אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | rafi2803 | 23.03.17
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | Ogash Ofer | 23.03.17
עם יחיאל ביער בן שמן 10.3.2017
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > מבחני דרכים > מבחני דרכים

ג'יפ רוביקון - לחצות את הרוביקון

רגע לפני שהרנגלר החדש מגיע ארצה, יצאנו להרי ירושלים כדי להיפרד באופן נאות מהדגם הישן. ולא סתם רנגלר, אלא רוביקון - החלום הרטוב של ג'יפאים אמיתיים, אימת חובבי האויבים מאנגליה
מאת: רני פלגעודכן: 23.02.07
רוביקון יצא לשוח. תצלומים: אל ששון, סיוון שרון, רני פלג
הידעתם ש''ג'יפ'' הוא מותג אמיתי ולא סתם שם ז'נרי למשפחה רחבה מאוד של כלי רכב גבוהים ומגושמים? הידעתם שחברת ג'יפ עדיין מייצרת כלי רכב המסוגלים לטפס על קירות ולא רק מרכבות מנוקלות, היודעות מקסימום לטפס על המדרכה מול המספרה של בעליהן? הידעתם כי יש כלי רכב שאפשר לנסוע איתו מאולם התצוגה היישר לשטח, בלי לעבור בסדנת שיפורים? הידעתם שגם חובב לנדרובר אדוק מסוגל להמיר את דתו?
קשה לשכוח את החזית המיתולוגית
במידה ועניתם בשלילה לאחת, או יותר, מהשאלות הנ''ל, עשו לי ולעצמכם טובה ותגלשו הלאה לכתבה אחרת, לאתר אחר, או סתם דלגו לכיוון הסלון, כי מתחיל פרק חדש של ''בנות'', או איזה טלנובלה לספריות. ולמה אני משלח אתכם מעלי? ככה, כי יש דברים שאי אפשר להסביר לכולם. באנגלית מסביר זאת המשפט האניגמטי ''It's a JEEP thing'' וכן, יש חברה הנקראת ג'יפ והיא עדיין יודעת לייצר כלי רכב מעניינים.
לחצות את רמת השרון
גמיש, אתלטי ונחוש
חברת ג'יפ התחילה למכור ג'יפים של ממש לאזרחים מתי שההורים שלי היו בגן טרום חובה. כלי הרכב ראשון בו נהגתי היה ג'יפ (בגיל 5), אבל עם כל הכבוד, בשנים האחרונות הלכו כלי הרכב של החברה האמריקנית והתרחקו מהבולדרים לעבר מדרכות הכרך. לא משהו אישי נגד אנשי שטח מסוקסים שכמותי, אלא עניינים של שיווק, ביקוש, היצע, נוחות, בטיחות ועוד שלל משתנים המעניינים אותי כמעט כמו שירה ווגונית.
נכון, כשאני בוחן כלי רכב אני מתייחס לשיקולים אלה ומסוגל להמליץ לאנשים על פרייבט רכרוכי, אבל כשאני מפנטז, אני רוצה כלי רכב שיכול לנסוע בשטח. נקודה. כלי רכב מברזל, שיכול לטפס כל מעלה, להזיז סלעים עם הפגוש ואם ממש אבקש ממנו, לעמוד על הראש (ואחרי כן לחזור ולנסוע כאילו לא קרה כלום). באותה פנטזיה לא ממש מעניין אותי מהי רמת הבטיחות שכלי הרכב הזה יעניק לי בכביש, או כמה הוא יתחשב ברגשותיהם של הולכי הרגל אותם אדרוס בדרכי אל השטח.
רנגלר יעבור בקלילות היכן שהיפנים שלכם ישפילו פנסים
אז שוב, בלי להעליב אף אחד, אפשר לספור על כף יד אחת את כלי הרכב הללו המיוצרים בעולם ועדיין ישארו אצבעות ספייר. העיפו רגע מבט על כמות הפלסטיקה העוטפת את המיצוסוזויוטה שלכם ותבינו על מה אני מדבר. תבינו גם שאם אתם רוצים כלי רכב אמיתי לשטח אתם יכולים לבחור בין לנד רובר דיפנדר לבין ג'יפ רנגלר. אבל גם אלה צריכים לעבור מסכת שיפורים בדרך מאולם התצוגה למעלה צחצולית אי-שם בצפון-דרום המדינה. דיפנדר יזדקק לנעילות דיפרנציאל, רנגלר צריך לעבור דה-לפלפיזציה וגם לנעול דיפרנציאלים. בעצם, יש איזה רנגלר אחד שדווקא אפשר להניע אותו ולנסוע.
יוליוס קיסר ומשעולי הרים בקליפורניה
