שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סאנגיונג קורנדו - הקרנף העירוני

קצת לפני הופעת האח הגדול הרקסטון שינחת כאן במרץ החליטו בסוכנות טלקאר לחשוף בפנינו את האח הקטן הקרוב הקוריאני של הג'יפ CJ6 המוכר לכול נהג ג'יפים הלא הוא הקורנדו...

קצת לפני הופעת האח הגדול הרקסטון שינחת כאן במרץ החליטו בסוכנות טלקאר לחשוף בפנינו את האח הקטן הקרוב הקוריאני של הג'יפ CJ6 המוכר לכול נהג ג'יפים הלא הוא הקורנדו. הוא אומנם נראה כאן כבר לפני שנים יחד עם המוסו ותחת השם סאנגיונג אבל היבואנים לא השקיעו רבות בשיווק שלו וכך הוא נותר עוף קצת מוזר ולא מוכר בנוף השטח הישראלי.

הקורנדו סוחב על עצמו עוד גיבנת קטנה שנותרה בשל תהפוכות שוק הרכב הקוריאני. היבואן הישראלי, טלקאר, קיבל את הקורנאדו כירושה בעקבות השתלטות דייהו הקוריאנית על היצרן הקטן סאנגיונג. חברת פארמונט שייצגה קודם את סאנגיונג בישראל הפסיקה באופן חד צדדי לתת שרות לכלים שהגיעו עוד לפני שטלקאר לקחה את האחריות על המוצרים וכך נמצאו הלקוחות במצב בעייתי לתקופה קצרה. מחוץ לארץ הקודש דווקא זוכה הקורנדו להצלחה לא מבוטלת. באנגליה מולדת הלנד רובר הוא נפוץ כמעט כמו הטויוטה ראב 4 ודומיה ובקוריאה מולדתו הוא הפך לרכב צבאי מקובל בתוספת של גלגלים המתאימים לשטח ופגושים מפלדה במקום פלסטיק. אז מי הוא בעצם הקורנדו רכב שטח או עוד קוריאני רכרוכי?

עיצוב חיצוני

תחת שרביטו של המעצב קן גרינלי קיבל הקורנדו שנבנה על בסיס הסיקס תוספת מעוגלת הבולטת בחזית והופכת אותו לרכב הדורש מבט שני מכל מי שמסתכל עליו. הפנסים העגולים הקידמיים,הגריל והחלון הקידמי בזווית אנכית מזכירים את הג'יפ הותיק אבל הכנפיים העגולות המעוטרות בשורת וינקרים מוזרה גרמו לתגובות קיצוניות לכאן ולכאן בקרב הקהל ששאלתי.

עיצוב חיצוני

עיצוב פנים

העיצוב הפנימי ספרטני, מול הנוסע ליד הנהג יש ידית אחיזה שאינה בולטת החוצה ולכן מתאימה לנהיגה בשטח כך שהנוסע לא יפגע בה אם הוא יפול מכיסאו. אבל שאר האביזרים בסיסיים מאד. הדש בורד בנוי מפלסטיק זול ואחת המגירות הקידמיות נראתה שבורה ברכב עם 15 אלף קילומטר. חסרים תאי איחסון כשיש רק שניים קטנים בדלתות ותא לא גדול מול הנוסע. הכיסא הקידמי נותן תמיכה טובה רק לאנשים נמוכים ממטר שמונים וחמש לי הוא גרם קצת להתכופף קדימה. הספסל האחורי מרווח ונותן מקום לשלושה מבוגרים. יותר מקום מהסובארו פורסטר לדוגמא. בצידי הספסל האחורי שתי ידיות נוחות לידיים. הקורנדו מופיע רק בתצורת השלוש דלתות. מאחורי הספסל תא מטען היכול להכיל שתי מזוודות זו ליד זו.

עיצוב פנים

מידות

הקורנדו נראה קצר מכפי שהוא באמת אבל בזכות אורכו 4.41 סנטימטר ומרוות הסרנים של 2.48 הוא מספק מקום ליושבים מאחור.

בטיחות

הקורנדו מציע לנהג בלבד כרית אוויר דבר שאינו מתאים לדעתנו לרכב שעולה כמאה וחמישים אלף שקל. המבנה של הרכב עוצב מתוך חשיבה על אזורים סופגי אנרגיה כיאה לרכב מודרני והוא מצוייד בארבעה בלמי דיסק ביחד עם מערכת הABS . מערכת הABD המשולבת ברכב נותנת לו יתרונות אקטיביים בבטיחות כשהיא מזהה האצה והחלקה בפניות ועוצרת את הגלגל שאיבד אחיזה כדי שהגלגל האחר יקבל את כוח המנוע. ביחד עם הדיפרציאל האחורי עם ההחלקה המוגבלת והמשקל הגבוה הקורנדו נותן תחושה בטוחה בנסיעה.

