שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הייתם קונים? גרנד צ'רוקי עם 805 כ''ס

סדנת הנסי תייצר גרסה משופרת של הגרנד SRT8, במהדורה מוגבלת: רק 24 יחידות, במחיר מציאה. רוצו לקנות לפני שיאזל

יש מכוניות שאי אפשר שלא לתהות מדוע בכלל מייצרים אותן או מה השימוש שמייעדים להן. אחת מהמכוניות הללו היא גרסת ביצועים מטורפת של ג'יפ גרנד צ'ירוקי SRT8, מבית היוצר של ג'ון הנסי (Hennessey). היצירה של הנסי מפיקה 805 כ''ס ממנוע ''המי'' משופר ומאיצה מ-0 ל-60 מייל ב-3.1 שניות (הפרארי FF, לשם ההשוואה, עושה זאת ''רק'' ב-3.7 שניות...).
 כדי להפיק כל כך הרבה סוסים, הגדיל הנסי את נפח המנוע של הגרנד מ-6.4 ליטר ל-7.0 ליטר וצייד אותו בטורבו כפול. כדי להתמודד עם הכוח והתאוצות, תיבת ההילוכים וכל מערכת ההנעה חוזקו, המתלים הונמכו ושודרגו, וכדי לעצור את כדור התותח הזה, הותקנו בלמי ''ברמבו'' בכל הפינות.

היצירה של הנסי

היצירה של הנסיהיצירה של הנסי

וכאן אנו מגיעים לשאלת מיליון הדולר, יותר נכון 235 אלף דולר, שזה המחיר שדורש הנסי עבור כל אחת מ-24 המכוניות שהוא מתכוון לייצר (לשם ההשוואה, SRT8 ''רגיל'' עולה כ-55-60 אלף דולר): מי צריך את זה בכלל? מה עושים עם מכונית שמסוגלת לכאלה ביצועים? במיוחד בארה''ב, שם שוטרי התנועה ''חמים'' על כל מי שעובר על המהירות המותרת.
ואם רכב ביצועים, אז למה לא באמת לקנות פרארי FF? הצבע דומה, יש מקום לארבע נוסעים, ה-FF עולה אולי מעט יותר (300 אלף דולר) והמנוע שלה קצת יותר חלש (''רק'' 651 כ''ס) אבל מקבלים רכב ספורטיבי אמיתי ולא רכב שטח שעבר אונס...
לקריאה נוספת:

האלטרנטיבה מבית פרארי

האלטרנטיבה מבית פראריהאלטרנטיבה מבית פרארי

תגובות

0 תגובות