אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...
טיול חוויתי אל גבי ה...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים

תמונות ראשונות: הדור הבא של סאנגיונג רקסטון

רכב פנאי חדש וקטן לקיה



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
תקלה בסוברו פורסטר 2010
סובארו | Ogash Ofer | 24.04.17
תודה רבה. נהנתי מאוד.
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.04.17
כתבה חדשה - מפה ומשם – לקט ג'יפאים
שטח | אתר השטח 4X4 | 23.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > מבחני דרכים > מבחני דרכים

ג'יפ רנגלר Jeep Wrangler JK

לא פשוט למצוא כיום ג'יפ אמיתי, מקורי של חברת ג'יפ או רכב שטח 4X4 קשוח ואיכותי - כזה שתוכנן, יוצר ונראה כמו הג'יפ של פעם.
הרנגלר JK של ג'יפ הוא כמעט כזה... אבל לאחר השינויים והשיפורים של אספיר (ASFIR) אפשר לומר כי הוא בהחלט כזה!
מאת: עופר אוגש Ofer Ogash  צלם: אילן אשלעודכן: 16.07.09
תגיות: Jeep | ג'יפ | ג'יפים | 
עולם השטח נחלק לשניים
תודה רבה ליעקב בלום על העזרה בצילום
יש את מושבעי ג'יפ ויש את מושבעי לנד-רובר (ויש גם את כל השאר).
מה שמייחד את הגרעין הקשה של ג'יפ או של לנד רובר הוא השריטה והנאמנות למותג (כל אחד והשריטה שלו). לא משנה מה הביצועים של הרכב המתחרה - ''הנאמן למותג'' יתמיד בשלו ותמיד ימצא מה לא טוב אצל המתחרה.
ובקיצור מי שנוסע על דיפנדר כנראה שלא ייפרד ממנו ומי שנוסע על רנגלר לא מוכן לשמוע על לנד רובר. (כל השאר הם אנשים שפויים היכולים לבחון עניינית את הרכב ולהחליט על הרכב הבא שלהם בהתאם לתוצאות).
קישור למבחן דרכים: ג'יפ רנגלר רוביקון מול דיפנדר 90 הישרדות Jeep v. Defender  
fiogf49gjkf0d
להורדת הסרט למחשב - קליק ימני - שמירה בשם
לצפייה ישירות בנגן המדיה - הקליקו כאן
מה אכתוב ומה אוסיף...
על ג'יפ וההיסטוריה אין עוד מה לכתוב ולהוסיף. יצרן הרכב הראשון שייצר רכבי הנעה כפולה 4X4 באופן מסחרי נרחב אשר הפך לשם הגנרי של עולם הרכב בכל הקשור לרכיב שטח.
''איזה ג'יפ יש לך? ג'יפ טויוטה או ג'יפ מיצובישי ?'' - זו שאלה נפוצה בקרב אנשי השטח שלא ממש מבחינים בין שם היצרן לסוג הרכב.
אך כיום קשה למצוא באולמות התצוגה ''ג'יפ'' רציני - קשוח, 4X4 הנועד לשטח - גם מיוצר ככזה וגם נראה כזה.
לנד רובר דיפנדר נשאר כמעט האייקון האחרון שאפשר לקנות כאן בישראל (קישור לכתבות על 5 דיפנדרים וקישור למבחן דרכים לדיפנדר מודרני).
בחלק מהארצות הלא מפותחות, כאלו שתקינה אירופאית לא משפיעה שם,  עוד אפשר לקנות ''דגמי אפריקה'' אך גם זה עולם הולך ונעלם...
קישור למבחן דרכים: אגדות ענק בשטח - לנדקרוזר 100 ופטרול Nissan V. Toyota  
רנגלר Wrangler JK
שנים רבות שלטו ג'יפי ה-CJ בארץ - CJ7 יוצר בארה''ב בין השנים 76 עד 86, אלו שנמכרו בארץ יוצרו ברובם ברכב נצרת ואנו כינו אותם ''סיקסים'' על שם מנוע 6 צילנדר בטור. בתחילת שנות ה-90 הגיעה הסופה ולאחריה הפכה הארץ להיות שוממה מג'יפים אמריקאים והשליטה עברה ללנד רובר דיפנדר ושנתון בודד של טויוטה לנד קורזר 73 ו-75 (קישור למבחן דרכים: טויוטה לנדקרוזר 73 )
ואומנם לא ממזמן התעוררה מכשירי תנועה - יבואנית ג'יפ לישראל, ועם דחיפה של הייבוא אישי, החלה לייבא את הרנגלר JK ישירות מארצות הברית (קישור למבחן דרכים: רנגלר רוביקון בייבוא אישי).
