שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס MLC יתחרה ישירות מול ה-ב.מ.וו X6

הגרסה הספורטיבית של ה-ML תנסה לנגוס בנתח השוק של הבימר

דגם תצוגה של SUV ספורטיבי שהציגה מרצדס בתערוכת הרכב האחרונה בבייג'ין, הופך במהירות מסחררת ויוצאת דופן לדגם ייצור. הדגם החדש, שקיבל את השם MLC, ראשי תיבות של M-Class Coupe, נלכד במצלמתו של עובר אורח ערני והסרטון הועלה ליו-טיוב.

מדובר בדגם שמבוסס על ה-ML, עם מרכב ספורטיבי בעל חמש דלתות, בדומה למה שעשתה ב.מ.וו עם ה-X6 המבוסס על ה-X5. דגם הקונספט צויד במנוע V6 בי-טורבו בנפח 3.0 ליטר שמספק כ-330 כ''ס, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשע מהירויות, אך דגם הייצור יקבל בוודאי היצע מנועים גדול בהרבה, כולל כמובן מנוע דיזל, בדומה להיצע של ה-ML. (למבחן דרכים ל-ML).

תהליך הפיתוח היה מהיר ביותר, והדגם החדש יוצג כנראה כבר במהלך השנה הבאה. יחד עם פיתוח הדגם הזה נעשתה גם מתיחת פנים ל-ML שגם אותה נפגוש בקרוב באולמות התצוגה, ואפשר לראות בסרטון המצורף שני ML כאלה מלווים את ה-MLC.     

קשה להאמין שלרכב כה גדול (אורכו של דגם הקונספט היה כ-5 מטר ורוחבו למעלה מ-2 מטר) וכבד ייתן חוויית נהיגה ספורטיבית אמיתית, אבל כל אחד וטעמו... 

מלחמת עולם מתחוללת מזה כעשור בין שלוש יצרניות רכבי הפרימיום מגרמניה. מרצדס הובילה בבטחה במספרי המכירות במשך שנים רבות, כשאאודי וב.מ.וו עדיין לא נחשבו כלל כרכבי יוקרה... באמצע העשור הקודם התחולל המהפך הראשון, כשב.מ.וו עברה קדימה ושמרה על מיקום זה עד היום. בתחילת העשור הנוכחי גם אאודי חלפה על פני מרצדס והחבר'ה משטוטגרט לקחו את העניין קשה: נרקמה תוכנית רב-שנתית לכבוש חזרה את הפסגה עד לשנת 2020. ואיך עושים זאת? על ידי הגדלת היצע ה-SUV והקרוס-אוברים.

השוק הבעייתי ביותר מבחינת מרצדס הוא השוק הסיני, שהופך במהירות לשוק הרכב הגדול בעולם. שתי המתחרות נכנסו לשם מוקדם יותר והן מוכרות שם יפה, בעוד מרצדס משתרכת מאחור. ב-192 מתוך 193 מדינות שבהן נמכרות מכוניות של מרצדס, היא מובילה את השוק – מלבד בסין... סקרים העלו שהסינים מעדיפים כלי רכב גדולים ומסיביים (ובזה הם לא שונים משאר העולם) – ואך טבעי שזה הכיוון שבו בחרה החברה.

ההערכות הן שהתחרות בין שלושת היצרניות תלך ותחריף, וכל אחת מהן תציג עוד ועוד דגמים חדשים. נשאר רק להמתין ולראות מי מהן תנצח...  

וכך זה נראה בווידיאו

תגובות

0 תגובות