משעול הרוביקון: בחורות בביקיני ונעילות דיפרנציאל
ג'יפ רנגלר רוביקון הוא גרסת העל של רנגלר – השריד לג'יפ המיתולוגי. רנגלר זה נקרא על שם נתיב סלעי בהרי קליפורניה, הנחשב למסלול חובה לחובבי שטח אמריקנים ואחרים, אשר נוסעים לאורך 35 הקילומטרים של הנתיב במשך יומיים. משעול הרים זה נקרא על שם החציה המפורסמת של יוליוס קיסר את נהר הרוביקון בצפון איטליה. יוליוס עשה זאת בשנת 44 לפני הספירה ובכך איים צבאו על רומא. דברי הימים התגלגלו למטבע לשון: לחצות את הרוביקון פירושו לעשות מעשה שאין ממנו חזרה.
שיפור מקורי
רנגלר חדש לחלוטין הוצג אשתקד ובקרוב יגיע ארצה, אך כאשר קיבלתי טלפון מאחת מידידות המערכת שהציעה סיבוב על רנגלר רוביקון (שהגיע ארצה ביבוא אישי), לא ממש הטריד אותי שמדובר בדגם הקודם וזינקתי לעבר ההרים. בדרך, ניסיתי להבין מה זה רוביקון ולמה זה טוב. אז ככה: רנגלר מגיע במקור עם צמיגים של מיני מיינור, ויכולות שטח של ראב 4, כדי שיתנהג טוב במבחני היציבות והריסוק. רוביקון הוא מה שהייתם מבקשים מסדנת השיפורים השכונתית לעשות לרנגלר שלכם, אך במקרה זה סדנת השיפורים היא חברת קרייזלר, המשחררת לעברכם רכב שטח אמיתי – בלי הנחות, קיצורי דרך, או לפלוף מיותר.
קשה וקופצני, אבל תענוג בנסיעה מהירה
אז מה היה לנו כאן קרייזלר? שני סרני דנה 44, שהם חסונים ורחבים יותר ממה שיש ברנגלר של הכוסיות. הסרנים מאחסנים דיפרנציאלים מוגבלי החלקה, עם נעילה של ממש המופעלת על ידי הנהג. לדיפרנציאלים יחס העברה נמוך (1:4.11, לעומת 1:3.07). לתיבת ההעברה הילוך כוח ביחס 1:4. הצמיגים הם גודייר MTR 245/75R16, אשר נותנים לג'יפ הזה מראה של ג'יפ אמיתי ולא של עגלת גולף. עוד מסייעים בשטח מגיני גחון השומרים על כל מה שצריך ושתי נקודות ריתום על כל פגוש, כדי להתגבר על כל צרה.
צמיגי בוץ ראויים לשמם
המפרט העשיר הזה פירושו שהדבר היחיד שצריך לעשות לאחר הקניה ולפני הכניסה לשטח הוא למלא דלק. ואם עוד לא נפל האסימון, נדבר בשפה המובנת לכל מי שהשקיע אלפי שקלים בלהפוך את היפני שלו למפלצת שטח: אם כל רכבי השטח היו כמו רוביקון, סדנאות השיפורים היו נסגרות מחוסר עניין לציבור, או מתחילות לפתוח קורסים למקרמה.
אגדה חיה
בבגאז' יש מקום למצלמה וכריך
לנד רובריסט שכמותי צריך לירוק דם כדי להגיד משהו טוב על תוצרת עכשווית של חברת ג'יפ. אחרי שהתגברתי על הטעם המזעזע של נוזל החיים התחלתי להרעיף שבחים על עז ההרים. סלעים כמו ברוביקון היו המנה הראשונה שהכנתי לג'יפ הזה וממש לא התכוונתי לתת לו הנחות. עם מרכב קצר, זוויות מרכב טובות מאוד (לא כמו של דיפנדר, אבל בואו נשתדל לא להיות קטנוניים) ופגושים מברזל, אין לרוביקון בעיה לדלג בין סלעים. כל מקום בו תחשבו פעמיים עם יפני טור מחצלות פלסטיק, לא יסחט מכם אפילו הרהור קל כאשר אתם מאחורי הגה הרוביקון.
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת2 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. יופי של אוטוhemi1st09.05.07 23:16
יופי של אוטו. ביצועים- כמעט כמו ההיילקס 97 שלי. רוצו לקנות

חמי
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה2. נתונים טכנייםeliad.z23.06.07 10:17
שלום אם ניתן לפרס מעט נתונים טכניים של הרכב בסוף הכתבה???
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM