שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #6

דגם חדש לב.מ.וו X5, גרסת עלית לטנדר ראם, ציון לגנאי לריינג' רובר איווק

ב.מ..ו – דגם חדש ל-X5 ומתיחת פנים ל-X6

מצלמות הווידיאו של ''ציידי' הדגמים החדשים קלטו את הדור הבא של ה-x5 בעת נסיעת מבחן מושלגת באירופה. זה יהיה כבר הדור השלישי של רכב השטח הגדול מתוצרת ב.מ.וו, שראה אור לראשונה בשנת 1999. הדגם החדש שיגיע לשוק בשנת 2013 ייבנה על שלדה קלה יותר מזו של הנוכחי, ולמרות זאת ארוכה יותר, מה שיגדיל את המרווח הפנימי.
היצע המנועים יגדל גם הוא, ויכלול לפחות שני דגמים היברידיים, אחד עם מנוע בנזין ואחד עם מנוע דיזל. שניהם ישודכו לתיבות הילוכים עם שמונה מהירויות, מספר שהפך לסטנדרט בדגמי הפרימיום. בנוסף, יוצע גם מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר, תלת-טורבו, שמפיק 381 כ''ס. מנוע זה כבר נמצא בדגמי ה-M של ה-X5.
חמש שנים לאחר תחילת הייצור, יעבור ה- X6 מתיחת פנים קלה, שתכלול בעיקר שינויים מינוריים בחזית הרכב ומבחר צבעים גדול יותר. היצע המנועים יישאר ללא שינוי, ויכלול מנוע בנזין V-8 בנפח 4.4 ליטר שמספק 400 כ''ס, ומנועי שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר, אחד מונע בנזין המספק 300 כ''ס והשני דיזל עם 245 או 306 כ''ס, כתלוי במערכת ניהול המנוע.

X6 מתוח

X6 מתוחX6 מתוח

X5 בשלג

ראם – דגם פרימיום לסדרת הטנדרים

חטיבת הטנדרים של קרייזלר תציג בתערוכת דטרויט הקרובה גרסת עלית של כלי הרכב מתוצרתה, שתקרא Laramie Limited. מדובר בדגמים שיצוידו ברשימה ארוכה מאוד של פינוקים, החל מריפודי עור על כל דבר אפשרי בתא הנהג, הנעה מרחוק, דוושות מתכוונות, חימום לגלגל ההגה, איוורור וחימום לכל הכסאות, כולל אלו של הנוסעים מאחור בתא נהג כפול.
הגרסה הזו תוצע בכל סקלת הדגמים של הראם: בכל הגדלים והמשקלים (1500, 2500 , 3500), בגרסאות קצרות וארוכות, עם תא נהג מאורך או כפול, עם הנעה 2x4 ו-4x4.

ראם לרמי - הכל עור

ראם לרמי - הכל עורראם לרמי - הכל עור

הקונסיומר רפורט- ציון גבוה ל-X3, נמוך לאיווק

כוחו של מגזין הצרכנות האמריקאי, הקונסיומר רפורט, כל כך גדול, שביקורת שלו יכולה להגדיל מכירות של דגם רכב שנבחן אצלו וזוכה לציון גבוה, ולהיפך. דגם שנקטל על ידי בוחני המגזין יסבול מירידה במכירות, ובמקרים קיצוניים יצרניות הרכב מתכננות אותו מחדש לאחר ביקורת לא טובה, כפי שנעשה לאחרונה עם ההונדה סיביק.
השבוע התפרסמה במגזין ביקורת על שני SUV, שאמנם שונים בגודלם אבל מתחרים על אותו נתח לקוחות: ב.מ.וו X3 המחודש והריינג' רובר איווק. בעוד הבווארים זוכים לציון גבוה יחסית של 80 וגם לסימול ''מומלץ'', הבריטים קיבלו מקלחת קרה – ציון 60 בלבד, שממקם את האיווק בתחתית הקבוצה שלו.
הריינג' זכה לתשבוחות בעיקר בצד הויזואלי, בהאצה המרשימה, ביכולת הבלימה ובפעולה החלקה של תיבת ההילוכים. אבל הקצף יצא על ההגה המעורפל, על הנסיעה הקופצנית, על האחיזה הגבולית לקראת המגבלות, על הרעש בתא הנוסעים ועל הראות הלקויה. ''כשדחפנו את הרכב למגבלות, הזנב החליק החוצה וגלגל אחד היה באוויר בכל התמרונים'', מסר אחד מעורכי המבחן של המגזין.
רכב נוסף שזכה לביקורת טובה היה הטיגואן של פולקסוואגן, בעוד הרנגלר אנלימיטד ''חטף'' גם הוא בכל תחום אפשרי כמעט, בעיקר בכל מה שקשור להתנהגות כביש, אחיזה ובלימה. לפחות ביכולות שטח הוא קיבל ציון טוב...

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

29 בינואר 2012 ב 09:45

תענוג! יופי של עדכונים על הבוקר...