אנו קיבלנו לידינו את ג'יפ ההדגמה של אספיר אשר שימש את החברה בתערוכות בארצות הברית וכשסיים את תפקידו הוחלט לייבאו ארצה.
הג'יפ של אספיר
רכב התצוגה של אספיר הוא רנגלר JK רגיל שנקנה בארצות הברית ועבר שינויים במתלים, בצמיגים ובמיגונים בהתאם לכל קו השו''ש (שיפורים ושינויים) שאספיר יודעים להעניק לרכב.
ראשית הוחלפו הקפיצים לערכה של טראפלקס עם קפיץ הגבוה ב-3 אינץ' (7.7 ס''מ) מהמקפיץ המקורי. הבולמים הוחלפו לבילשטיין 5100, מוטות הרדיוס הוחלפו למתאימים עבור קיט ההגבהה ומקדימה הוחלף המוט המייצב לכזה שאפשר לנתקו בשליטה ידנית.
הצמיגים הוגדלו למידה של 35 אינץ' (מרשים לתצוגה).
הג'יפ מוגן מלמטה בפלטות אלומיניום בגחון, במיגוני דיפרנציאל ומיגוני סף הותקנו תחת הדלתות. הפגוש הקדמי והפגוש האחורי מהפלסטיק הוחלפו לפגושים מברזל של אספיר. בפגוש הקדמי הותקנה כננת ומעליו זוג פנסי עזר. ומאחור הותקן מתקן גלגל, מתקן לנשיאת הייליפט והתקן לוו גרירה נשלף.
יצאנו לדרך...
הרנג'לר הוא רכב אמריקאי אמיתי המספק לנהג סביבה נוחה מאוד - החל מהמזגן, מהמושבים המודרניים הנוחים, ריפוד הפנים (בולט במיוחד הריפוד סביב קשתות ההתהפכות) ולוח שעונים קריא וגדול המספק לנהג את האינפורצמיה בצורה ראויה לאיש שטח. גיר אוטומטי, הגה כוח מתכוון, כסאות נעימים ועיקר ''ההפתעה'' מערכות אלקטורונית בטיחותיות כמתחייב מרכב מודל 2009 הכוללות מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS), מערכת בקרת אחיזה (ESP) ושתי כריות אוויר רב-שלביות לנהג ולנוסע.
נוסעים ונהנים
הרנגלר מאוד רך ונוח לנסיעה על הכביש וגם בשטח. הצמיגים הגדולים ובעיקר מערכת המתלים עושים עבודה מעולה. מצד אחד הרנגלר מספיק רך ובולע מהמורות קטנות שלא מורגשות בתא הנוסעים בנסיעה על הכביש או על שבילי הכורכר. ומצד שני מספיק קשה כדי לספק תחושה טובה בפניות מהירות על הכביש ובשטח ובעיקר בולע טוב מהמורות בינוניות על השבילים המהירים. לרנג'לר, כיאה לג'יפ אמיתי, שני סרנים חיים נתמכים במתלי סליל, שני מוטות רדיוס עוקבים בכל צד ומוט מייצב קדמי ואחורי.
יכולת טכנית
ג'יפ הוא בכול ג'יפ ויש לו יכולת טיפוס וירידה בהתאם. הצמיגים אמנם גדולים עליו ומחייבים משנה זהירות שלא לגזור את הציריות. אבל אין צורך להשתולל ובמהירות קבועה (''גז קבוע'') ובנחת הרנג'לר מטפס מדרונות וסלעים ולועס אותם לארוחת הבוקר. זווית הגישה שלו מעולה וכך גם זווית הנטישה שרק הוו גרירה (שלא פורק מעצלנות ובעיקר מהרצון שישמור על אחורי רכב המבחן) מגרד את המדרגות.
בזכות ה-ESP מרוויח הרנג'לר גם בקרת אחיזה (TC) מה שמאפשר בשטח טרשי יכולת טכנית משופרת (מעין ''נעילת דיפרנציאל'' לאחר אובדן אחיזה והחלקה של גלגל.
