שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו מתכננת מחליף לטריבקה

ייצורו של הקרוס-אובר הגדול עם שבעת המושבים הופסק בסוף 2013, בשל ביקוש דל

נשות הפרברים בארה''ב מככבות בסרטי קולנוע רבים וגם בסדרות טלוויזיה, כשהן מסיעות את ילדיהן ואת ילדי השכנים לכאן ולשם במיני ואנים וב-SUV-ים גדולים, שבהם לפחות שבעה מקומות ישיבה. בשוק האמריקאי יש דרישה גדולה לכלי רכב כאלה, שמיועדים בעיקר לקהל מבוסס כלכלית, ולמרבית היצרניות יש לפחות דגם אחד שמנבה להתחרות בפלח הזה.

גם סובארו ניסתה להצטרף לחגיגה עם הטריבקה (למבחן דרכים לטרביקה), שהוצג לראשונה ב-2005, אך הפך לאחד מהכישלונות המהדהדים של החברה. מאז הצגתו נמכרו רק כ-78 אלף יחידות ממנו, והוא דורג באחד מהמקומות האחרונים ברשימת הדגמים הנמכרים בארה''ב. לא פלא איפה שבסובארו החליטו על הפסקת הייצור, החל מינואר 2014, אבל כדי לשמור על דריסת הרגל בסיגמנט הזה, הכריזה החברה כי תייצר דגם חדש עם שבעה מקומות, שיוצג מתישהו בין 2016 ל-2020...

ההכרזה הזו באה במסגרת הצגת תוכנית הפעולה של סובארו לשנים הקרובות, בהן מתכננת החברה להגביר את אחיזתה בשוק הקרוס-אוברים, עם מגוון דגמים שיתבססו על פלטפורמה חדשה משותפת, כפי שמקובל היום אצל מרבית היצרניות. השאיפה היא להגיע למכירה של יותר ממיליון מכוניות מדי שנה (בשנה האחרונה מכרה החברה 825 אלף מכוניות) כשהשווקים העיקריים הם ארה''ב, סין  וכמובן יפן.

בפן הטכנולוגי, כל המנועים מתוצרת החברה יקבלו הזרקה ישירה, היצע המנועים ההיברידיים יגדל, ויתווספו אמצעים שונים להקטנת צריכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים, כדי לעמדו בתקנות ההולכות ומחרימות בתחומים אלה.    

תגובות

0 תגובות