שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ניסאן מתכננת SUV חדש על בסיס הנבארה

עם שלדת סולם וסרן אחורי חי, חוזרים בחברה לעידן רכבי השטח הקשוחים יותר

לפני כחודשיים הציגה ניסאן את הדור החדש של הנבארה, ה-12 במספר. הטנדר, המיוצר בתאילנד, מוצע בגרסת תא מאורך ותא כפול, עם מנועי בנזין ודיזל, בגרסאות הנעה  2X4 ו-4X4. על פי הצהרות החברה הדגם החדש, המצויד בתיבה אוטומטית עם שבעה הילוכים או תיבה ידנית עם שישה היכולים, חסכוני יותר בצריכת הדלק מקודמו ב-11 אחוז.

ועכשיו מגיע דיווח מאוסטרליה, שניסאן מתכננת לייצר SUV חדש על בסיס הנבארה. בראיון למגזין הרכב  Motor Report, מסר המהנדס הראשי האחראי על פיתוח הנבארה, כי העבודה על ה-SUV כבר בעיצומה והיא אמורה להסתיים בתוך כשנה.

הדגם החדש ייקח את כל המרכיבים מהטנדר, עם שינוי מסוים במתלה האחורי, בדומה לקונספט שבוצע בדגם הקודם של הפאת'פיינדר (למבחן דרכים לדגם זה). התוצאה תהיה רכב קשוח יותר מהמקובל היום, עם שלדת סולם וסרן אחורי חי, וכמובן עם הילוך כוח. ניסאן נטשה את התפיסה הזו בדורות האחרונים של הפטרול והפאת'פיינדר, להם מרכב אחוד ומתלים נפרדים לכל גלגל.

גם לאיסוזו יש SUV שנבנה באותה תפיסה, על בסיס הדי-מקס, שנקרא MU-X, אבל הוא מיוצר רק עם הגה ימני ומשווק היום בתאילנד ובאוסטרליה. יש כוונה להתחיל בייצור דגם עם הגה שמאלי ולמכור אותו בשאר העולם. אם שני ה-SUV-ים האלה יגיעו מתישהו לארץ, חובבי השטח הקשה יותר ישמחו בוודאי לקנות אחד מהם. מבחינת תקינה לא צריכה להיות בעיה, שכן לטנדרים עליהם הם מבוססים יש תקינה אירופאית.       

תגובות

0 תגובות