מנוע ומערכת העברת הכוח
לרנג'לר מנוע בנזין 3.8 ליטר, 6 צילנדר בתצורת V המספק  200 כוחות סוס  (פחות אחד) ומומנט של 32 קג''מ. המנוע משודך לגיר אוטומטי בעל 4 הילוכים. ותיבת העברה מאפשרת לנסוע עם הנעה אחורית על הכביש 2X4, הנעה כפולה 4X4 בשטח והילוך כוח 4X4 עם יחס העברה נמוך (LOW). מנוע הבנזין שקט באופן יחסי למנוע הדיזל ב''ג'יפים'' המתחרים אך רועש בהשוואה לרכבי כביש מונעי בנזין (כמובן שלא נשכח שהנג'לר שלנו מכוסה בברזנט). המנוע והגיר  נוחים לתפעול ומספקים עוצמת נסיעה כייפית. לא משהו עוקר סלעים ומסכן רישיון אבל בכל זאת בנזין עם 200 כוחות סוס על משקל של פחות משני טון (1,970 ק''ג לא עמוס).
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת30 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
ללא תוכן1. מה המידה המקסימלית החוקית לצמיגים?אורח/ת13.07.09 14:45
לחץ לפתיחה2. מה שרשום ברשיון או מה שהיבואן/יצרן מאפשרOgash Ofer13.07.09 17:10
ראשית המידה החוקית היא המידה המופיע ברשיון הרכב. ישנם יבואנים המאפשרים מסםר מידות - כמובן תלוי באישור מקדים של היצרן.
עם אישור היבואן פונים למשרד הרישוי או למכון רישוי ושם מעדכנים את רשיון הרכב.
במקרה של הרנגלר - אני חושב שמדובר בצמיגים במידה של 31 אינץ'.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה3. עם כול הכבוד ויש כבודגלעד4X413.07.09 18:32
עם כול הכבוד ויש כבוד, ללא השיפורים והשידרוגים שאספיר השקיעו ברכב אין מה להשוותו לדיפנדר כשהוא ללא שיפורים, נכון !?
למרות זאת זה אכן אחלה רכב.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה4. ניתוק מוט מייצב קדמי נעילה אחורית ומידyoavat13.07.09 18:35
לדגמים המיובאים ביבוא סדיר לארץ מ2008 ואילך יש ניתוק חשמלי של המוט המייצב הקדמי ונעילה אחורית נשלטת חשמלית.
הדגמים שיובאו ע"י מכשירי תנועה מגיעים עם צמיגים במידה 31" וכמדומני שיש אופציה לשינוי (אישור מהיבואן איתו פונים למ. הרישוי) ל - 32"
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה5. אין כמו ג'יפ ולא יהיה כזהאורח/ת13.07.09 20:25
בל נשכח - ג'יפ הוא הג'יפ הראשון - ואין כמו מקוריות
כתבה ראויה ומצויינת - כל הכבוד!
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה6. כמה זה עולה? גם אני רוצה איזה ג'יפאורח/ת13.07.09 20:37
האם זה רכב ליום יום?
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה7. מחיר אצל היבואןOgash Ofer13.07.09 21:44
אם אני זוכר נכון אז JK 5 דלתות עולה 240,000 ש''ח (לפני הנחות או בדיקה כמה זה עולה בייבוא אישי).
ואת השיפורים של אספיר אני מעריך בכ-25,000 ש''ח - תלוי בהרכב מדויק של החבילה.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה8. ולשאלת השימושיות ביום יום?Ogash Ofer13.07.09 21:46
זה לא ''פרייבט'' אבל למי שמוכן קצת להתפשר וליהנות ממשהו אחר - זה בהחלט רכב שיכול לשמש משפחה גם באמצע השבוע (במגבלה של רכב פתוח שלא ניתן להשאיר בתוכו ציוד).
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה9. jeepאמיתיidan..13.07.09 22:06
לדעתי במחיר שלו והתמורה שהוא נותן לאומת ה"גיפים" האחרים במחירים דומים .....
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה10. מבחן מגניבyoni_000014.07.09 00:09
מה עם מבחן השוואתי בין הדיפנדר החדש לרנגלר רוביקון?
אחת ולתמיד מי יותר טוב!!!
