שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - מיצובישי אאוטלנדר Mitsubishi Outlander

האאוטלנדר קיבל פרצוף חדש וחצאיות נוצצות כדי להציע יותר נוכחות בתחום בו הפוזה היא המלכה.
מבחן דרכים לאאוטלנדר החדש בגרסת הנעה קדמית בלבד

 

מראה שונה, תמונה דומה

 

 

היה זה יום בו הרגשתי כגיבור במשימה בלתי אפשרית. לכאורה היו בו את כל מרכיבי הזוהר של המקצוע: ארוחת בוקר על גג העולם, נהיגה על הקטנות הלוהטות בתחום וסיום במסיבת קוקטייל. אבל הערבוב היה בעייתי.


זה החל בבני–ברק בהשקת משפחתית גדולה, הסתיים בראש–העין בחשיפת רכב פנאי חשוב ובין לבין הייתי צריך לבקר באירוע מפתחי אפליקציות של פורד, לשחרר כתבות לאתר, ולבצע קפיצה ''קטנה'' לדרום כדי לפגוש את גיא ותומר ולסייע בצילומי אותן ספורטיביות. שותפי למבצע היה אאוטלנדר מחודש שגיא השאיר לי בחניה.

אה, כן, צריך גם לבחון אותו בדרך. 

 

לפני היציאה

 

 

המפגש הראשון מפתיע. למרות הלו''ז הקשה קל להבחין שאנשי מיצובישי טיפלו במראה המשמים של האאוטלנדר. ''ניסינו ללכת לקו רגוע יותר מתוך כוונה להתאים לנשים שהן חלק גדול מהלקוחות בתחום ה–SUV אבל קצת הגזמנו''. הסביר לי לפני שלוש שנים קנאנורי אוקמוטו, ראש הפרויקט, את המראה האנמי והבטיח שמיצובישי תוסיף פלפל. הוא קיים.

במיצובישי פעלו בהתאם לדרך המקובלת במתיחות פנים, אבל וועדת הקישוט היפנית נגעה בכל סעיף נחוץ כדי לקבל רכב עם הרבה יותר נוכחות.

החזית השתנתה דרמטית עם פנים אגרסיביות שכוללות כונס אוויר תחתי גדול שמודגש בפסי כרום. ובכלל, השימוש הגדול בכרום בוהק בחזית, בין פנסי הלד החדשים מאחור ובמסגרות החלונות נעשה באופן אפקטיבי.

כך גם השימוש בקישוטי פנאי מוכרים כמו ''כאילו–מגינים'' בקצוות, חצאיות או ספוילרים מודגשים. לקינוח קיבלנו חישוקי ''18 צבועים וגם גוונים חדשים.

 

על הדרך

 

 

היום הזה הולך ומסתבך. את ההתאקלמות בתא הנוסעים, אני מבצע בכביש 6 דרומה אחרי שהירידה ממעלה אדומים נחסמה בשל האירועים הביטחוניים.

עם ריפוד עור בגרסת הפרימיום, שילוב גוונים בהירים, קצת דמוי עץ, ותפעול חשמלי למושב האווירה בפנים נעימה. אבל שעה וחצי אחרי ברור שהמושב פחות נוח מאיך שהוא נראה, בייחוד בגלל מחסור בתמיכה לגב התחתון.

מעבר לכך השינוי בתא הנוסעים אינו עצום, ומתמקד באיכות המרכיבים. אני לא מתלהב מהיעדר אפשרות סגירה אלגנטית לפתחי האוורור או היעדר פתחים מאחור. גם לא מתפעול מחשב הדרך וממיקום וצורת חלק מהמתגים המשניים (קצת מיושנים).

 

אחד השינויים הגדולים בוצע בארץ ומדובר במערך הקונקטד רב–התפעולים שמשולב במערך הבטיחות של מובילאיי. זה מאפשר לי להדק קצוות, להיעזר בוויז כדי לדווח לגיא מתי אגיע ולגלות שהפסדתי את ארוחת הצהריים.

בערב כשהלחץ גובר יחליט המערך להשתגע קלות. זה קורה בדיוק כשגם המערכת שלי משתגעת מההשקה הקרובה לרכב הפנאי האסייתי והסלולר משתולל.

תומר בודק את שורת המושבים השלישית (נמוכה מדי ובעלת מרחב מקובל) ומקפל אותה כדי להתמקם בתא המטען לטובת הצילום ואנחנו משחקים באפשרויות הכיוון בשורה האמצעית שמציעה מרחב טוב. נחמד שיש מקום לכיסוי תא המטען מתחת לרצפה אבל חבל שהכיסוי נראה פשוט.

