שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מיצובישי פג'רו בארומה מדברית

הכותרות דיברו על שיבת המלך, אנחנו לא התרגשנו ויצאנו לבדוק את מיצובישי פג'רו החדש בדרך הישנה והטובה: מעלה עשוש
כתב: רני פלג. תצלומים: אילן אשל, עמיר שר, רני פלג

אנשי מיצובישי לא חסכו דבר מהקלף החדש שלהם, כאשר השיקו אותו בספרד לפני כחצי שנה. בכל מסיבת עיתונאים מבטיחים כי הדגם החדש הוא רכב שטח מסוקס, שיכול לגרוס סלעים לארוחת בוקר, אפילו מבלי לשחרר איזה גרעפס קטן – עד כדי כך הוא מסוקס. חוץ מההצהרות, אנשי מיצובישי הכינו אז לעיתונאים שבאו להתרשם מהפג'רו מסלול שטח אמיתי, ללא הנחות. אבל כמו שאתם יודעים, סלעים אירופים אינם דומים כהוא זה לפודרה ישראלית, לכן סיכמתי אז כי המוצר אכן עומד בהצהרות ושאשמח לבדוק כיצד הוא מסתדר עם המדבר שלנו.


לכתבה על השקת הפאג'רו בספרד, הקליקו כאן

מפגש משפחתי

מקום של כבוד יש לו למיצובישי פג'רו בדברי הימים של הג'יפאות הישראלית. בשנת 1994 היה פג'רו הדבר הכי נחשק במדינתנו הקטנה ולמודת חרם יפני ארוך שנים. היה זה ג'יפ יפני אמיתי אחרי הצעצועים של סוזוקי ולקח זמן רב עד שטויוטה פרדו נישל את פג'רו מעמדתו הבכירה. בדרך עוד ניסתה טויוטה לזנב במלך עם 4ראנר, אך זה היה טנדר בתחפושת ולאחר זמן מה אפילו עמישראל הבין את זה. מעניין כי הכרסום במעמד והשקיעה בטבלת המכירות התרחשה דווקא בעת שלטון פג'רו דור קודם, זה שהוצג בשנת 2000 ונקרא באופן אירוני ''קינג''.

מפגש משפחתי

כבוד צריך לתת למי שמגיע ולכן עקב ההיסטוריה ועקב ההתרשמות בהשקה, ידעתי שצריך לארגן לפג'רו קבלת פנים ראויה. מבחני דרכים בין גדרה לחדרה יכולים לספק את כל מה שצריך כדי לייצר מבחן אמיתי, אך הפעם הלכנו על מותג, מעלה עשוש – זה שאליו נוהרים בכל סוף שבוע עשרות ג'יפאים כדי להשוות בין הכלים ובין כלי הרכב, כדי לסמן V, או להתקפל מבוישים.

הזמנו גם את המשפחה לחגיגה. צמד פג'רואים דנדשים (כחול ברמת גימור DAKAR – 315,450 שקלים, זהוב ברמת הגימור הבכירה LIMITED – 335,100 שקלים) ישבו על כס היומולדת, אליהם הצטרף האח הגדול, מודל 2006, אשר הגיע עם בולמים וקפיצים של אולדמן, אשר מגביהים את המרכב בכ-5 סנטימטרים, גם כדי לבדוק האם ישן ומשופר טוב מחדש. את הפרספקטיבה ההיסטורית סיפק מדריך אתר השטח הישראלי, אשר מבלה במעלה עשוש יותר מאנשי הערבה ובנוסף הוא בעליו הגאה של פג'רו של פעם, מודל 97, עם הרבה קילומטרים וניסיון על הצמיגים. המדריך הגיע מהצד של החתן, את הקשיש השאיר בבית, כדי שיוכל להגיד לנו אם הוא אוהב את החדש, או לא.

תעשה לו חשבון

אז מה היה לנו פה? אם נסכם את מה שסיפרנו לכם בהשקה, הרי שלמרות השימוש בפלטפורמה הישנה והטובה, פג'רו החדש חולק רק רבע מחלקיו עם הדור הקודם. יש לו עיצוב מתון ונאה יותר מקודמו, עם קווים ישרים, המחליפים את הקשתות שמשכו הרבה אש בדור הקודם. פג'רו התחדש גם בתא נוסעים שעלה מדרגה באיכות החומרים, שילובי הצבעים וכמובן האבזור – מערכת שמע איכותית של רוקפורד נבנתה במיוחד על פי מידותיו של הפג'רו, כאשר בדגם הבכיר שהצטרף אלינו יש מערכת בידור וניווט עם דיסק קשיח בנפח 30 ג'יגה-בייט, שתספיק לכל המוזיקה וערכות המפות לטיול מסביב לעולם.

