שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #19

אאודי מתכננת להוסיף לליין שלה 11 דגמים חדשים, מרביתם SUV/קרוס-אוברים, הצ'ירוקי החדש של ג'יפ מבוקש, תושבי בוליביה יוצאים נגד הדקאר ותראו מי נוהג במשוריין רוסי אימתני

תוכניות עתידיות של יצרניות רכב נחשפות לעתים שלא בדרכים הרגילות כמו מסיבות עיתונאים נוצצות או לחלופין מצילומי חטף שנתפסים בעדשותיהם של צלמים המתמחים בתחום. לפעמים החשיפה מגיעה עקב הליכים טריוויאליים יותר, למשל רישום שמות מסחריים של דגמים חדשים, במיוחד אם שמות הדגמים מסגירים מראש את כוונות הייצור...

כך קרה השבוע לחברת אאודי, שרשמה לאחרונה את השמות SQ2, SQ4 ו-Q9. מי שמכיר את הטרמינולוגיה של החברה, יודע שהמתכון פשוט: האות Q מסמלת SUV או קרוס-אובר, כשהמספר הצמוד מציין את גודל הדגם. האותיות SQ עומדות עבור קרוס-אובר עם אופי ספורטיבי, כשהמספר מקביל לדגם ה- Q שמשמש כבסיס. כך ש-SQ5 מבוסס על ה-Q5 וכן הלאה.

אפשר לפיכך להסיק שייתכן ונראה בעתיד SUV גדול ויוקרתי של אאודי, שימוצב מעל ה-Q7 ויתחרה בליגה של הגדולים באמת, וכן דגמי ביניים שישובצו בין הדגמים שכבר מיוצרים היום.

רישום השמות נעשה במקביל להכרזה של החברה כי היא מתעדת להגדיל בשנים הקרובות את ההיצע שלה עם 11 דגמים חדשים, רובם יהיו SUV-ים או קרוס-אוברים.

למבחן דרכים לאאודי Q3

הצ'ירוקי החדש זוכה להצלחה

הדגם החדש של חברת ג'יפ, שהחל להימכר בארה''ב רק לפני כחודשיים, זוכה שם להצלחה רבה עם ביקוש גדול באולמות התצוגה. המכירות שלו מתקרבות – ואפילו עוברות - את המכירות של הגרנד צ'ירוקי ושל הרנגלר, שהיו הלהיטים של ג'יפ עד כה.

כזכור, הצ'ירוקי לא זכה בתחילה לקבלת פנים נלהבת, בעיקר בגלל העיצוב שלו ואחר כך היה גם עיכוב בתחילת השיווק עקב בעיות בתיבות ההילוכים. אבל כל אלה לא פגמו בזרם הקונים, ומי שרוצה לקבל דגם מיוחד, כמו למשל הטריילהוק, ייאלץ להמתין כחצי שנה עד שיקבל אותו.

עבור חברת האם, קרייזלר, שהבעלות המלאה עליה נרכשה החודש על ידי פיאט, אלו בשורות טובות. בפעם הראשונה מאז המשבר של 2008 שהביא אותה לפשיטת רגל, מפעל הייצור של ג'יפ בעיר טולדו, בו מיוצרים הרנגלר והצ'ירוקי, עובד בשלוש משמרות כדי לספק את הדרישה.

הבוליביאנים נגד הדקאר

מארגני הדקאר הציגו את פיצול מסלולי הרוכבים ממסלולי הנהגים כהישג, אבל תושבי בוליביה לא מאושרים מכך שמסלול האופנועים והטרקטורונים יעבור בשטח מדינתם, ואפילו רק ליומיים.

המסלול המתוכנן אמור לעבור במדבר המלח סאלאר דה אויני (Salar de Uyuni), ששטחו כמחצית משטחה של מדינת ישראל והוא מדבר המלח הגדול ביותר בעולם. מדובר בשכיית טבע מיוחדת במינה, השוכנת בגובה של כ-3600 מטר מעל לפני הים. בעבר הרחוק היה במקום הזה אגם פרהיסטורי, וכשהתייבש נוצר מדבר המלח, כשעומק שכבת המלח העליונה מוערך בכ-10 מטר! המדבר הוא אתר תיירות מוכר, גם לטיולי ג'יפים, אך הטיולים מתבצעים על ידי חברות מורשות הנעות בנתיבים מאושרים.

בימים בהם יעבור הראלי בשטח צפויים לרדת באזור גשמים, והחשש הוא כי המעבר של כלי רכב רבים שכל אחד ינוע בנתיב משלו, יחרוץ עקבות מכוערים שייקח זמן רב עד שייעלמו, אם בכלל. החשש הגדול יותר הוא משבירה של שכבות המלח, נזק שיישאר לנצח.

נשיא בוליביה, שדחף לקיום הדקאר בארצו כמנוף לקידום התיירות, הבטיח כי כוחות משטרה וצבא ישגיחו מקרוב כדי למנוע הרס אפשרי. מנגד, חלק מתושבי האזור מתכוונים לחסום בגופם את הנתיב ולא לאפשר לראלי לעבור בו.

אנסטסיה שולטת!

ה-BTR-82A הוא נושא גייסות רוסי השוקל 15 טון ומסוגל לשרוד בתנאי קרב קשים כשהוא נושא שבעה לוחמים ויורק אש דרך מקלע 14.5 מ''מ המותקן בצריחו. את העבירות בתנאים קשים הוא מקבל דרך שמונה צמיגי ענק עם הנעה 8X8 והיגוי בצמד הגלגלים הקדמיים. לכלי גם יכולת אמפיבית, כשהתנועה במים מתבצעת - כפי שמקובל במרבית הנגמ''שים הרוסיים - באמצעות שאיבת מים בחזית ופליטתם בזרם חזק מאחור.

זה לא כלי חדש או יוצא דופן, והסיבה היחידה שבחרנו להביא אותו כאן הוא סרטון הווידאו המצורף, שבו כתבת רכב ששמה אנסטסיה טרקובובה נוהגת בכלי הגדול. לא הבנו אף מלה מהפסקול, ואם יש דוברי רוסית שיכולים לעזור לנו בתרגום – נשמח. ונשמח עוד יותר אם יוכלו להשיג לנו את המספר הטלפון של אנסטסיה...

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

16 בינואר 2014 ב 20:40

דובנוב 36 חולון