 

שמים גז

 

 

בחזית הכוח התמונה דומה לזו הקודמת, למרות שבמיצובישי מדברים על שיפורים בתיבה האוטומטית הרציפה. האאוטלנדר מייצר יכולת נאותה בזינוק, אך לעיתים חסר מחץ בעקיפות, גם בגלל השתהות התיבה. תפעול ידני במצבים כאלה יכול לעזור. בכל מקרה, בעליות הוא מפתיע לטובה.

עם זאת ובניגוד לרציפות חדשות אחרות, כאן אין ניסיון לייצר בלימת מנוע בירידה או מדרגות כוח שמדמות הילוכים. לכן התפעול הידני נחוץ. תחת עומס המנוע משדר שהוא מתאמץ מעט וגם התיבה שורקת קלות לפעמים; האאוטלנדר מעדיף תנועה רגועה. למרות הטענות לעידון משופר, הרכב מייצר הרבה רעשי כביש.

 

צריכת הדלק נאותה אם לוקחים בחשבון את הגודל. בשיוט האאוטלנדר ינוע 11 ק''מ לכל ליטר, ובמסלול מאומץ יותר ירד לאזור ה–9. הממוצע ליום הארוך עמד על 10.1 ק''מ/ל'.

 

מתפתלים

 

 

הזמן קצר, אבל מכיוון שהגענו לפתחו של אחד הכבישים המפותלים הטובים בארץ, אני מתפתה. במיצובישי מספרים על הקשחת מרכב, ושיפורים למתלים ולהיגוי אבל האאוטלנדר לא מתלהב מרוח הנעורים שקפצה עלי. ההגה אינו מצטיין, עם שינויי משקל לא ליניאריים ולחימה תחת עומס בפניות. הרכב רוכן בפניות, לא מייצר אחיזה מרשימה, ובפירוש מעדיף שאירגע. ''אנחנו מאחרים'' הוא גונח...

 

''נו טוב'' אני אומר לעצמי ''לאיזו תחושה ציפית אחרי שירדת מ–S1 וקופר S וורקס?''. אבל הפנקס הפתוח מעיד שכבר בדקות הראשונות בעיר דיווחתי על תחושת ריכוך שפגע בריסון תנודות המרכב. והחשדות המשיכו כאשר בכבישים גליים הוא התנדנד מדי. זה אינו נוסך ביטחון בנסיעה מהירה ויוצר תחושה קצת ''מבוגרת''. 

 

היה ניתן לצפות שהריכוך ישתלם בנוחות אבל התוצאות מעורבות. הרכב מסנן טוב יותר שיבושים קטנים אך מתקשה על גדולים, בייחוד בכביש מהיר. גם בשבילים הוא פחות נוח מהצפוי, וגם כאן אלו האבנים הגדולות שמורגשות יותר ומייצרות רעשי מתלה ותחושה לא רגועה בנסיעה מהירה. עם זאת ולמרות המראה, הספוילר הקדמי אינו קרוב מדי לאמא אדמה. 

 

מראה שונה, תמונה דומה

 

 

ערב. אני חייב לעצור לאספרסו לפני החזרה לכביש 6 ולאירוע הבא. האאוטלנדר כהרגלו משמיע ביפים כאילו עשיתי משהו שגוי בתהליך הכיבוי ואני מתפנה לסכם.

הנוסחה שהפכה את האאוטלנדר לרכב הפנאי הנמכר בארץ (עד הקיה ספורטאז' 1.6 ליטר - ראו מבחן דרכים) לא השתנתה. מדובר ברכב עם שבעה מקומות שמחיריו דומים לאלה של כלי הפנאי הקומפקטיים. מקצה השיפורים הוסיף נקודות משיכה בעזרת עיצוב ואבזור, שכולל גם מוביל–איי, מפתח חכם וגג נפתח. ולכן גם אם מבחינה דינמית האאוטלנדר לא שם, וגם אם פנים הרכב אינו מודרני, עדיין מדובר ברכב שימושי שמציע תמורה מצוינת ל–170,000 שקלים (180,000 בגרסה שנבחנה). 

