שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - שברולט טראוורס Chevrolet Travers

עדכון לענק של שברולט - רכב הפנאי המגודל של שברולט עבר מתיחת פנים קלה.
מה השתנה?

 

ושוב האורך כן קובע!

 

 

אם יש לכם שברולט טראוורס, קרוב לוודאי שיש לכם את הרכב הכי ארוך בחניה. 520 הסנטימטרים שלו ארוכים יותר מכלים גדולים כמו ב.מ.וו X5, אודי A8 ואפילו מהמרצדס GL. ומכיוון שעדיין לא נהגנו בו מאז מתיחת הפנים, קבענו לעצמנו דייט עם הענק.

הטראוורס הוצג ב-2008, ועבר ב-2012 מתיחת פנים שהגיעה אלינו ב-2013. קל לזהות את העדכון במבט מלפנים, כאשר הגריל המפוצל הוחלף בגריל אחוד גדול ונוצץ יותר. מה שלא קל, זה להחליט האם השינוי הזה הפך אותו לנאה יותר. מאחור יש שינוי קל ביחידות התאורה.

קישור למבחן דרכים לשברלוט טראוורס משנת 2009

 

LTZ - המאובזרת והיקרה ביותר בהיצע

 

 

רצינו לבחון את גרסת הבסיס, שמציעה יחס אורך לשקל מעניין ומסתפקת בהנעה קדמית. אך היא לא קיימת בצי ההדגמה של היבואן, ולכן קיבלנו את ה-LTZ, המאובזרת והיקרה ביותר בהיצע.

כמה יקרה?

340,000 שקלים לעומת 230,000 שקלים שעולה גרסת הבסיס. 

 

תא הנוסעים

 

 

תא הנוסעים, לא במפתיע, מציע שפע של מקום. התחושה בתא טובה בסה''כ, יש מסך מגע שדרכו מתפעלים 1001 אופציות שונות דרך מערכת ה-MY LINK שתפעולה שופר.

יש עץ, תפירה כפולה נאה והמון עור, אך עדיין יש פה ושם פלסטיקים פשוטים. גם ההגה ולוח המחוונים משאירים רושם פשוט ונראים מיושנים. 

רשימת האבזור, כיאה למחיר, בלתי נגמרת. זה מתחיל עם הנעה מרחוק (שמאפשרת להפעיל את המזגן לפני הכניסה לרכב – ברכה אמיתית בחום הישראלי), בקרת אקלים עם הפרדה שמאל/ימין ואיזור נוסף לאחור, בקרת שיוט, מושבים חשמליים עם זיכרונות (עם קירור שעובד נפלא, וחימום), שקעי מתח וצמד שקעי USB להטענה בשורה השניה (רעיון מצוין!), מערכת קול (טובה) תוצרתBOSE  , מכשיר DVD מקורי בתקרה, גג שמש כפול וכמובן BT בלוטות'.

מה אין? פנסי קסנון וכניסה והתנעה ללא מפתח (מצב ההתנעה מרחוק לא מאפשר נסיעה – רק מיזוג התא). 

 

מערכות בטיחות

 

 

ה-LTZ מוסיף גם אבזור בטיחותי חשוב בדמות מערכת להתרעת התנגשות ואי שמירת מרחק, מערכת להתרעה על סטיה מנתיב ואיתור רכב בשטח המת במראות. האחרונה שימושית במיוחד בשל מראות לא ממש נוחות.

יש גם התרעה מפני תנועה חוצה בנסיעה לאחור – שימושי ביציאה מחניה.

 

האווירה מאחור

 

 

הטראוורס מוצע עם שמונה או שבעה מושבים, כאשר ה-LTZ מגיע עם שבעה. האווירה מאחור מצויינת – יש חלונות שחורים, יציאות מזגן מהתקרה (עם שליטה מהשורה השניה)  ו-DVD מקורי עם אוזניות אלחוטיות.

בשורה השניה תמצאו צמד מושבי קפטן, שנראים נהדר ומציעים מרווח מעולה. חסר מעט מקום לכפות הרגליים, אבל זה כמעט ולא מפריע – בניגוד לעובדה שמשום מה המושבים נמוכים מדי.

 

ניתן להזיז את המושבים לפנים-אחור, וגם להטות אותם. בשורה השלישית המצב עדיין טוב בסה''כ. אומנם המושב האמצעי לא ממש נוח, אבל אלו שלצידו בסדר גמור. המרווח יספיק בהחלט לאנשים בגובה ממוצע, אך גבוהים יפגשו את התקרה. גם כאן יש פתחי מזגן. תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, הוא גדול כשכל המושבים בשימוש, ופשוט עצום אם מקפלים את השורה השלישית. 

