשיג צריכת דלק נמוכה ככל האפשר שמביאה בעקבותיה גם הפחתה בזיהום האוויר.
התכנון נמצא בשלבים הראשוניים ביותר, והצפי הוא שהדגם החדש יגיע לשוק לא לפני 2014.

כך ייראה הוולוו XC90 הבא?

כך ייראה הוולוו XC90 הבא?כך ייראה הוולוו XC90 הבא?

תגובות

0 תגובות