תעשה לו חשבון

באגף המכניקה החדשות החמות הן מנוע דיזל עם הזרקת סולר בשיטת מסילה משותפת, במקום ההזרקה הישירה הגסה והמחוספסת של הדור הקודם, למרות עליה מינורית בנתוני הכוח (170 כוחות סוס ו-38 קג''מ). חדשות חמות יותר הן באגף הבנזין, שם התרשמנו מאוד בהשקה (3.8 ליטר, 250 סוסים), אך למבחן הגיעה כאמור גרסת הדיזל. יותר נחבאים אל הכלים הם שיפורי שלדה ומתלים – בעיקר את אלה האחרונים רצינו לבחון לעומק, לאור אכזבה בצד זה בדור הקודם.

מתוך רצון לדלג אל העיקר (שטח, מעלה עשוש, you know), הרשו נא לי לסכם את ההתרשמות בכביש מזמינות הכוח, חלקות הפעולה של המנוע החדש, ההגה הרגיש והנעים, בידוד הרעשים, נוחות הנסיעה והמרווח הרב. יחד עם זאת, נראה כי המנוע עדיין רועש ורועד יותר מהנהוג היום, למרות שיפור תהומי לעומת המנוע הקודם. שיפורי השלדה והמתלים הופכים את פג'רו החדש למכונית טובה בהרבה מקודמתה בכביש, גם בנוחות וגם בהנאה מהנהיגה, בזכות הגה אמיתי (בניגוד לסבבת הענתיקה של פעם) ובזכות מתלים שסופגים היטב את שיבושי הכביש ושולטים היטב במרכב הכבד והארוך.

הרחק משם, חם

בעין חצבה נפרדנו סוף סוף מהכביש, והתחלנו לנוע מערבה בציר המעיינות, כדי לחפש קצת צל ולרשום 45 מעלות שם. בשבילים מהירים וכבושים היטב יחסית הפג'רו כיכב ורשם מהירות נאה על השעון וקצב לב גבוה אצל הנהג והנוסעים. נקודת חוזק מרשימה לעומת הדגם הקודם היא ההגה, אשר החליף את הסבבת העתיקה וחסרת הרגש במסרק, כנהוג בזמננו אנו – מנגנון זה מייצר הרבה יותר רגש ותחושה לגבי מה שקורה עם הגלגלים. התוצאה היא היגוי מדויק, המאפשר לנהוג מהר יותר ומהנה יותר.

הרחק משם, חם

ציונים גבוהים יותר אפילו מההגה קיבלו המתלים, אשר בעזרת קפיצים שונים ובעיקר בולמי זעזועים שונים, מצליחים לקיים את ההבטחה של פג'רו. הסבר היסטורי קצר נדרש כאן: פג'רו דור קודם הוצג בשנת 2000 והציג קונספט מהפכני, דאז, בסגמנט – שלדה אחודה במרכב ומתלים נפרדים. הסידור הנ''ל אמור היה להפוך את פג'רו למגהץ שבילים ולמיישר פיתולי כביש מעולה, במחיר ויתור בסעיף העבירות בשטח טכני. הקונספט אכן היה מוצלח, לראיה התבוננו במרוצי הניווט אצלנו בישראל, שם זוכה פג'רו למעמד על בהשוואה לדגמים אחרים. הבעיה הייתה כי שילוב הקפיצים והבולמים הסטנדרטי היה רע והיה רחוק מלעזור לפג'רו למצות את יכולתו, כאשר הגרסה הארוכה נוטה לעתים להפגין התנהגות בלתי מרוסנת ואף מסוכנת.

ובכן, מהנדסי מיצובישי הצליחו לסמן V גדול ונוצץ על נושא המתלים. הסחורה העכשווית, המחברת בין המרכב המגודל לבין השטח המבותר, עושה זאת בהצלחה מרובה, תוך שמירה על נוחות גבוהה ועל יציבות מרשימה של רכב השטח המגודל. למעשה, הצליחו המתלים הסטנדרטיים של פג'רו החדש לעמוד בקצב של המתלים המשופרים של הפג'רו הוותיק יותר ואף לעלות על ביצועיהם בתחום הנוחות. הפג'רו הוותיק בכל זאת יכל לנוע מהר יותר, עקב תוספת הגובה שהעניקו לו הקפיצים החליפיים.

אין לחשוש בעשוש

תוספת גובה הייתה עוזרת לפג'רו החדש גם כאשר התחלנו לבקש להתגבר על הצלבות ומדרגות. עוד טרם המפגש עם עשוש המאיים, נתקלנו בירידה עתירת בורות מצליבים, שחפרו רכבי שטח ונהגים אלימים. לא התאפקנו והיינו חייבים גם לעלות. לפג'רו שלדה קשיחה והוא ממהר להצליב. או אז מפעילים את כפתור הקסם הנועל את הדיפרנציאל האחורי ונעזרים בבקרת המשיכה, אשר מסייעת גם לגלגלים הקדמיים למשוך. קצת תכנון, קצת רגש ושיירת פג'רו טיפסה ללא דרמות מיותרות.

אין לחשוש בעשוש

מעלה עשוש היה מעט יותר דרמטי. ניכר כי מזמן המעלה לא נכבש על ידי סדרת נהיגה צה''לית, משום שאז נותר במקום נתיב סלול היטב על ידי חיילים ממושמעים. לאחר עבודת הכנה קלה כיוונו את החרטום למעלה. אכן, שלדה קשיחה כמו של פג'רו מייצרת מהלך גלגל דל, המחייב את הנעילה ובקרת המשיכה לעבוד היטב ואת הנהג לתכנן טוב יותר את נתיב הנסיעה. שלשת הפג'רואים לא התעכבה רבות על המעלה והעפילה, מי בנחישות ומי ברגישות, ללא יותר מדי רעש וצלצולים, כאשר גם כלי הרכב הסטנדרטיים, הנמוכים, שומרים על הגחון והפגושים מפני פגיעות.

כמה נקודות תורפה בשטח טכני עלו מהארוע: יחס ההעברה הנמוך מעט מהיר מדי לטעם רוב הנהגים וקשה לייצר עם הפג'רו קצב זחילה ראוי לשמו, במיוחד בירידות. בעיה זו מתחדדת עקב תגובת דוושה מהוססת, אשר גורמת ליציאה מהמקום להיות איטית משהו, באופן דומה לאח, הטנדר האנטר – זה יפריע לעוסקים במיאוצי רמזורים, זה מפריע בשטח טכני. ברור גם כי מי שירצה לעסוק בתנועה בשטח שכזה יהיה חייב להגביה את הפג'רו, כדי להרחיק את הגחון מהקרקע ולשפר את אורך חיי פגושי הפלסטיק.

דעה של מסוקס

כשרני התקשר אליי וביקש שאבוא לנהוג במבחן דרכים של הפג'רו החדש, כדי לתת את דעתי על נפלאות הטכנולוגיה, לא הססתי, ומיד עניתי בהסכמה. כאיש שטח מסוקס (נו שוין, שירגיש טוב - ר.פ.), שנוהג בפג'רו דור ישן, ורגיל לדברים מכניים ולא אלקטרוניים, הייתי בציפייה גדולה לקראת נסיעת המבחן, אז הקשיתי עליו ובחרתי את מעלה עשוש. בנסיעה בכביש הפג'רו הפגין עליונות מרשימה, כוח המנוע, שקט הנסיעה וסביבת הנהג הפתיעו לטובה. כשירדנו לציר המעיינות עדין הנסיעה הייתה נעימה, מערך המתלים עובד כמו שצריך ומגהץ היטב את הדרך.

דעה של מסוקס

אבל אז כשהגענו למעלה עשוש, אכזבה גדולה. מערכת השיפורים, נעילות אלקטרוניות בשילוב נעילה אחורית מכנית ,לדעתי גורמת לחוסר איזון ברכב, ויוצרת מצב שבמעברים קשים הרכב מתחיל להסתובב על המקום באמצע המעלה. כאן הבנתי שלאיש שטח אמיתי אין כמו הדור הישן. נועלים נעילה מכנית, לא חושבים יותר מדי, והופ הרכב מקפץ למעלה.

