שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #16

פרטים ראשונים על הצ'ירוקי החדש, וולוו מחדשת דגמים ומה אפשר לעשות עם ב.מ.וו X5

הצ'ירוקי החדש של חברת ג'יפ הוצג בשבוע שעבר באופן רשמי בתערוכת הרכב בניו-יורק. מעבר לצורה החיצונית השנויה במחלוקת, מדובר ברכב שנבנה על בסיס פלטפורמה המשותפת לדודג' דארט ולאלפא רומיאו ג'ולייטה, וככזה הוא בוודאי יהיה עם אוריינטציית כביש מובהקת, למרות שבחברה טוענים כי יכולות השטח לא הוזנחו והן יפתיעו את הספקנים.
הצ'ירוקי החדש מגיע לעת עתה עם היצע של שני מנועי בנזין: MultiAir מבית פיאט בנפח 2.4 ליטר עם 184 כ''ס, ו-Pentastar מבית קרייזלר בתצורת V-6, שנפחו 3.2 ליטר (עם 271 כ''ס), קטן במקצת מהמנוע המתקן בגרנד צ'ירוקי וברנגלר.
על פי נתונים שסופקו, הדגם עם המנוע הקטן יוכל להגיע לצריכת דלק בינעירונית של למעלה מ-12 ק''מ/ל', צריכה המושגת בין היתר בזכות האפשרות לנסוע בתנאים רגילים בהנעה קדמית בלבד ולשלב את הסרן האחורי לקבלת הנעה 4X4 רק בעת הצורך (כן, התהפכו סדרי עולם...).

שבדית עם אבא סיני

חברת וולוו תציג בשנה הבאה את מחליפת ה-XC90, המכונית הראשונה מתוצרתה שמתוכננת תחת כנפי Geely הסינית. התכנון נעשה ברובו בשבדיה, אבל הייצור יתבצע ככל הנראה בסין ויכלול גם דגם היברידי.
ה-XC90 היה בעבר דגם הדגל של וולוו, אבל בשנים האחרונות ירדו המכירות שלו בקצב מהיר ובשנת 2012 נמכרו בסך הכל כ-31 אלף מכוניות מדגם זה בכל העולם.
מהחברה נמסר כי לאחר שנים של חוסר וודאות לגבי עתידה, הבעלים החדשים מתכננים רענון של כל דגמי וולוו והצגה של דגמים חדשים, חלקם בגרסאות שטח.

X-5 עושה שרירים

בעליה של ב.מ.וו X5 שנהרסה בתאונה הכניס אותה לשיקום בסדנה האמריקאית Fluid Motor Union (FMU). בשלב מסוים, הגיע למסקנה שהשיקום אינו כלכלי עבורו ואנשי הסדנה החליטו להשתולל ולהפוך את הבימר לרכב שטח אמיתי שיציג את היכולות שלהם. רשימת השיפורים והתוספות ארוכה ומרשימה, אך אותנו מעניינים שני דברים בה: הגבהה של 1.5 אינץ' שאיפשרה התקנת צמיגים בגודל 305X65X17 (בערך 33 אינץ').
מבחינה חיצונית, הכלי שקיבל את השם פרויקט X נראה מרשים ביותר: גגון שעליו מותקן הגלגל הרזרבי, מפלט כפול מפלדת אל-חלד, שנורקל, מגן חזירים, פרוז’קטורים של Hella, גימור בצבע אפור תעשייתי. גם צליל המנוע (V-8 בנפח 4.4 ליטר) בסרט הווידיאו שהעלתה הסדנה באתרה נשמע מבטיח, אבל לא נמסרו שום פרטים מהותיים אחרים שיכולה להיות להם השפעה על יכולות הרכב בשטח, כמו מתלים משופרים, חיזוק מערכת ההנעה וכו'. אבל הטבעה של גולגלות על דופן הצמיגים – מתוצרת Dick Cepek – צריכה להספיק, לא? עובדה שהפרויקט נמכר במהירות, ובסדנה כבר חושבים לשכפל אותו, אם יהיו קונים נוספים כמובן...

תגובות

0 תגובות