שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מיצובישי מגה מגנום - מגה טנדר

בשנים האחרונות הפך המגנום מרכב עבודה- כביש - שטח לשם דבר. המגנום, היפה בין הטנדרים, הפך לחביב הקבלנים בעבודה עם משקל מאחור ולחביב מטיילי השבת ובוגרי מעלה זיק בנגב עם נעילת הדיפרנציאל האחורית שנותנת לו דחיפה נכונה ושומרת על האגו הגברי בעליות קשות...

בשנים האחרונות הפך המגנום מרכב עבודה- כביש - שטח לשם דבר. המגנום, היפה בין הטנדרים, הפך לחביב הקבלנים בעבודה עם משקל מאחור ולחביב מטיילי השבת ובוגרי מעלה זיק בנגב עם נעילת הדיפרנציאל האחורית שנותנת לו דחיפה נכונה ושומרת על האגו הגברי בעליות קשות. למרות ההצלחה הפכה התחרות מול הטנדרים של טויוטה, מזדה ובעיקר איסוזו לקשה יותר עם השנים. האיפון איים על הבכורה של מיצובישי בקרב הטנדרים עם התדמית של האיסוזו צ'לנג' והמנוע החזק יותר ובמיצובישי שמעו היטב את הנשיפות מאחור ויצאו עם דגם יפה יותר ועם תוספת של 15 סוסים למנוע.

להורדת הקובץ לחץ כאן

עיצוב- בא לשכונה מלך חדש

המגה מגנום בולט ויפה יותר אפילו מקודמו שהיה לטעמנו מלך היופי של הטנדרים. הקווים זורמים. שבכת הגריל מרשימה יותר וכנפוני הפלסטיק, הבולטים מעל הגלגלים, מוסיפים לזרימה ומאפשרים להשתמש בגלגלים רחבים יותר. הגלגלים היו אחת מנקודות התורפה של המגנום בגרסה הקודמת ובשל הכנפונים הישנים קשה היה גם להחליף אותם כיוון שעם גלגלים אחרים המגנום לא היה עובר טסט. כעת נראה שבמיצובישי הסיקו את המסקנות הנכונות והוא מצוייד בצמיגי R 265/70 בקוטר 16 אינץ'. בחרטום בולט כונס האוויר המעוצב שדומה למי שיושב על כסא הנהג לכוונת של מקלע כבד. תא הנוסעים מרווח יחסית אבל עדיין לא מאפשר לאנשים גבוהים ממטר ושמונים לשבת על הספסל האחורי ולשמור על זווית שפויה של הברכיים או הראש בנסיעה ארוכה. לנוסעים מקדימה שלום.

עיצוב- בא לשכונה מלך חדש

הכפתורים והמתגים פשוטים ועל הצד הבטיחותי מופקדות רק בדגם המפואר שתי כריות אוויר בדגם הGL מוצעת כרית אוויר בודדת לנהג. כל הדגמים מצויידים במערכת LSPV לבלימה בטוחה כשהרכב עמוס. שפת הטענה של המגה החדש עדיין גבוה מדי. גבוה ב15 סנטימטר מהאיפון לדוגמא וארגז המטען קטן מדי ואינו מאפשר להעלות טרקטורון בלי להניח את הגלגלים האחוריים על דלת המטען. יתרונו של המגה מגנום הוא ביכולת ההעמסה שלו חב ר שלי בעל מגנום מעמיס עליו דרך קבע כמעט טון בכל נסיעה והרכב עדיין ממשיך לתפקד ולנסוע על הכביש ובשטח ללא רגשות נחיתות.

