שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה Hyundai Santa Fe

ערבוב תרבויות - רכב קוראני, שם אמריקאי ומדינה ים תיכונית. יצאנו להתרשם מגרסת הבסיס של יונדאי סנטה פה עם מנוע בנזין 2.4 ליטר

 

אמריקה

 

 

אמריקה. זה הדבר הראשון שעלה לי בראש כאשר נפגשתי עם הסנטה פה בדור השלישי שלו. העיצוב מעט מוחצן, הממדים הנאים (אם כי קטנים מכלים אמריקאים) שמספקים נוכחות בכביש.

וזה לא מקרה - מדובר בשוק יעד חשוב לדגם, שגם הוצג בתערוכת ניו-יורק (2012).

אז אנחנו כאן כדי לבחון את גרסת הכניסה, שמוצעת עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר. בניגוד לגרסת הדיזל, כאן יש גם גרסה עם 5 מושבים ותג מחיר של 225,000 שקלים.

אנחנו בדקנו את הגרסה עם צמד המושבים הנוסף, שלכם בתמורה ל-242,000 שקלים - לא ממש זול בהתחשב בתחרות מהשוק הביתי. 

 

קישור למבחן דרכים ליונדאי סנטה - פה עם מנוע דיזל

 

הסנטה פה הוא לא מראה חדש בישראל (ראו קישורים בתחתית הדף), ועדיין הוא מצליח להיראות מרשים ונאה, במיוחד במבט מלפנים. תא הנוסעים ממשיך את הרושם החיובי עם שילוב צבעים נכון ואיכות חומרים טובה בסה''כ.

הנוסעים מלפנים נהנים משפע מרווח, למעט גבוהים שעלולים לסבול ממחסור קל במקום לברך ימין.

רמת האבזור של גרסת הבסיס שנבחנה (פרימיום, אחת משלוש רמות האבזור, כאשר הגבוהות מוצעות רק עם 7 מושבים) טובה ומציעה מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט וקישוריות לנייד.

 

 

היבואן מתקין במכוניות כסטנדרט מערכת מולטימדיה מקומית, שכוללת גם מערכת ניווט ומצלמת רוורס, אך תפעולה לא נוח וגם איכות השמע בינונית. המרווח בשורה השניה טוב מאוד בכל המדדים, כאשר ניתן להזיז את המושבים בנפרד (שליש ושני שליש) לפנים-אחור, וגם לקבוע זווית. נציין שהמושב האמצעי פחות נוח בצורה מורגשת, וחבל. אם יש נוסעים בשורה השלישית, המרווח לברכיים מצטמצם בשורה השניה, אבל הוא עדיין מספק. הכניסה לשורת המושבים השלישית לא נוחה, ומובילה אל מושב נמוך עם מרווח ראש חסר, ומרווח ברכיים בינוני. מומלץ לשכן שם אנשים בגובה של 1.6 מ' או פחות. נציין לטובה את המיזוג המצוין, עם פתחים בשורה השניה והשלישית, עם תפעול נפרד לאחרונה. תא המטען ענק עם 5 מושבים (קיפול המושבים נוח) וקטן, כמקובל, עם 7 מושבים. ניתן גם לקפל רק מושב אחד בעת הצורך. 

 

 

גרסת הכניסה של הסנטה מוצעת עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ל' המספק 192 כ''ס ו-24.7 קג''מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל' והנעה כפולה (כמו כל דגמי הסנטה פה בארץ). בתחילת הנסיעה מפתיע הסנטה פה עם זינוק קל-רגליים, מסתיר נתון משקל של 1.8 טון.

המנוע שקט למדי, ורק בסל''ד גבוה קולו נשמע בצורה פחות נעימה בתא הנוסעים. תיבת ההילוכים עובדת נהדר, לא פחות, והיא מציעה אפשרות לתפעול ידני. הרכב מרגיש זריז בסה''כ, ורק במהירות גבוהה מרגישים שתוספת סוסים היתה מתקבלת בשמחה.

צריכת הדלק בשיוט רגוע במיוחד תגיע ל-11.5 ק''מ/ל', ובימי המבחן, שהיו יחסית רגועים, נרשמה צריכה ממוצעת של 8.5 ק''מ/ל'. נתון סביר בסה''כ בהתחשב בממדים ובמשקל.

 

 

הסנטה פה הוא רכב נעים מאוד לשיוט נינוח - הוא שקט למדי, כאשר רק רעשי רוח קלים ומעט רעשי כביש נשמעים בתא הנוסעים. קולו של המנוע לא נשמע בשיוט, ונוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאוד.

בעיר הוא פחות מרשים בנוחות הנסיעה, כשלנינוחות הכללית מפריעים מדי פעם קיפוצים על מהמורות, שמורידים את הציון לממוצע בלבד. בשטח הוא נעים למדי בשבילים, אם כי יכול לווברץ מעט על רצף שיבושים.

מערכת בקרת הירידה במורד אפשרה גלישה מהירה מדי, אבל לדעתנו היכולת הכללית שלו תספיק לרוכשים, שרובם מחפש את המראה יותר מאשר יכולת שטח (ולדעתנו יכולים להסתפק גם בהנעה קדמית, כפי שמוכיחה הקטגוריה של כלי הפנאי הקומפקטיים). 

 

חובבי ההגה לא ימצאו כאן שותף גדול לפיתולים. להגה (החלק מדי לאחיזה) יש שלושה מצבים, Comfort, Normal ו-Sport, כאשר המשותף לכולם הוא שהם לא ממש מבריקים.

אנחנו נמנענו לחלוטין מהמצב הרך ביותר, שפשוט מעביר תחושה ''לא נכונה'', והתלבטנו בין שני האחרים מבלי להצליח להכריע.

יש הרבה אחיזה, הבלמים בסדר, אבל זה באמת לא הכלי לתקיפת פיתולים, הוא בסדר שם ולא יותר.

מצד שני, אנחנו די בטוחים שזה לא מה שקהל היעד מחפש פה, ועבורם זה מספק. 

 

כן ולא

 

 

הסנטה-פה הוא אחד מכלי הרכב היותר טובים של יונדאי. הוא נראה מצוין, מרווח, פרקטי ונעים. החיסרון העיקרי שלו הוא מחיר לא זול, כאשר בולטת בהעדרה גרסת הנעה קדמית בלבד (שהייתה מספקת את מרבית הלקוחות) כמו אצל המתחרים.

גרסת הבסיס עם חמישה מושבים פחות מעניינת (גם אם זולה יותר), ולא לחינם בחר היבואן להוציא את גרסת שבעת המושבים למבחן.

אבל הבעיה העיקרית של גרסת המבחן מגיעה מבית, בדמות גרסת הדיזל המוצלחת. בגרסאות מקבילות פער המחיר בין הבנזין לדיזל עומד על 12,000 שקלים.

תמורתם תקבלו הרבה יותר מומנט (עוד כ-20 קג''מ!) הזמין בסל''ד נמוך משמעותית, וגם צריכת דלק עדיפה.

ואם דלק לא מעניין אתכם, אז נכנסים למשוואה כלים אמריקאיים גדולים עוד יותר, שמציעים חבילה מעניינת. וכך הגרסה הזו נופלת לדעתנו בין הכסאות, למרות יכולת טובה בסך הכל.

 

קישורים להתפתחות של יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה-פה 2010 
יונדאי סנטה-פה 2008 במבחן מול  שברולט קאפטיבה 
מבחן דרכים ליונדאי סנטה-פה ברומניה 2007 
יונדאי סנטה-פה 2006 
יונדאי סנטה-פה מול לנדרובר פרילנדר 2005 

 

 

מנוע

מנוע בנזין, אורכי, 2359 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 192 כ''ס/6300

מומנט/סל''ד 24.7 קג''מ/4250

מרכב

הנעה כפולה

הילוכים אוטו', 6 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב/רב חיבורי,
מוט מייצב בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר ירדה במורד

צמיגים 235/60-18

 

מידות בסיס גלגלים 270 ס''מ

אxרxג 469x188x169 ס''מ

משקל 1800 ק''ג

נפח תא מטען 585 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 190 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.9 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 8.5 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 242,000 שקלים 

אחריות 36 חודשים

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

21 באוקטובר 2017 ב 23:48

סנטה-פה זה suv עם מעט יכולות שטח, בעיקר שבילים. 
הפורסטר אכן רכב מצוין בשטח בהשוואה ל-suv ובכלל בהשוואה לכלים אחרים. 
הלנד-קרוזר הוא רכב שטח מהטובים שיש ונמצא בקטגוריה אחרת לגמרי. 

2

אורח/ת - אילה

21 באוקטובר 2017 ב 23:56

יונדאי סנטה פה - כרגע יש לי סובארו פורסטר מדהימה בשטח גם קשה.
לא כתבתם בשום מקום איך היא בשטח?
בודקת לפני קניה.
מתלבטת בין סנטה פה לטויוטא לאנד קרוזר