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה11. רנגלר קצראורח/ת14.07.09 10:01
משימוש של שנה ברכב, אני יכול לסכם במילה אחת: תענוג. כמובן שמי שמחפש פינוקים בדמות דיפוני עור ועץ או שקט תהומי בנסיעה כמו שג'יפים אחרים מציעים, שלא יתקרב לג'יפ הזה. זהו ג'יפ כמו שג'יפ צריך להיות: קשוח, ללא מתחרים בשטח (אולי דיפנדר), לא מפנק (אבל עדיין קיימים הכפתורים החשמליים ההכרחיים) וגולת הכותרת: אפשר לפרק את הגג ולאכול הרבה אבק כמו שצריך..
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה12. לעופר - לעניין השימושיות ביום יוםאיתי איתי14.07.09 10:08
אין בעיה עם השארת ציוד מאחר והגג הוא קשיח (אומנם פריק אבל קשיח). האופציה למי שרוצה גג ברזנט היא קיימת אבל לא הכרחית.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה13. גימניZEEVMEL14.07.09 11:26
רק תעשו השוואה לגימני עם שיפורים קטנים מחיר/עבירות/שימושיות/הוצאות ובלי לנפח את האגו.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה14. מה עם הגימני..?yoni_000014.07.09 15:04
לג'ימיני יש לדעתך שוק כמו שיש לרכב הזה?
אולי לא בארץ, אבל בארה"ב יש לו מליון ואחת אפשרויות לשיפורים מכל הכיוונים, במחירים שונים, בדרגות שונות ושימושים שונים. אז כן, ג'ימיני יותר זול לקניה ואחזקה, אבל אי אפשר להשוות ביניהם כי הם כלי רכב כלכך שונים. עם ג'ימיני אתה יכול לרדת עם משפחה בת ארבע נפשות לטיול של שלושה ימים לדרום? לא נראה לי...
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה15. מידת הצמיגיםreuven15.07.09 15:02
המידה המאושרת המקסימלית היא 255/75/17 דהיינו 32 אינטש
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה16. הערותאורח/ת15.07.09 15:19
1. צמיגים גבוהים מחייבים שינוי יחסי העברה (אצלי התקנתי 4.88)
2. נעילות דפרנציאלים תמיד מוסיפות (נראה שברכב של אספיר הן לא קיימות)
3. נראה בסרטון שמהלך המתלה האחורי לא ממש ארוך
4. אחלה כתבה, אחלה רכב
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה17. מבחנים השוואתייםOgash Ofer15.07.09 18:05
מבחן השוואתי רנגלר (רגיל) מול הדיפנדר (ללא שיפורים) - מופיע כקישור בכתבה עצמה.
אין לנו רוביקון למבחן השוואתי אבל אז גם נצטרך להעמיד מולו דיפנדר משופר.
אין מה להשוות את הרנגלר לג'ימני - כל אחד והשוק שלו ואין בניהם חפיפה למעט העניין שלשני הכלים יכולת עבירות מעולה בשטח.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה18. נעילות ברכב המבחןOgash Ofer15.07.09 18:07
רכב המבחן של אספיר מגיע ללא נעילה אחורית (או קדמית) אבל יש לו מערכת בקרת אחיזה - דבר המאפשר ''כמעט'' נעילה לאחר שכבר יש החלקה.
ללא ספק נעילה אחורית משפרת את יכולת העבירות של הג'יפ.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה19. רק ג'יפאורח/ת15.07.09 18:09
בעבר היה לי סיקס ואילו היום הרנגלר נראה מליון דולר.
שוקל להחליף את המזדה 6 בג'יפ, רק אם אשתי תאשר ותסכים לנהוג בג'יפ - נראה מגניב.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה20. קדימה - לך על זהOgash Ofer15.07.09 18:11
ג'יפ רנגלר הוא ללא ספק חוויתי הרבה יותר מהמזדה.
וגם אשתך תהנה מחווית השימוש והנהיגה בו.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה21. בקשר לצמיגים doron696915.07.09 21:23
יש לי רנגלר ביבוא אישי עם מידת צמיגים 255/70/18 עד היום לא מצאתי צמיגים כל שהם. מעוניין להחליף מידה אך לא את גודל החישוק (ג'נט) שהוא  18 אינץ'. וגם מה ההתהליך לשינוי?
