שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #17

הצ'ירוקי החדש של ג'יפ מתעכב, קיה מציגה קונספט של רכב שטח קטן ותרגיל עיצובי מהמם לניסאן פטרול

בחטיבת ג'יפ של קונצרן קרייזלר תולים תקוות גדולות בצ'ירוקי החדש, שהיה אמור כבר להגיע לאולמות התצוגה. זהו דגם ורסיטלי ביותר, שיוכל לתת תשובה לקהל לקוחות גדול: החל מדגם בסיסי וזול עם הנעה 2X4 בלבד ומנוע 2.4 ליטר ועד מכונת עבירות עם מנוע פנטה-סטאר מוקטן בנפח 3.2 ליטר, מתלי אוויר ונעילות דיפרנציאלים. אבל תחילת השיווק נדחתה בשל בעיה בתיבת ההילוכים האוטומטית (שהיא מתוצרת ZF עם תשע מהירויות) ועכשיו עושים מאמץ קדחתני להתגבר על כך. מסתבר כי בדגמים עם המנוע הקטן והחלש, יחסית כמובן, הוא מסתובב לאט מדי בהילוכים הגבוהים (8-9), מחוץ לרצועת הכוח. הפתרון טמון בשינוי תוכנה או אולי אפילו בהפחתת יחס ההעברה בסרנים.

קונספט חדש לקיה

בתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט שתיפתח בחודש הבא נראה לא מעט הכרזות חדשות, אחת מהן היא רכב קונספט של קיה, בסגמנט רכבי השטח הקטנים דוגמת הניסאן ג'וק. לעת עתה שוחררו רק כמה סקיצות של הדגם הזה, עם חרטום מעוצב בצורה מאוד מוחצנת. לא נמסרו עדיין כל פרטים טכניים (וזה יקרה כנראה רק בתערוכה עצמה) וגם אין הכרזה על יעד לתחילת ייצור. האם מדובר בעוד ''בלון ניסוי'' שנועד לבדוק את תגובת הקהל ולפיה יוחלט מה עתיד הדגם? נחכה ונראה.

געגועים לפטרול

ספינת השטח של ניסאן, הפטרול, היה תמיד אחד מרכבי השטח הנחשקים ביותר. פשוט, חסון, עם שני סרנים חיים ועבירות מצוינת. תקנות זיהום האוויר הביאו אלינו דגמים עם מנועים חלשים מדי ובעייתיים, אבל במדינות פחות נאורות מנועי הדיזל הגדולים יותר והפחות מתוחכמים שמותקנים בפטרולים יכולים לחיות כמעט לנצח...
אבל ב-2011 יצא הדור השביעי של הפטרול וקיבלנו משהו שונה לחלוטין: מתלים נפרדים בארבעת הפינות, מערכות אלקטרוניות מסובכות ורגישות, בקיצור – הדגש עבר לכביש ולא לשטח (ואלינו הוא לא הגיע בכלל...). יחד עם השינוי המכני והטכנולוגי הגיע גם עיצוב אנמי משהו, ולא מעט מעצבים עצמאיים עושים תרגילי ''כאילו'' על הפטרול, את התוצאות של אחד מהם אתם רואים בתמונה המצורפת. מדובר במעצב סמיר סדיקוב מאזרבייג'ן שקורה ליצירה שלו X-patrol והיא הומאז' לפטרול של פעם. ת'אמת, לא תקנו?

תגובות

0 תגובות