מנוע וביצועים

ההפרש בין האיפון למגה מגנום אומנם שולי ועומד על שישה כוחות סוס (109 לאיפון ו- 115 למגה מגנום) אבל הוא מאפשר למיצובישי לטעון כי המגה מגנום הוא הטנדר החזק בשוק. מעבר לעניין התדמית המגנום פשוט מהיר יותר על הכביש ולא רק בגלל המנוע אלא בזכות השילוב עם הגיר המוצלח. ביציאה מהרמזור עם 400 קילוגרם על המטען המגנום משאיר את האיפון מאחור. בתאוצות ביניים לעקיפה מ80 קמ''ש ל110 קמ''ש האיפון אומנם קצת יותר מהיר אבל במהירויות גבוהות יותר המגנום חוזר לראש הטור ומוביל בחדווה את הנוסעים והציוד אל המהירות התלת ספרתית. הסוד מאחורי היתרון של המגנום אינו מנוע המגה החדש דווקא אלא השילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית. השילוב המנצח הזה מאפשר לשייט בטנדר הזה במהירויות הגבוהות ב-20קמ''ש מעל המהירות המותרת דבר שלא הכרנו במגנום הישן. המנוע אינו מרעיש ביחס לטנדר ואם תרצו להאיץ עוד קצת מעבר למהירות השיוט הגיר עובד מהר והוא לא יצרח עליכם כמו שעשה הדגם הקודם. למי שחושב שהדגם החדש של המגנום עם שלל סוסיו יכול להחליף את הפרייבט צפויה עדיין אכזבה. גם המנוע החדש עדיין אינו נותן את אותה דחיפה ותאוצה של מכונית משפחתית קטנה או ג'יפ יפני איכותי.

מנוע וביצועים

נוחות נסיעה

המגה מגנום סובל כמו אחיו בעלי זנב עם המטען מתת היגוי ברור אבל בהשוואה לאחיו מיפן המגנום לא רק נראה ספורטיבי הוא גם מתנהג כך כשהוא מאפשר התנהגות כביש ושטח ברורה ונשלטת הקרובה ביותר להתנהגות ג'יפ עירוני בשטח. מהנדסי מיצובישי לא שיפרו, מצד שני, את כיול המיתלים לטובת חוליות הגב שלנו אלא לטובת נשיאת המטען מאחור ואת זה ירגיש כל מי שרוצה לצאת עם הטנדר והמשפחה לשטח. המגה מגנום קופצני יותר מטנדרים אחרים כמו האיסוזו איפון גם בכביש עם מהמורות וגם בנסיעת שבילים רגועה.

נוחות נסיעה

בשטח

כל מי שהגיע עם המגנום למעלה זיק או למעלה ידוע אחר יכול להצטרף לשיר ההלל לסגירת הדיפרנציאל האחורית של המגנום. מבחינה זו גם הדגם החדש יכול בלחיצת כפתור להפוך לרכב שטח שעובר כמעט בכל שביל קשה בנגב ולזכות ללא סייג בתואר הטנדר הטוב ביותר בישראל לשטח טכני. בצד החסרונות ניתן לציין את תיבת ההילוכים שעליה גמרנו את ההלל בכביש ואיכזבה קצת בשטח. בירידות בלימת המנוע הייתה בינונית בשל יחס העברה גבוה מדי ובעליות המגה מגנום קיפץ ואיבד מדי פעם קשר עם הקרקע . בשימוש קיצוני אף נדלקה נורית חום היתר בתיבת ההילוכים. למי שרוצה להתנייע עם הרכב הזה בשטח מומלץ גם להחליף גלגלים לדגם מסוקס יותר. למרות זאת בשורה התחתונה המגנום הוא רכב עמיד שעובר בשטח קשה. סגירת הדיפרנציאל האחורית ומרווח הגחון הגדול מאפשרים לו להתגבר בקלות יחסית על הבעיה העיקרית של הטנדרים בשטח כלומר זוויות הגישה, הנטישה והגחון הבעיתיות שנובעות ממרחק גדול בין הסרנים וגורמות לתקיעת אחורי הרכב או את מרכז הרכב על תלוליות קטנות יחסית. המגנום טיפס עם 400 קילוגרם על ארגז המטען גם בשטח קשה כשאחוריו מגרדים את הקרקע. בנסיעה בחולות מאפשרת תיבת ההילוכים עם המנוע החזק לפתח במהירות יחסית תאוצה למעברים תובעניים של חול רך או בוץ מחליק. בעיה נוספת בתחום רדיום הסיבוב הגדול מדי של המגנום הישן השתפרה מעט בזכות בניה נכונה יותר של החרטום המאפשרת לגלגלים להסתובב יותר (6.4 מטר רדיוס סיבוב) אך עדיין מי שירצה לנהוג בשטח צר או בכביש עם שני נתיבים יאלץ לנסוע פעמים רבות אחורה וקדימה. עצה נוספת היא לבקש מהמוסך המורשה שלכם להגדיל את יכולת הסיבוב של הרכב על ידי שינוי קל בבורג החוסם את הסיבוב. שינוי כזה מצד שני עלול להיות מסוכן אם נעשה בידיים לא מיקצועיות.

בשטח

סיכום המגה מגנום כמו אחיו הקודם עדיין קופצני בכביש עם מהמורות או בשבילים כבושים והספסל האחורי שלו עדיין לא מרווח מספיק גם בהשוואה לטנדרים אחרים. הטנדר החדש יקר יותר מאחיו האוטמטיים ובכל זאת מי שקונה מגה מגנום מקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף. היפני החדש הוא טנדר מעוצב ויפה עם מנוע חזק ותיבת הילוכים טובה. הוא נותן תחושה של רכב מגובש בעל אופי ולדעתנו השוק צודק כשבחר במיצובישי.

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

07 במאי 2002 ב 14:46

מגה מגנום מאכזב ביותר

ברשותי מגה מגנום חדש שעדיין לא עבר20.000 קמ' וכל שבוע הרכב במוסך בגלל תקלות חוזרות ונשנות של התפרקות מתלים קדמיים כיווני פרונט חוזרים ונשנים בכל מס' שבועות .התחממות יתר של המנוע בכל עליה קטנה ובעליה גדולה היתחממות עד כדי רתיחה חוסר סחיבה ,נפילת טורים לאחר הילוך 2 כאילו הרכב נבלם מסיבה כל שהיא ,והטורים של המנוע נופלים שלא לדבר על נסיעה בשטח, המנוע מתחמם הגיר מתחמם הרכב לא סוחב . אז יש לו נעילת דפרנציאל אחורי ,זה לא העיקר כאשר מתלים מתפרקים, במהלך של טיול שבת בשבילים רגועים !!!!! חשבתי שאלו בעיות רק ברכב שלי !!! לא , מתברר שרבים בקרב מס' חברים שקנו את המגה מגנום ויש להם בעיות טכניות ובטחות דומות או זהות כגון היתחממות יתר בכל עליה או מאמץ קטן וכניראה שהבעיה של ההיתחממות יתר נובעת מזה שהגדילו את יחס המדגש טורבו על חשבון מנוע הישן והקטן שבדגמים הקודמים אני יודע על לפחות עשרה בעלי מגה מגנום, המאוכזבים ביותר והמבלים במוסך יותר מאשר בשטח, אם לאחר כל האמור תרכשו טנדר מגה מגנום . מגיע לכם ! ואל תגידו שלא היזהרנו !!!!!

2

ae

23 במאי 2002 ב 13:05

מגה מגנום - התחממות מנוע.

ברשותי מגה מגנום חדש עם פחות מ- 20,000 ק''מ ובלתי אפשרי לנסוע איתו בשטח יותר מ-20 דקות עד חצי שעה רצוף. הרכב מתחמם וקופץ לתחום האדום דבר המונע את המשך הנסיעה. נהלתי שיחות עם 2 מנהלי מוסכים ואף עם נציג שרות לקוחות ושלושתם טענו שאין בעיה!!!!. אני מעוניין לפתור את הבעיה על מנת שנוכל להנות מרכב שעלה סכום כסף לא מבוטל ושהיבואן יקח אחריות ויתקן את הבעיות. להתארגנות נא להתקשר : 620252-052 - אבישי.

3

אורח/ת

17 בינואר 2017 ב 21:35

טורים עולים בלי סיבה ל-5,000 אחרי מנוחה

שלום הטורים עולים בלי סיבה האם יש סיבה או פתרון?