שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #40

מיצובישי מתכננת קרוס-אובר כל-חשמלי, ב.מ.וו בוחנת את ה-X3 החדש, ופיג'ו שוקלת גרסאות GTI ל-2008 ול-3008

בתחילת העשור הבא, בעוד כארבע שנים, תשיק מיצובישי קרוס-אובר קטן עם הנעה כל-חשמלית וטווח נסיעה מכובד של כ-400 ק''מ בין טעינה לטעינה. כך מסר נשיא החברה, אוסמו מאסוקו, בעת ביקור באוסטרליה. מעבר להצהרה הכללית, לא נחשפו פרטים על הדגם החדש, אך ייתכן שמדובר בדגם ייצור של ה- eX Concept שהוצג לפני כשנה, עם הנעה בכל הגלגלים ומערכות בטיחות מתקדמות.

הדור השלישי של ה-X3 יגיח בשנה הבאה

תחת מעטה של צבעי הסוואה, עורכת ב.מ.וו מבחנים אחרונים לדור הבא של ה-X3, שמתוכנן להגיע לשווקים באירופה בחצי השני של שנת 2017 ולשאר העולם בתחילת השנה שלאחר מכן. הדגם החדש נבנה על פלטפורמת ה- CLARשכבר משמשת את סדרת 7 של החברה, ובעתיד תאומץ עבור מרבית הדגמים של ב.מ.וו. מדובר בשלדה שעברה דיאטה רצינית לעומת זאת הנוכחית, והירידה במשקל תתבטא בביצועים טובים יותר יחד עם חסכון בדלק. היצע המנועים הבסיסי יישאר כשל הדגם היוצא, בנזין ודיזל ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר, כשברמות הגבוהות יותר יוצע מנוע שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר עם הספקים שיגיעו עד 350 כ''ס. ייתכן שבהמשך יגיע גם דגם היברידי (למבחן דרכים לדגם היוצא).

בסרטון המצורף נראה הדגם החדש בעת מבחנים שנערכים במסלול הנורברגרינג. הרבה צווחות צמיגים, למרות שנראה שהמהירות לא ממש גבוהה.

גרסאות GTI לקרוס-אוברים של פיג'ו?

החברה הצרפתית בודקת לאחרונה אפשרות להרחיב את היצע הדגמים הספורטיביים שלה, המבוססים על קשת הדגמים הנוכחיים. כרגע יש בארסנל שלה דגמי GTI של ה-208 וה-308 אך לא שוללים שם גרסאות ספורטיביות של דגמי הקרוס-אובר, ה-2008 וה-3008. אם זה יקרה, נראה בוודאי שדרוג מסיבי של מערכות המתלים כדי לעמוד במהירויות הגבוהות יותר, ובהתאמה גם מנועים עם הספקים בריאים יותר.

אם ילכו בפיג'ו על כל הקופה, אולי נראה גם אלמנטים שיילקחו מדגם הקונספט שהציגה לפני כשנה וחצי, ה- 308 R Hybrid. הדגם הזה צויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 266 כ''ס, ובשני מנועים חשמליים בהספקים של 114 כ''ס כ''א, כשמנוע אחד מחובר לסרן הקדמי והשני לאחורי, להנעה 4X4. 493 כוחות הסוס המשולבים מביאים את הדגם הזה למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ''ש, שהיכולת האמיתית גבוהה הרבה יותר.

תגובות

0 תגובות