בתודה דורון
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה22. אספירמנימ16.07.09 08:00
אני מצטער ועם כל הכבוד שיש לי לאספיר כחברה ישראלית שמייצאת לחו''ל, זה נראה רע.
המיגונים שלהם לא משהו, לא ביופי ולא בפונקציונאליות. המדרגות - מגוחכות ומעל לכל מערכת המתלים שיש כאן היא לא שלהם אז מה הם משוויצים בה?
יש לי OME על האוטו שהיא הרבה יותר מרשימה ממה שיש כאן.

ולכל הדפינדריסטים - אין מה להשוות בין הטרקטור שלכם לבין הג'יפ. אוטו שפותח בשנות ה 60 ומאז לא שונה, עקום, דבילי ללא שום מחשבה שהוא פשוט חזק. זהו. השילוב של אוטו כמו הג'יפ שיכול להוריד אותנו מקרית שמונה לאילת בכביש ואחר כך לעשות לכם בית ספר בשטח זה משהו שאתם יכולים רק לחלום עליו...

זהו. סיימתי. :)
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה23. בקרת אחיזהreuven16.07.09 11:12
בקרת האחיזה ב-JK מנתקת את המצערת, היא לא עובדת על ABS, כלומר היא לא משמשת כ"נעילה חלקית". הדיפנדר אינו בר השוואה כלל וכלל ל-JK מלבד השוואת יכולות שטח שגם שם ידו של ה-JK על העליונה. מנוע הדיפנדר חלש משמעותית, תנוחת הישיבה נוראית, התנהגות הכביש מזוויעה, בדיונות הוא חלש מאוד וזהו אינו רכב לשימוש יומיומי. עם ה-JK ניתן לחיות ביום יום בכיף.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה24. אישור האביזרים ע"י מכשירי תנועהO|||O16.07.09 12:16
מצ''ב קישור לדף האביזרים של אספיר עבור ה JK. ניתן גם להוריד פרוספקט מלא. אביזרי הרנגלר של אספיר פותחו ואושרו עי הייבואן, מכשירי תנועה. הרכב המשודרג זכה לחשיפה נאה גם במגזינים של גלובס, הגה בשטח ואוטו בשטח. (גילוי נאות - איש אספיר).
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה25. יומרניאורח/ת19.07.09 13:17
המגיבים בעלי הג'יפ - כל לנד רובר (דיסקו או דיפנדר) נותנים לכם בראש בשטח - אז להירגע בבקשה!!!
אמנם נראה לא רע ה JK אך הוא לא מגיע לקרסוליים של הדיפנדר בשטח.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה26. צודקים! - אין בקרת אחיזה ברנגלר הנבחןOgash Ofer28.07.09 06:15
אכן ברנגלר שבחנו אין מערכת בקרת אחיזה (TC) אלא יש רק מערכת בסיסית של בקרת יציבות (ESP).
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה27. זהירותאורח/ת23.08.09 01:10
אני בעל גיפ מודל 2005 עוד באחריות, בגיפ תקלות אין ספור, עלות תיקונים בשנה מעל 30.000 שקל, היום הודיעו לי כי אין ביכולתם לתקן את הרכב.
מושכים אותי מבלי לתת לי פתרון וזה רכב לעבודה. מזכירים סוחרי מכוניות שלפעם כלומר סוחרי סוסים
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה28. מה הויכוח??אורח/ת28.01.10 21:55
ברשותי רנגלר רוביקון משופר 2006 .... משאיר את הדיפנדר באבק כשעולה השמש .. וחוזר לחלץ אותו בשקיעה..
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה29. מנשא לגלגל רזרבי אורח עמוס27.02.17 07:55
צריך מנשא משומש רנגלר קצר 2009
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה30. מה הויכוח??Ogash Ofer02.03.17 06:00
ציטוט - אורח/ת כתב/ה: ברשותי רנגלר רוביקון משופר 2006 .... משאיר את הדיפנדר באבק כשעולה השמש .. וחוזר לחלץ אותו בשקיעה.. - סוף ציטוט
לא ממש מדויק - ראה ריינג' רובר קשיש גורר רנגלר שנשברה לו תיבת הגה ברמת הגולן:     VID-20150222-WA0001 from Rodi Almog on Vimeo.
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM