שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סאנגיונג אקטיון - קטן, כחול ויכול

סאנגיונג אקטיון מצליח לשבור מוסכמות בכמה תחומים ולהפתיע כל מיני אנשים. יצאנו לבדוק מה אקטיון יודע לעשות ואילו לבבות הוא מסוגל לכבוש

היה זה יום של הפתעות מסוגים שונים. התכנון המקורי היה לצאת לעבר חולות חלוצה, לספוג קצת שמש חורפית ולשקוע להנאתנו, אבל אז איימו החזאים באם אמא של כל הסופות, אז עלינו צפונה. אחרי דרך גשומה הגיעה ההפתעה הראשונה בדמות השמש החורפית מחלוצה, שהפציע מעל גונן, בדיוק כשהתחלנו להעפיל לרמת הגולן. חבורת הג'יפאים המסוקסים הופתעה מנוכחות היצור העירוני הזעיר ואנחנו התאכזבנו מהעדר השלג המובטח. רק אחרי ביקור באתר החרמון הפתיע אותנו לבסוף מטח שלג כבד, בדיוק בעת בישול הקפה על הר אודם.


הדרכת נהיגה מצולמת עם סאנגיונג אקטיון

החלפת גזיה תחת אש (כי הגז קפא), שתיה מהירה של נוזל חום שקופא במהירות וזינוק מהיר לעבר מערכת החימום הקוריאנית היו אחד משיאי היום. גמיאה מהירה של 200 קילומטר שהפרידו בין הרמה הקפואה לבית החם אפשרו לסכם את המבחן בשקט. ואחרי אחרי הקדמת פתע שכזו, נראה שדי טבעי להשתמש במילת תאור אחת לסיכום רשמינו מסאנגיונג אקטיון – מפתיע.

יפה ואופה

סאנגיונג אקטיון מסובב הרבה ראשים וגורר תגובות לרוב. את שאלות מי, מה כמה אפשר לפטור בזריזות בעזרת המשפט הטלגרפי: סאנגיונג, 180, יש LOW. קצת יותר נהיר יהיה ההסבר המלא, זה שמתאר את האמצעים המוגבלים שיש בידי סאנגיונג, להתקיים ולשרוד. כאשר אתה קטן ועני, עליך להתמחות במשהו ולדאוג למשוך תשומת לב. סאנגיונג מיקמה עצמה כיצרן נישה המתמחה ברכבי שטח – זו ההתמחות. את נושא תשומת הלב משיגה החברה הקוריאנית בעזרת עיצוב ייחודי, לטוב ולרע.

 יפה ואופה

אקטיון עומד בתחתית היצע דגמים עשיר וצפוף למדי. הוא אמור להיות הילד השובב והצעיר של המשפחה, קצת מתחת לקיירון, אותו בחנו בעבר, שנמצא קצת מתחת לרקסטון. אצלנו מעוררת הצפיפות הזו שאלות רבות של מיקום ומיקוד, במיוחד לאור הכמויות הזעירות של מכוניות הנמכרות בישראל (כמעט 400 סאנגיונג ב-2006). בשוק גדול ומתפתח כמו ספרד, למשל, ההיצע העשיר הזה קוצר פירות נאים. גם כאן נראה כי עם מחיר הקסם של 180,000 שקלים יש לאקטיון נתוני פתיחה טובים.

תשומת לב

כל המוצרים של סאנגיונג מייחדים עצמם בעזרת העיצוב החיצוני. ייחוד לא תמיד לטובה, כמו במקרה של רודיוס, או קיירון שלא ממש מצליחים להיות נאים כמו האח הגדול רקסטון. אקטיון נאמן למסורת המשפחתית של ייחוד, אך מצליח גם להיות נאה ומושך ממש. החרטום הבולט מעט קשה לעיכול, אך הזנב המשתפל, סרחי העודף הקצרים והפרופורציות הכלליות, מייצרים מראה מספיק מעניין, אשר מצליח לייצר תגובות נלהבות אצל רוב המתעניינים.

תשומת לב

מתחת לשמלה העסק פחות זוהר, עם מנוע בנזין בנפח 2.3 ליטר, עם 150 סוסים, שהגיע ממרצדס, כמו שאר יחידות הכוח של סאנגיונג. מעבר לים יש גם מנוע דיזל, אך זה נשאר שם עקב שיקולי תמחור. יש לאקטיון שלדת סולם וסרן אחורי חי, כמו אצל שאר דגמי סאנגיונג והילוך כוח של ממש, כמו במשפחה, אך בניגוד לרכבי הכבישביל הרכים עימם הוא מתמודד בשוק.

תא הנוסעים מצליח להיות ייחודי, מעניין ונאה כמו המראה החיצוני. איכות החומרים טובה והאבזור עשיר מספיק כדי לתאום לתג המחיר. למרות העיצוב דמוי מכונית הקופה, תא הנוסעים מרווח מספיק כדי לאכלס ארבעה מבוגרים בנוחות מספקת, ללא בעיות מרווח ראש מהגג המשתפל. מרווח הרגלים מכובד ביותר, בזכות בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה. מי שמשלם את מחיר העיצוב הוא תא המטען הזעיר ובעל משטח ההטענה הגבוה ביותר.

בהקשר צפוני

מחויבים לתפיסתנו, לפיה יש לבחון כלי רכב בהקשר האמיתי שלו, נסענו צפונה – לא לצפון תל אביב, אלא לחפש שלג. בעצם, מסלול שכזה, שרובו כביש, עם גיחות מזדמנות לשטח לא קשה מדי, הן בדיוק מה שיעשו אקטיוניסטים בטיולי השבת. בכביש אקטיון נטוע היטב, מספק לנהג תנוחת נהיגה נוחה ומושב התומך בגופו גם למשך שעות נהיגה רבות. שני דברים מציקים בכביש – רמת הנוחות שמספקים המתלים אינה נוחה למדי ושיבושים בכביש מתורגמים במהירות היישר לישבני הנוסעים. עוד מציק רעש רוח ורעש מנוע רב כאשר מבקשים ממנו לשחרר עדר גדול של סוסים.

בהקשר צפוני

מנוע המרצדס הוותיק אינו מן השורה הראשונה של מנועי הבנזין כיום, אך הוא מצליח להניע את הטונה תשע מאות. הסוסים רצים להיכן שצריך ופעולת המנוע חלקה. לתיבת ההילוכים ארבעה יחסי העברה בלבד וכאן כבר הגיל ניכר. בשאר תחומי הנהיגה אין דברים מסעירים לספר – הבלמים בולמים, ההגה מכוון להיכן שצריך והמתלים הנוקשים בכביש יפעלו טוב יותר כשנבדוק את פעולתם בשטח. בתנאי החורף בהם נהגנו הצטערנו על כך שמדובר במערכת הנעה כפולה המיועדת לשטח, כלומר התנועה על הכביש היא בהנעה אחורית בלבד. בירכנו על מערכת בקרת היציבות, שהפגינה יכולת מרשימה לשמור עלינו גם על כביש רטוב וחלק.

באופן שטחי

אז מה יכול לעשות יפיוף עירוני שכזה בשטח? יש כאן שלדה שמגינה על אברים רגישים, יש סרן אחורי חי, המוסיף קשיחות ומעט מרווח גחון לחבילה, אבל אלה לא עוזרים יותר מדי לאור מרווח הגחון הנמוך (19.7 ס''מ). את עיקר יכולת השטח משלימים יחס העברה נמוך (LOW) של ממש, אותו משלבים בעזרת כפתור עגול ולא בולט ליד מערכת השמע, ומערכת בקרת משיכה. פגשנו בעבר במערכת זו בקיירון וגם הפעם ההתרשמות טובה מאוד והתרומה ליכולת התנועה בשטחים קשים היא נכבדת.

באופן שטחי

לא הייתי רץ לכבוש את הבולדרים של רמת הגולן, לאור הגחון הנמוך והפלסטיקה מסביב. אפשר לנוע היטב בשטח טרשי, כל עוד זוכרים את המגבלות ומשתמשים ביתרונות יחס ההעברה הנמוך ומערכת בקרת המשיכה, המאפשרים לזחול בזהירות בשטח שכזה. אפרופו זחילה, לאקטיון מערכת בקרת ירידה במורד העוזרת להגביל את מהירות הנסיעה בירידות קשות ועושה חיים קלים לנהגים שאינם מיומנים. בשבילים הכבושים העולים אל הרמה דרך זעורה לא נתקלנו בבעיות מיוחדות, והשתדלנו להימנע מכניסה למלכודות בוץ, העלולות להקשות על חייו של כל רכב שטח. בתנועה מהירה בשטח שכזה הייתה נוחות הנסיעה טובה והמתלים הצדיקו את הקשיחות בכביש.

3, 2, 1, אקטיון

תפריט השטח במבחן שערכנו לאקטיון היה פחות מפורט מהרגיל אצלנו. הנסיעה לרמת הגולן והמרדף העקר אחרי שלג גדשו את קיבותינו ביותר מדי קטעי כביש. מצאנו נחמה בעובדה כי תפריט שכזה מקרב אותנו יותר אל הלקוח האמיתי של כלי הרכב הזה. ומיהו בעצם לקוח זה? את אקטיון יקנו אותם אנשים שקונים את מלך הקטגוריה דאשתקד, יונדאי טוסון. מי שיבחר באקטיון יקבל ממדים גדולים, אבזור שטח ואבזור בטיחות עשיר יותר. עוד באמתחת ערך מוסף של יכולת שטח גבוהה בהרבה מזו של טוסון, או של שאר החברים בקטגוריה, כך שלאקטיון כמה קלפים מנצחים, חוץ מתג המחיר.

3, 2, 1, אקטיון

סאנגיונג אקטיון

מנוע: בנזין, 4 ציל', 2.3 ליטר הספק/ מומנט: 150 כ''ס / 21.8 קג''מ מהירות מרבית: 164 קמ''ש תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הנעה: אחורית + כפולה, LOW, בקרת משיכה אורך: 445 ס''מ רוחב: 188 ס''מ גובה: 174 ס''מ בסיס גלגלים: 274 ס''מ משקל: 1,892 ק''ג מרווח גחון: 19.7 ס''מ זווית גישה/נטישה: 29/26 מעלות בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות מחיר: 179,800 שקלים

סאנגיונג אקטיון

תגובות

0 תגובות