שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חדש על מדף הספרים - ספר מסלולים 4X4 של הוצאת מפה

מדריך חדש של הוצאת מפה: 4X4 – טיולים ברכבי שטח.
המדריך נכתב על ידי העיתונאי יואב קווה וכולל 40 מסלולי טיול מרמת הגולן ועד הרי אילת.
המסלולים מגוונים בדרגות הקושי: חלקם מתאים לנהגים מתחילים וחלקם למנוסים בלבד, חלקם לכל רכב שטח, כולל רכב שטח 'רך' וחלקם לרכב שטח 'קשוח' בלבד.

מי נוסע לקניון?

בישראל נמכרים מדי שנה כ-15,000 רכבי שטח חדשים. פלח רכבי השטח תופס כ-10% משוק הרכב בישראל. אם מקזזים את סך מכירות הרכב לציי רכב וחברות ליסינג מגלים שבקרב לקוחות פרטיים תופס פלח רכבי השטח נתח עצום.
במצטבר, יש בישראל כ-300 אלף רכבי שטח. כמה מתוכם משמש לנסיעות לקניון (עזריאלי) וכמה לקניון (נחל ברק)? אין על כך תשובה ברורה. דבר אחד ברור: בסופי שבוע וחגים מתמלאים המסלולים הקלאסים של הנגב, למשל מכתש רמון, בשיירות של ''ג'יפים'', שממש יוצרים פקקי תנועה.

מי נוסע לקניון?

image

מה בספר?

40 מסלולי שטח לנהיגה ולניווט עצמי.
שיטת הניווט שמציע הספר היא פשוטה ויעילה. לא צריך GPS, מפה טופוגרפית ומד קורדינטות. השיטה מבוססת על מד המרחק המתאפס של הרכב והיא פשוטה וקלה לשימוש.
כל המסלולים המופיעים בספר הם על גבי דרכי עפר מסומנות וקיימות. בניגוד למה שרבים חושבים, טיול ברכב שטח הוא אקט של שמירת טבע. כל טיול שטח מקרב את הלב אל הטבע. זוהי תיירות פנים, שמוכיחה אכפתיות בפני רשויות התכנון והבניה. באזור מטויל יחשבו פקידי הממשלה ומקבלי ההחלטות פעמיים לפני שיחליטו על סלילת כביש חדש. באזור מטויל לא תקום פתאום מחצבה.