שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #7

טנדר קונספט מעניין לפולקסוואגן, תיבת הילוכים חדשה לגרנד צ'ירוקי, מנוע נקי יותר לקורנדו, ומה עושה יצרן שהקהל לא אוהב את עיצוב כלי הרכב שלו

בשולי תערוכת הרכב בג'נבה, הציגה פולקסוואגן דגם מיוחד של טנדר האמרוק (Amarok) שלה. הדגם, שקיבל את השם קניון, נבנה במיוחד עבור חובבי השיט בקאיקים. אבל הנתונים שלו מעוררים תיאבון אצל כל חובב שטח: צמיגים בגודל 275/65/18 (בערך 32 אינץ') ו''בודי ליפט'' צנוע נותנים מרווח גחון טוב, תוך הרחבת הסרנים כדי למתן את השפעת הגובה הנוסף. המנוע, דיזל בנפח 2.0 ליטר עם טורבו כפול, מספק כ-180 כ''ס ו-40 קג''מ והוא משודך לתיבת הילוכים ידנית ולמערכת הנעה 4X4 עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי.

קרייזלר-דודג'

תיבות הילוכים אוטומטיות עם שמונה מהירויות הופכות לסטנדרט בכלי הרכב היקרים יותר, וגם קרייזלר לא רוצה להישאר מאחור: הגרנד צ'ירוקי ואחיו התאום, הדודג' דורנגו, יקבלו תיבה כזו מתישהו במהלך 2013, משודכת למנוע הפנטה-סטאר V-6 בנפח 3.6 ליטר. השילוב הזה, של אותו מנוע ותיבת ההילוכים החדשה, יוצע גם בראם 1500, הטנדר ה''קל'' ביותר בסדרה שלהם.

סאנגיונג

הקורנדו, רכב השטח החדש יחסית של החברה הקוריאנית, עבר מתיחת פנים קלה, והוא עומד לקבל מנוע דיזל חדש, בנפח 2.0 ליטר, שיפיק כ-150 כ''ס עם פליטת מזהמים נמוכה יחסית. מנוע הבנזין שמוצע בדגם הזה, גם הוא בנפח 2.0 ליטר, יעבור מקצה שיפורים להקטנת צריכת הדלק ופליטת הזיהום. הדגמים עם המנועים החדשים יגיעו לאירופה לקראת הקיץ, וצפויים אצלנו לקראת השנה הבאה.

בנטלי

לא מעט יצרניות שולחות ''שפני ניסיון'' לתערוכות הרכב הגדולות, בדמות דגמי קונספט, והן מחכות לתגובות הקהל ואנשי המקצוע כדי להחליט על המשך דרכו של הדגם. לפעמים ההחלטה הזו נעשית במהירות מסחררת, כמו שקרה לחברת בנטלי, שרק השבוע הציגה בתערוכת הרכב בג'נבה את דגם ה-SUV העתידי שלה. הדעות על העיצוב היו – אם נגיד זאת בלשון עדינה – שנויות במחלוקת, ובבנטלי כבר הזדרזו לחזור לשולחן השרטוטים במטרה לעצב משהו ''אכיל'' יותר.

מכוער או לא? ה-SUV של בנטלי

מכוער או לא? ה-SUV של בנטלימכוער או לא? ה-SUV של בנטלי

תגובות

0 תגובות