מיצובישי פג'רו: סוף טיפול

טבילת הפודרה שערכנו לפג'רו במעלה עשוש חיזקה את המסקנות אליהן הגעתי לפני כחצי שעה בהרים מעל ברצלונה. פג'רו המחודש עושה צדק למאמצי הפיתוח של מהנדסי פג'רו. בעיני הגרסה הקודמת הייתה בסיס טוב, אשר לא מוצה ואילו הגרסה הנוכחית נראית שלמה, מוכנה ואטרקטיבית – מבחוץ, מבפנים, בכביש, בשביל ובמעלות הנגב. אני מסכים עם רוב דברי הביקורת של המסוקס שלנו, המדריך, אך שם אותם בפרופורציה הראויה ומזכיר למר בנדל, שגם ג'יפאי העושה שימוש שטח קיצוני ברכבו, עובר רק רבע מהקילומטראז' הכולל שלו בשטח ורק פרומיל או פחות בשטח טכני קשה שכזה. אם לוקחים זאת בחשבון, אני מסכים עם הממוצע המשוקלל, אליו הגיעו אנשי מיצובישי. עבור מי שבכל זאת מתעקש על הארד-קור, אפשר לבחור בגרסת DESERT ואת החיסכון במחיר – 35,000 שקלים – להשקיע בשדרוגים שיתגברו על רוב החסרונות.

מיצובישי פג'רו: סוף טיפול

מיצובישי פג'רו דור רביעי

הערה: הנתונים מתיחסים לגרסת מרכב ארוך, דיזל, אוטומטי אורך/רוחב/גובה: 1.9/1.88/4.9 מ' בסיס גלגלים: 2.78 מ' משקל: 2,300 ק''ג מרווח גחון: 17.9 ס''מ זווית גישה/נטישה/בטן: מערכת הנעה: סופר סלקט (דיפרנציאל מרכזי), בקרת אחיזה, נעילה רוחבית, LOW 1:1.9 תיבת הילוכים: אוטומטית, 5; ידנית, 6 מנוע בנזין: הספק: 249 כ''ס/5,000 סל''ד מומנט: 33.6 קג''מ/2,750 סל''ד מהירות מרבית: 200 קמ''ש 0-100 קמ''ש: 10.6 שניות מנוע דיזל: הספק: 170 כ''ס/3,800 סל''ד מומנט: 38 קג''מ/2,000 סל''ד מהירות מרבית: 177 קמ''ש 0-100 קמ''ש: 14 שניות מחיר גרסת המבחן (דיזל, אוטומטי, ארוך, דקאר): 315,450 שקלים

מיצובישי פג'רו דור רביעי

תגובות

13 תגובות

1

ליאור קרלינסקי

28 ביוני 2007 ב 19:11

נועם חבל מיצובישי רצו לתת לך חדש במתנה

למה לא בחרת בחדש .
חיכה לך פג'רו חדש במתנה -רק בשביל דורית

לא נורא בכתבה הבאה

2

ליאור קרלינסקי

28 ביוני 2007 ב 19:13

נועם חבל מיצובישי רצו לתת לך חדש במתנה

למה לא בחרת בחדש .
חיכה לך פג'רו חדש במתנה -רק בשביל דורית

לא נורא בכתבה הבאה

3

ליאור קרלינסקי

28 ביוני 2007 ב 19:18

נועם חבל מיצובישי רצו לתת לך חדש במתנה

למה לא בחרת בחדש .
חיכה לך פג'רו חדש במתנה -רק בשביל דורית

לא נורא בכתבה הבאה

4

Ogash Ofer

28 ביוני 2007 ב 19:57

צמיגי שטח

ללא ספק צמיגי שטח היו עושים את ההבדל.

5

yaniv228

30 ביוני 2007 ב 19:57

כתבה יפה

תצלומים נהדרים

6

oren2001

05 ביולי 2007 ב 23:28

רוצים מבחן: פג'רו מול לנד קרוזר!

7

אורח/ת

25 ביולי 2007 ב 14:45

הפאגרו חלום

הרכב פשוט מדהים

8

אורח/ת

18 בנובמבר 2007 ב 15:22

טעות גדולה !!! מכונית עם המון בעיות !!!

לצערי , רכשתי את הרכב המדובר מדגם דקר. כמי שמחזיק פאג'רו שנת 2001 האמנתי שגם הדגם החדש ישרת אותי נאמנה. לצערי לאחר ארבעה ימים מיום קבלתו (יולי)הרכב נכנס למוסך ת מאז ועד היום (חודש נובמבר) הרכב בילה למעלה מ-20 פעם במוסך . חברת מיצובישי אינה נותנת מענה לבעיות וממשיכה ל"סבן" אותנו !!! עם כל המראה המפתה וההבטחות בהחלט לא ממליצה לרכוש רכב מחברה זו !!!!!
הבעייה היא במכוניות עם מנוע דיזל שעל פי התקנים הותקנה בה מערכת שמירה על איכות הסביבה . מסתבר שהחברה אינה יודעת לתת פתרון למערכת זו , ומה שקורה והוא שאחת לשבועיים הרכב צריך להכנס למוסך על מנת ל"אפס" את המערכת (טיפול שאורך בין 3-6 שעות) ..... בקיצור , עם כל המראה המרשים והאיבזור הנאה , תאלצו
לבלות יותר זמן במוסכים מאשר בשטח ..... בהחלט לא מומלץ !!!!



