שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אובר חדש למרצדס – GLB

הדגם החדש ישלים את ליין רכבי הפנאי של החברה, והוא ימוצב מעל ה-GLA

לאחרונה השלימה מרצדס מהלך של שינויי שמות הדגמים בליין רכבי הפנאי שלה, כשכולם קיבלו את האותיות התחיליותGL   בתוספת אות אחת, המעידה על מיקומו של הדגם בהיררכיה: החל ב-GLA  הקטן וכלה ב-GLS  הגדול והמפואר. שמות הדגמים, אגב, מקבילים לרכבי הנוסעים של החברה.

ועתה משלימה מרצדס את המהלך עם דגם חדש, שאמור לסתום ''חור'' בהיצע שלה: ה-GLB. ותראו עד כמה הדברים פשוטים עכשיו - ברור שהדגם הזה, על פי שמו, ימוצב מעל ה-GLA  ומתחת ל-GLC והלקוחות הפוטנציאלים לא יתבלבלו יותר בין הדגמים. מהלך כזה, של פישוט שמות הדגמים, נעשה גם על ידי חברות אחרות דוגמת לנד רובר, ש''דחסה'' את ההיצע שלה לשלוש משפחות: דיפנדר, דיסקברי וריינג' רובר.

למרות השם, הדגם החדש של מרצדס ייבנה ככל הנראה על הפלטפורמה של ה-GLA, עם מרכב גדול ומרווח יותר, שייתכן ויאפשר שורה שלישת של מושבים. ברמת הבסיס ה-GLB  יוצע עם הנעה קדמית בלבד ורק ברמות הגבוהות יותר תהיה אופציה להנעה בכל הגלגלים. היצע המנועים יהיה דומה לזה של ה-GLA   - 1.6 ו-2.0 ליטר בנזין, 1.5 ו-2.1 ליטר דיזל, עם תיבת הילוכים ידנית או תיבה כפולת מצמדים.

מבחינת הגודל, לדגם הזה לא יהיה בעתיד הקרוב לעין מתחרה ישיר בשוק רכבי הפנאי היוקרתיים, שכן הב.מ.וו X1 והאאודי Q3 קטנים ממנו בעוד הדגמים הבכירים יותר של שתי החברות, ה-Q5 וה-X3 מתחרים מול ה-GLC. הצפי לדגם החדש, שייוצר במפעל מרצדס במקסיקו  – לא לפני 2018 וסביר יותר שנראה אותו רק לקראת תחילת העשור הבא.

למבחני דרכים לדגמי הפנאי השונים של מרצדס

מבחן ל-GLA

מבחן ל-GLC (שם קודם - GLK)

מבחן ל-GLE (שם קודם - ML)

תגובות

0 תגובות