שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בקרוב: ג'יפ עם פנסים מלוכסנים?

קבוצת פיאט-קרייזלר בודקת אפשרות לייצר דגמי ג'יפ שונים גם בסין

שוק הרכב הענק בסין קורץ לכל היצרניות, אבל לממשל שם יש כללים נוקשים: כדי לייצר מכוניות במדינה הזו, עליך להיות יצרן מקומי. וכך, כדי לחדור לשוק הזה, נוצרו לא מעט שיתופי פעולה בין חברות בינלאומיות לבין חברות סיניות, שמבצעות בפועל את הייצור. בין היתר, יש הסכם כזה גם לקונצרן פיאט, ועכשיו רוצים שם להרחיב אותו גם לדגמי קרייזלר, בעיקר אלו מחטיבת ג'יפ. בשלב זה מדובר רק על ייצור לשוק המקומי, בעיקר של הגרנד צ'ירוקי.

יחסית לחברות אחרות, ג'יפ מגיעה לסין באיחור, אבל באופן אירוני, היא היתה החברה הזרה הראשונה שמכוניותיה נבנו בסין: בשנת 1984 חתמה חברת אמריקן מוטורס, שהיתה אז הבעלים של ג'יפ, על הסכם לבניית הצ'ירוקי בסין. הסכם זה החזיק מעמד שלוש שנים בלבד, עד שקרייזלר רכשה את החברה. היום החדירה לשוק הסיני קשה הרבה יותר. הממשלה – ששולטת ביד ברזל בכלכלה – בררנית יותר באישור הסכמים לשיתופי פעולה, כשהמטרה, בניגוד לשנים הראשונות בהן נפתח השוק הסיני למערב, היא איכות ולא כמות.

למותג ג'יפ יש נוכחות די מזערית בשלב זה בסין, עם מכירות של כ-22 אלף כלי רכב בשנת 2011 (מתוך 16.6 מיליון כלי רכב שנמכרו בסין בשנה זו!). הקמה של מפעל מקומי שייתמך במערך שיווק ראוי בוודאי תעזור להגדיל את הכמות הזו בצורה משמעותית. בהמשך, לא שוללים בפיאט-קרייזלר את האפשרות שסין תהיה מרכז הייצור שלהם לכל המזרח, וזה אולי יכלול גם אותנו.  

מבחן דרכים לגרנד צירוקי החדש

תגובות

0 תגובות