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

 

 

מנוע ה-V6 3.6 ליטר, של הטראוורס מרוויח בגרסה הזו 7 כ''ס ו-0.6 קג''מ – בזכות מערכת פליטה כפולה – שלא באמת משנים. תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים משדכת את הכח לכל ארבעת הגלגלים. המנוע הזה אוהב סל''ד גבוה, ושם הוא חזק.

בסל''ד נמוך הוא פחות מרשים, ולכן היציאה מהמקום פחות מהירה מהצפוי. אבל מרגע שנמצאים בתנועה, ובמיוחד בעקיפות, מתגלה כלי זריז, אפילו זריז מאוד בהתחשב בממדים.

למעט צריכת הדלק (6.5 ק''מ לליטר בממוצע במבחן, 10 ק''מ לליטר בשיוט רגוע במיוחד), קשה לבוא בטענות למערכת ההנעה, אבל אם מתאמצים אפשר להזכיר תגובות מעט איטיות של התיבה ויחסי העברה מעט ארוכים מדי. 

 

בנסיעה...

 

 

הטרווארס הוא רכב נוח. בעיר הוא מצליח לא להיחבט גם על שיבושים רעים במיוחד, ולסנן טוב שיבושים קטנים. מצד שני, שיבושים בינוניים כן עוברים לתא, ולפעמים גורמים לליוויתן לקפץ קלות.

ועדיין, ככלל התחושה בתא נעימה. מחוץ לעיר המצב טוב יותר, עם ריסון טוב על שיבושים גדולים, אך השיבושים הקטנים לא מסוננים בצורה מושלמת. זה בהחלט רכב נעים לנסיעות ארוכות, וחבל רק שהמנוע לא מציע צליל מעט נעים יותר בעומס.

הטראוורס מפתיע בכביש המפותל עם נכונות טובה לשנות כיוון וריסון טוב, והמנוע משתף פעולה בשמחה, אך הבלמים מתעייפים מהר מהצפוי בנהיגה מהירה. אם תגזימו תקבלו תת-היגוי והגה שמפגין חוסר שביעות רצון ומשחק בידיים, ועדיין מדובר בהפתעה נעימה ביחס לגודל ולמוצא.

 

מחוץ לכביש

 

 

בשבילים מדובר בבן-לוויה מוצלח בזכות המתלים הסופגים. רק צריך לזכור שלמרות ההנעה הכפולה, הפגוש הקדמי נמוך למדי (ויעידו על כך השפשופים שספג ממדרכות) וסידור הגחון לא מוצלח וחושף איברים רגישים לפגיעה. לכן עדיף להשאר על שבילים טובים יחסית (ולכך גם גרסת ה-2X4 מספיקה לדעתנו). 

 

למעטים

 

 

העדכון לא שינה את הטראוורס בצורה משמעותית, והוא דומה למדי למה שפגשנו בעבר. זה לא דבר רע, כי הוא היה ונשאר רכב טוב מאוד. הוא מאוד מרווח, נוח, מאובזר ומרשים.

המינוסים העיקריים היו ונשארו צריכת הדלק והסרבול בתנועה עירונית. גרסת ה-LTZ מוסיפה לכך מחיר גבוה, שמגביל מאוד את קהל הלקוחות הפוטנציאלי. אך מי שמחפש רכב עם שבעה מושבים אמיתיים ושפע אבזור אך נרתע מהתדמית האפרורית של מיניוואן, ימצא ב-LTZ תשובה טובה – וכמעט חסרת תחרות.

מי שמוכן לוותר קצת בסעיף האבזור ימצא לדעתנו תמורה עדיפה בגרסאות הזולות יותר – וחבל שאלו אינן זמינות לנסיעת מבחן.

 

שברולט טראוורס LTZ

 

 

מנוע

מנוע V6, רוחבי, 3564 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 288 כ''ס/6300

מומנט/סל''ד 37.3 קג''מ/3400

מרכב

הנעה כפולה קבועה

הילוכים אוטו', 6 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב / רב חיבורי, מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר סטיה מנתיב, רכב בשטח מת,
התרעת התנגשות, תנועה חוצה מאחור

צמיגים 255/55-20

מידות

בסיס גלגלים 302 ס''מ

אxרxג 520.7x302x199.1 ס''מ

משקל 2204 ק''ג

נפח תא מטען 691 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 190 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 6.5 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 340,000 ש''ח 

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות