שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הורחבה חקירת מיכלי הדלק המתפוצצים בדגמי ג'יפ

החקירה מתייחסת ל-5.1 מיליון כלי רכב מתוצרת ג'יפ, שיוצרו בין השנים 1993 ל-2007, לגביהם נטען כי מיכל הדלק שלהם עלול להתפוצץ ולעלות באש לאחר תאונה עם פגיעה מאחור

מינהל הבטיחות בדרכים בארה''ב הכריז השבוע על הרחבת החקירה בעניין מיכלי הדלק המתפוצצים בדגמים מסוימים של חברת ג'יפ. החקירה, שהחלה כבר לפני כשנתיים, התמקדה תחילה בדגמי גרנד צ'ירוקי שיוצרו בשנים 1993-2004. כעת נחקרות טענות על פגם דומה גם בדגמי הצ'ירוקי שיוצרו בשנים 1993-2001 ודגמי הליברטי שיוצרו בשנים 2002-2007.

ג'יפ ליברטי. האם יש כשל בייצור?

ג'יפ ליברטי. האם יש כשל בייצור?ג'יפ ליברטי. האם יש כשל בייצור?

החקירה הראשונית התייחסה לכשלושה מיליון כלי רכב, דגמי ZJ ו-WJ של הגרנד צי'רוקי. מיכל הדלק בדגמים אלה עשוי פלסטיק וממוקם נמוך מאוד בחלק האחורי של הרכב. החקירה בדקה האם המקרים בהם עלו גרנדים באש בעקבות תאונה של פגיעה מאחור, היא כתוצאה מפגם בתכנון או כשל בייצור.
הרחבת החקירה, על פי המינהל, באה לאחר שהחלו לאסוף נתונים על דגמי ג'יפ שעלו באש לאחר תאונות כאלו, והתברר להם כי שכיחות התלקחות שריפות בג'יפים גבוהה יותר מאשר בכלי רכב דומים של יצרנים אחרים. על פי נתונים הנכונים לסוף שנת 2010, נגרמו 48 מקרי מוות כתוצאה מהשריפות.
מקרייזלר, חברת האם של ג'יפ, נמסר בתגובה כי היא משתפת פעולה עם המינהל בחקירה, ומבקשת להפנות את תשומת הלב לכך שמדובר עדיין בחקירה ולא בקריאת תיקון. במקרה אחר, של חשש להתלקחות בדגמי רנגלר מהשנים 2007-2008, חקירה של המינהל הביאה בסופו של דבר לקריאת תיקון
 

תגובות

0 תגובות