9

gilichon

29 בנובמבר 2007 ב 18:07

אתה כנראה לא בעל פג'רו חדש!!!!!

כי אני נוסע בפג'רו החדש ואין שחר למה שאתה אומר כאן!!!!
בוא ותגיד לנו מה מ"ס הרכב שלך כאן בפורום, ואז אולי, אולי נאמין לך!
אז בבקשה ממך, אם אתה דובר אמת, רשום כאן את מ"ס האוטו שלך!!!!!!!!!!!
אם תרצה, אני גם כן יפרסם כאן את מ"ס הפג'רו החדש שלי.
אזזזזזזזזזזז קדימה רשום!!!
שמי הוא: גיל בן ישי, וקניתי את הרכב בסוכנות מיצובישי ברחובות, בחודש
אוגוסט השנה, אתה מוזמן לבדוק - הדגם שלי הוא גם כן דקאר דיזל, ואין לי מושגעל מה אתה מדבר!!! (עשיתי כבר 14000 ק"מ).תודה וממתין לתשובה, גיל.

10

ERAN DAVID

30 בנובמבר 2007 ב 14:35

פג'רו 2008

גם לי יש פג'רו ארוך 2008 ואין שום בעיה אני נוסע בשטח כמעט כול יום והרכב עבר 11,000 קמ , אגב אין כמו השירות של מציבושי , אין לי מושג על מה אתה מדבר , אלה רק אם אתה לא מקפיד על ההוראות , כאשר נידלקת נורת אזהרה של הממיר צריך לפעול לפי ההוראות ולא לכבות ישר את הרכב

11

gilichon

24 בדצמבר 2007 ב 12:23

בטח יש לך לאנד קרוזר ואתה מקנה.....

אם לא,בו ונראה אותך נותן לנו את מס הרכב שיש לך עלק!!!!!!!!!!
לאנד קרוזר , שתי כריות אויר עלק!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הילדים לא חשובים בלאנד קרוזר, מה הם משנים,
מבחינת טויוטה לאנד קרוזר, הם (הילדים),
יכולים לעוף מהחלון ולההרג!!! (חס וחלילה) אני רק מקווה שהוריהם חסרי האחריות,
שקנו במודע אוטו, שיכול להציל רק את חייהם ולא את חיי ילדיהם,
יוכלו להסתכל עליהם בעניים אם חס וחלילה וחס ושלום!!! תהיה להם
תאונה.... אז תמשיכו לקדם את המכירות של הרכב הזה, שאת המינימום!!!!!
לא נותן!!!!!!!! אגב, בכל מדינות המערב, הוא מגיע עם 6 כריות אויר!!!! יפריירים!!!
אני אחד שעשה את ההחלטה הנכונה, וביטל את ההזמנה של הלאנד
קרוזר, וקנה פאג'רו דאקר 2008 , ואין מאושר ממני!!!
ולכל אלה שחושבים שאני משקר, שוב פעם קוראים לי גיל בן ישי,
הזמנתי לאנד קרוזר בזני רחובות, ביטלתי אחרי שבועיים עת נודע לי על
הפג'רו החדש, (איזה מזל!!!) והזמנתי אותו אצל מזרחי ברחובות.
ניתן לבדוק איפה שאתם רוצים!!!!!
בברכה גיל בן ישי!!
אגב, יש לי גם דיפנדר 1997 כבר 8 שנים. אזזזזזזזז תאמינו לי שיש לי קצת,
אבל רק קצת, הבנה בג'יפים!!!!!

12

אורח/ת

02 ביוני 2008 ב 22:16

גילי צודק

גםלי יש פג'רו החדש הדגם הוא דקר דיזל ואין לי שום בעיה

13

אורח/ת

27 בספטמבר 2008 ב 10:32

יש לנו אותו חדש ואנחנו מרוצים מאוד

בהבדל מהקאיה סורנטו זה פשוט עולם אחר מנוע 4 אלף 7 מקומותתתת פשוט שווה כל שקלללל