על הכביש

מנוע המרצדס הישן שמותקן בגרסה הדיזל מוציא 120 כוח סוס מ-2.9 ליטר בחמש בוכנות. למנוע אין הזרקה והוא סובל מהשהיה ארוכה עד לקבלת התגובה אחרי לחיצה על הדוושה. האצה מאפס למאה נמשכת לא פחות מתשע עשרה שניות והמהירות המירבית המוצהרת היא 140 קמ''ש אף שהקורנדו מתנהל במהירות שיוט של לא יותר ממאה קמ''ש. במהירויות גבוהות ובהאצה הוא מרעיש באירופה הוא מופיע גם מנועי בנזין שבודאי מתאימים לו יותר. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם ארבע מהירויות ולמערכת הנעה עם בקרה חשמלית הנשלטת ממתג פשוט וזול . המערכת החשמלית מאפשרת לנסוע בשילוב ארבע על ארבע עד שישים קילומטר בשעה אח''כ היא מעבירה אוטומטית את ההנעה לגלגלים האחוריים. השילוב של ההנעה הכפולה קל ופשוט יותר מבאמצעות מוט ההילוכים המוכר. ההגה של הקורנדו נותן תחושה טובה של הכביש עם שלושה וחצי סיבובים מנעילה לנעילה. תנוחת הנהיגה הזקופה מאפשרת לראות היטב קדימה. במבט לאחור מסתירות שתי משענות הראש הגדולות את החלון הקטן.

על הכביש

בשטח

השילוב החשמלי של הילוך הכוח יכול להעשות רק כש הגיר בניוטרל ולכן כדאי להשתמש בהילוך הכוח בכל עלייה בעייתית כי המנוע החלש מצליח לטפס במקומות קשים רק בזכות יחס ההעברה של 1:2.48. בירידות בלימת המנוע מעולה. לקורנדו יכולות גבוהות במעבר מכשולים טכניים בזכות זווית הגישה של 28.5 מעלות וזווית הנטישה של 35 מעלות מערכת ה ABD מסייעת לו גם להימנע מהצלבות כשהיא עוצרת את הגלגל בלי האחיזה ומעבירה את הכוח לגלגל האחר. כל עוד הרכב אינו נכנס להצלבה בבוץ המערכת הזו עובדת יפה אבל היא אינה יכולה להחליף נעילת דיפרנציאל כשצריך להעביר את מלוא הכוח לגלגל עם האחיזה כשהרכב מצליב. בסוכנות טענו כי באותו מחיר של מערכת ה tcs ניתן היה להוסיף לקורנדו נעילת דיפרציאל אמיתית. אם היה היבואן מביא את הקורנדו עם נעילת הדיפרנציאל יכולת השטח של הרכב הייתה משתפרת על חשבון התנהגות הכביש.

 בשטח

החסרון הגדול של קורנדו בשטח הוא מרווח הגחון הנמוך של 19.5 סנטימטר והגלגלים המיועדים לכביש ונמצאים על ג'נטים בגודל 15 אינץ' בלבד. לכל מי שרוצה לנסוע עם הרכב בשטח מומלץ להחליף גלגלים.ולהוסיף מגן גחון כדי להימנע ממכות לא נעימות. בנהיגת שבילים מהירה הקורנדו אינו קופצני אף שמהירות וההאצה אינה הצד החזק שלו.

סיכום

הקורנדו מתחרה ב: ניסאן טראנו, איסוזו טרופר וגם יונדאי גלופר הקצרים. איכות הגימור שלו נמוכה משלהם והוא פחות מאובזר ומרשים מאחיו היפניים. על הכביש הוא רחוק מהביצועים של מתחריו בשל המנוע החלש. אבל בשטח טכני יש לקורנדו יתרונות יחודיים ויחד עם יכולת גבוה בשיכוך מהמורות על שבילים וספסל אחורי מרווח הוא יכול להיות אופציה זולה לטיולי שבת בשטח . הקורנדו שונה מהעדר היפני גם בעיצוב ולמי שלא אוהב להראות כמו כולם מספק הקורנדו חוויה ייחודית.
בעד: מרחב פנימי, מערכת ABD ,יכולת טיפוס וירידה בשטח.
נגד: מנוע, איבזור, מרווח גחון.
סיכום: עוף מוזר. כמעט מתאים לשטח טכני (מרווח גחון), כמעט מתאים לכביש (מנוע חלש).

סיכום

תגובות

9 תגובות

1

korando

07 באפריל 2002 ב 02:47

הקוראנדו גיפ מצויין

אני הבעלים המאשרים של סאנגיונג קוראנדו שנת 97 .אני רק רוצה להגיד שחיפשתי הרבה דמן את הרכב הזה (כשנה).אני לא יודעה כמה קוראנדוים נמכרו בארץ עם גיר רגיל אבל אין יום שאנשים מבקשים לקנות את הרכב.זה נכון הוא קצת כבד אבל בשטח הוא פשוט מצויין ולא הייתי מחליף אותו באף גיפ אחר. גיא

2

korando

07 באפריל 2002 ב 02:51

הקוראנדו גיפ מצויין

אני הבעלים המאשרים של סאנגיונג קוראנדו שנת 97 .אני רק רוצה להגיד שחיפשתי הרבה דמן את הרכב הזה (כשנה).אני לא יודעה כמה קוראנדוים נמכרו בארץ עם גיר רגיל אבל אין יום משהו לא מבקש לקנות את הרכב.זה נכון הוא קצת כבד אבל בשטח הוא פשוט מצויין ולא הייתי מחליף אותו באף גיפ אחר. גיא

3

lotusroy

11 ביולי 2002 ב 00:34

מה לגבי אמינות?

ביצועים...אוקיי אבל מה לגבי אמינות, איך הקורנדו ב''שטח'' זה?

4

ליאור ליאור

24 בדצמבר 2002 ב 01:11

מדהים בשטח אבל בעיתי בנעילה

אני די מוקסם מהקורנדו שרכשתי לא מכבר שנת 1997 גיר רגיל פשוט רכב מדהים - אני אומר זאת כבעלים של רכב נוסף מסוג פג'רו 2800 טורבודיזל ארוך עם נעילות ואני פשוט נהנה מהקורנדו - אבל יש לי בעיה אחת עם הואקומים של הלוקריםמ הקדמיים - מי שיוכל לעזור לי אשמח אם ייצור קשר

5

אודי

11 במרץ 2005 ב 02:06

כתבה מאד מוזרה ולא מסכמת

איכות הכתבה ירודה מאד,ללא מבחני דרך,וללא תאורים ממצים,וללא שימוש בנתונים הטכניים,בקיצור מי שיקרא יחשוב שמדובר במריצה,ולי היתה קורנדו 2001 שצלחה בכל המעברים המטורפים כמו עז הרים פראית,הרבה פאג'רו וטרופרים אצלנו בחברה ואפילו לנדרובר נתקעו שם,אז שלא יטעו אתכם,,,,האוטו אמין ולא זללן,יתרונות אחזקה בכיס הקטן מול השאר,ומסתכלים עליך ברמזור כאילו שזה ב.מ.ו. בחצי מיליון שקל.

6

אורח/ת

14 בנובמבר 2008 ב 17:49

שלום

ברצוני לרכוש רכב מסוג גיפ קורונדו מה לדעתכם המקצועית השנה והדגם הכי מוצלחים

7

אורח/ת

07 בינואר 2010 ב 11:31

בקשה

שלום רציתי לדעת כמה צריכה לליטר סולר

8

אורח/ת

24 ביוני 2015 ב 14:46

גיפ שהוא תמורה מלאה לכסף

שלום לכולם
ברשותי גיפ כזה כבר כרוב ל 8 שנים ובלב שקט אני כותב שגיפ זה הוא תמורה מלאה למחיר שהוא עולה
מבחינת אמינות הוא יותר אמין מגיפים אחרים שהיו לי (דיפנדר ופג'רו Q) בכל השנים שאצלי מלבד טיפולים היתי צריך להחליף חישן מצערת ושטנגה של ידית הילוכים (יחד 500 ש''ח) וזאת כאשר הג'יפ עבר 239000 ק''מ.
שיפורים-ניתן לשפר את הגיפ הנל בעלות יחסית קטנה מאד ומקבלים ג'יפ עם יכולות שטח מצוינות אני עברתי את כל המעלות הקשים בדרום (זיק צלמון מאיר אשוש ורדית מעלה 6 ועוד רבים אחרים).
צריכת דלק-סבירה לגיפ שכזה ביום יום נסיעה לעבודה וחזרה בפקקים של כביש 5 צריכה של 8 ק''מ לליטר מחוץ לעיר הגעתי גם ל 12 ק''מ לליטר.
חסרונות -נסיעה בכביש הוא עגלתי וללא תאוצות חזקות מבחינתי יתרון.
ממליץ בחום לכול מי שמחפש ג'יפ במחיר שפוי ללא פוזות

9

אורח/ת

22 באוקטובר 2015 ב 09:40

ג'יפ קורנדו

מבקש ליוצר אתך קשר טלפוני לקבלת מידע הנוגע לקורנדו
כ"ז לאור הניסיון שצברת

0547701068

בתודה מראש
איציק