שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #11

פנדה 4X4 כבסיס לדגם חדש של ג'יפ, קרוס-אובר חדש לפיג'ו ואחד גם לאוטו-ואז, ומסע האימה של אשה לאורך 100 ק''מ לאחר שדוושת הדלק בקיה סורנטו שלה נתקעה

ההצגה הרישמית של הפיאט פנדה 4X4 דור שלישי, שתיערך בסוף חודש זה בתערוכת הרכב בפריז, מעוררת שוב גל של השערות האם וכיצד ישולב הדגם הזה בליין של חטיבת ג'יפ מקונצרן קרייזלר, הנמצא בשליטת פיאט. ניחושים כאלה ואחרים היו בעבר, אבל עכשיו כשכבר אפשר למשש את הפנדה, הם נראים ריאליים מתמיד. אז מה תהיה ההחלטה? האם הפנדה תהווה בסיס לדגם שיחליף את הקומפאס/פטריוט? ואולי היא תהיה דגם הכניסה לחבורת הקשוחים עם שבעת הפסים בגריל? מהבחינה המכנית, אנחנו כבר יודעים מה יהיה שם: הנעה 4X4 קבועה עם בקרות אלקטרוניות שידעו להעביר את הכוח לגלגל הנכון, היצע של שני מנועים, שניהם עם מערכות של עצור וסע – בנזין 900 סמ''ק עם טורבו ו-85 כ''ס ודיזל 1.3 ליטר עם 75 כ''ס, ותיבה ידנית עם שש מהירויות, כשההילוך הראשון עם יחס נמוך במיוחד.
חטיבת ג'יפ נמצאת עכשיו בפריחה, כשדגמי הגרנד צ'ירוקי והרנגלר נחטפים כמו לחמניות טריות. הפסקת הייצור של הליברטי/צ'ירוקי פותחת מקום לדגם נוסף, שיגדיל את ההיצע ויאפשר לחטיבה לחדור לנישות חדשות שכף צמיגו של ג'יפ עוד לא דרכה בהם.

קרוס-אוברים חדשים

חברת אוטו-ואז הרוסית (זאת שאחראית גם על הניבה) הציגה בתערוכת הרכב במוסקבה דגם קונספט חדש, קרוס-אובר שנקרא לאדה Xray. הדגם, בעיצובו של סטיב מאטין, שבעברו היה אחראי לעיצובים במרצדס ובוולוו, אמור להפוך לדגם ייצור תוך שלוש-ארבע שנים ואז ייצא הרך הנולד להתמודד בשוק הצפוף והמוצף בקרוס-אוברים.
אחד מהם יהיה הבייבי החדש של פיג'ו, ה-2008, שייבנה על בסיס הפלטפורמה של ה-208 החדשה. יש סבירות גבוהה שנראה בדגם הזה מנוע היברידי, והוא יצטרף לליין הקרוס-אוברים של פיג'ו, הכולל כבר את ה-3008, 4008, 4007 ו-508 RXH לקראת סוף השנה הבאה, כדגם 2014.

מה קורה כשדוושת הדלק נתקעת

נהגת ממדינת מיסורי בארה''ב, דהרה לאורך כ-100 ק''מ במהירות שהגיעה עד לקרוב ל-200 קמ''ש, לאחר שדוושת הדלק בקיה סורנטו שלה, מודל 2011, נתקעה. לטענת האשה, כל ניסיונותיה להתגבר על התקלה לא הועילו: היא ניסתה להוציא את ידית ההילוכים לניוטרל, לכבות את המנוע, לשחרר את הדוושה - ולא הצליחה. אחוזת ייאוש צלצלה לקו החרום, 911, וניידות של השריף המקומי ושל משטרת התנועה הארצית חברו אליה ופילסו את דרכה. בסרטון המצורף, שצולם במצלמה הקבועה באחת הניידות שליוו אותה, תוכלו לראות שלא כל הנהגים פינו את הדרך, והנהגת נאלצה לרדת לשוליים כדי לעקוף מכוניות שחסמו את דרכה. הסאגה הסתיימה כאמור לאחר כ-100 ק''מ של דהירה מטורפת, כשהאשה הצליחה סופסוף לשחרר את הדוושה התקועה. נציגי קיה בארה''ב מסרו שהמקרה נמצא בבדיקה.

תגובות

0 תגובות