 

מיצובישי אאוטלנדר 2.0 ליטר הנעה קדמית

 

 

מנוע

4 ציל’, קדמי-רוחבי, 1998 סמ''ק, הזרקה רב-נקודתית,

תזמון 16 שס’, גל-זיזים עילי כפול, תזמון משתנה,

הספק/סל''ד 150 כ''ס/ 6000,

מומנט/סל''ד 19.9 קג''מ/ 4200,

מרכב

תמסורת רציפה, הנעה קדמית,

קוטר סיבוב (בין מדרכות) 10.6 מ’,

מתלים קדמיים מק’פרסון,

מוט מייצב, מתלים אחוריים רב-חיבורי,

מוט מייצב, בלמים ק’/א’ דיסקים מאווררים/דיסקים,

מערכות עזר (בהתקנה מקומית) התרעת סטייה מנתיב,

התרעה על פגיעה בהולכי רגל, שמירת מרחק,

צמיגים 225/55-18,

מידות

בסיס גלגלים 267 ס''מ,

אxרxג 168x181x469.5 ס''מ, משקל (יבש)

1460 ק''ג, תא מטען 128-1608 ל’, מיכל דלק 63 ל’,

מהירות מרבית (יצרן) 192 קמ''ש,

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.5 שנ’,

צריכת דלק 10.2 ק''מ/ל’,

דרגת זיהום 8,

מחיר

מחיר 178,500 שקלים,

אחריות 36 חודשים,

בטיחות

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP) :

בטיחות מבוגרים 94%,

בטיחות ילדים 83%,

הולכי רגל 64%

 

משפחה מרובה

 

 

עם הגעת האאוטלנדר המחודש נוספה גרסה אוטומטית חמישה מושבים ברמת הגימור ''אינטנס'' (155,000 שקלים). מעבר לכך רוב המחירים לא השתנו; גרסה ידנית ''אינוויט'' תעלה 130,000 שקלים, ו''אינסטייל'' אוטומטית 165,000 שקלים (170,000 לשבעה מושבים), כולל גג נפתח, מפתח חכם ועוד. רמת הגימור פרימיום (עור, כוונון חשמל במושב נהג, חישוקי 18'') תוסיף למחיר 10,000 שקלים.

גרסאות ההנעה הכפולה מוצעות ב''סופרים'' (190,000 שקלים ו''אליט'' (205,000 שקלים) המצוידת במערכות בטיחות מתקדמות. בנוסף מוצעת גרסת דיזל (Limited) ב–230,000 שקלים.

תגובות

3 תגובות

1

leornevo

02 בינואר 2016 ב 02:42

האאוטלנדר - יכולות שטח ?

מכיוון ואנחנו באתר השטח , הייתי מצפה לקבל את נקודת מבט על יכולות הרכב בשטח, האם יש לו גובה גחון יותר גבוה, והאם יש לו דגם עם יכולות 4X4 כלשהן ? הוא ניראה כרכב פנאי ומעניין לדעת מה יכולותיו לעזור למשפחה בתחום הפנאי

2

Ogash Ofer

02 בינואר 2016 ב 13:38

האאוטלנדר - יכולות שטח ?

leornevo כתב/ה:
"מכיוון ואנחנו באתר השטח , הייתי מצפה לקבל את נקודת מבט על יכולות הרכב בשטח, האם יש לו גובה גחון יותר גבוה, והאם יש לו דגם עם יכולות 4X4 כלשהן ? הוא ניראה כרכב פנאי ומעניין לדעת מה יכולותיו לעזור למשפחה בתחום הפנאי "
הדגם הנבחן כאן (והנמכר ביותר) הוא גרסת ההנעה הקדמית. יכולת שטח של שבילים בלבד! בדף 2 יש פירוט מחירים לגרסאות נוספות - בין הייתר 4X4 (שנמכרת במעט מאוד יחידות).

3

Ogash Ofer

01 בינואר 2018 ב 07:22

תוספת מערכות בטיחות אקטיביות:

כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל משדרגת את אבזור הבטיחות בכלל דגמי האאוטלנדר. לצד אבזור הבטיחות הקיים, יתווספו כסטנדרט מערכות בטיחות מקוריות ומתקדמות של היצרן לכל דגמי האאוטלנדר הנמכרים בישראל, כולל PHEV החל מדגמי הבסיס.

המערכות החדשות הינן:

בקרת שיוט אדפטיבית - (ACC – Adaptive Cruise Control) המאפשרת שמירת מרחק קבוע מהרכב מלפנים על ידי שימוש ברדאר לייזר ומצלמה.

 

בלימה אוטונומית - (FCM – Forward Collision Mitigation), מערכת עזר המזהה כלי רכב, הולכי רגל ודו גלגלי. מתריעה ואף תבלום את הרכב באופן אוטונומי (במהירויות של עד 65 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל ו80 קמ"ש בזיהוי כלי רכב).

 

מערכת המאפשרת שליטה אוטומטית באורות הגבוהים (AHB – Automatic High Beam).

 

מערכת התראה לסטייה מנתיב (LDW – Lane Departure Warning).

דגמי ה-Premium ו- PHEV Luxury יקבלו בנוסף מערכת  BSW- מערכת התרעה על שטח מת ו- RCTA- (Rear Cross-traffic Alert), התרעה על רכב חוצה מאחור.