שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רותח בקיץ? לא בהכרח...

אפודית קירור של חברת TECHNICHE מצננת את הטמפרטורה סביב הגוף באמצעות טכנולוגיה חדישה המנצלת עקרון טבעי פשוט של אידוי מים על ידי אוויר חם ויבש.
האם זה הפתרון לרוכבי אופנוע, טרקטורון, אופניים או סתם למי שאין לו מזגן ברכב?

חום יולי אוגוסט

השתמשתי באפודית ''גופיה'' (יש מספר דגמים) במהלך החודש האחרון בטיולי טרקטורונים, אופנועים ואף בטיול ג'יפים בירדן במטרה לבחון את ''אפקט האפודית''. ראשית נוח ללבוש אותה - זה כמו גופיה, שנית זה פשוט - יש להרטיב אותה כך שהחומר הפעיל יספוג מים (ואפשר לסחוט על מנת שהמים לא ירטיבו לכם את המכנסיים) ושלישית - זה באמת עובד!

אפודית מקררת

אז מה זה אומר שזה עובד? האפודית מורידה את טמפרטורת הגוף בכמה וכמה מעלות כך שמרגישים נוח ונעים יותר גם ביום קיץ לוהט והיא עובדת לכ-3 שעות בין הרטבה להרטבה. אפקט הקירור מורגש יותר בסביבה יבשה וללא לחות, אך גם במישור החוף ביום לחות יותר נעים ללבוש אפודית קירור על הגוף מאשר את החולצה (אפילו שאני משתמש בחולצות מנדפות זיעה). ובקיצור האפודית תעשה לכם טוב - אל תצפו לאפקט של מזגן 16 מעלות בצל, אבל היא כן תהפוך את הקיץ לנעים יותר! ובעיקר נסבל יותר גם בכביש וגם בשטח. את האפודית ניתן להשיג אצל היבואן - זמלר טכנולוגיות.

דבר המורכבת (עדי שפרן - כפרה):

בפעם הראשונה לבשתי את האפודה בצילום והכנה למסלול טיול לטרקטורונים, יום חם מאוד ומתחת לכל ציוד המיגון (גם מורכבות חייבות לרכב עם ציוד מיגון מלא), האפודה הקרירה השיגה את ייעודה, יום שלם עם עבודה קשה בשטח ומסיימים רעננים.
האפודה לא מורגשת, טיפה לח בגב מהרטיבות, אבל ביום שכזה, ההרגשה נעימה ומרעננת.
 בפעם השנייה (כבר הבנתי שהולך להיות לי נעים וכייף) לבשתי אותה בטיול אופנועים של מועדון ויסטרום ליומיים לאזור רמת הגולן.
האפודה משכה את תשומת הלב ואיתה באו השאלות וההתעניינות, הן מצד הרוכבים והן מצד המורכבות.
כשרכבנו בכביש 90 צפונה (רוכבי האופנועים מכירים את הרגשת החום והמחנק בכביש  זה) הרוח החמה חדרה גם מתחת למעיל, אך הגוף נשאר בטמפרטורה נעימה והרוח שחדרה מהמעיל המאוורר דאגה להרגשה הנעימה שמתחת למעיל הרכיבה לאורך כל ימי הטיול.
כמה פשוט לתפעל אותה, הרטבה מתחת לברז זורם, או העברת יד רטובה במים על שני צידי האפודה החיצוניים והאפודה נשארת לחה למספר שעות, אפשרי לחזור על הפעולה בהתאם לאורך הטיול או במידה והאפודה התייבשה.
לא מרגישים אותה על הגוף, כאילו היתה שם בצורה הטבעית שלה.

תגובות

0 תגובות