שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קבלו את הבייבי גיפ

דגם חדש של החברה, שייוצר באיטליה, יגיע לשווקים באירופה לקראת אמצע-סוף 2014

מגזין הרכב Automotive News פרסם השבוע תמונות ריגול של מה שעתיד להיות הדגם הקטן ביותר בליין של חברת ג'יפ, עדיין תחת מעטה הסוואה כבד. הדגם החדש יהיה בעל 4 דלתות והוא מבוסס על הפיאט 500X, שייבנה לצדו במפעל הממוקם במלפי, איטליה.

על פי הפרסומים עד כה אורכו של הדגם החדש, שעדיין לא קיבל שם (והוא לא יקרא ג'יפסטר, כך הודיע מנכ''ל קבוצת פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרצ'יונה) יהיה כ-4.25 מטר והוא יצויד במבחר של מנועי בנזין ודיזל מתוצרת פיאט. לא נתפלא למצוא שם את הטווין-אייר בנפח 900 סמ''ק, את המולטי-אייר בנפחים של 1.2 ו-1.4 ליטר ומנועי מולטי-ג'ט דיזל בנפחים של 1.3, 1.6 ו-1.9 ליטר. אולי יהיה  גם משהו מעט קצת גדול יותר, כמו הטייגר-שארק של קרייזלר בנפח 2.0 ליטר.

גרסת ג'יפ תימכר רק עם הנעה בכל הגלגלים, עם מערכות הנעה שונות, כולל גרסת trail-rated שאמורה לתת ביצועי שטח טובים. אם זה אכן יתממש, אולי נקבל את הג'יפון בעל היכולות הטובות ביותר בשטח.

בפיאט קרייזלר מתכננים לייצר כ-150 אלף כלים כאלה מדי שנה, ולצידם עוד כ-130 אלף דגמי פיאט, שייוצרו גם בגרסת 2X4. הג'יפ החדש יוצג רשמית בתערוכת הרכב בג'נבה בחודש הבא, והשיווק שלו באירופה יחל לקראת אמצע-סוף שנה זו. סביר להניח שאלינו יגיע במהלך 2015.

תגובות

0 תגובות