שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סובארו אאוטבק מעודכנת Subaru Outback

מבחן דרכים לדור 4.5 - עדכון בסוף חיי הדגם מקפיץ את הסובארו אאוטבק 2.5 ליטר לרלוונטיות חדשה ולאיכויות של פעם.

 

אם תרצו, במידה רבה סובארו המציאה את תת-הסגמנט של סטיישני השטח כשלקחה את הדור השני של הלגאסי, הגביהה אותו, צירפה את מערכת ההנעה הכפולה והוסיפה את קישוטי המרכב הנחוצים. לתוצאה הם קראו אז, באמצע שנות ה-90', ''אאוטבק''. דגם אשר הפך לרב מכר בצפון אמריקה ובעצם בכל מקום ששלג או שבילי עפר הם חלק מהזהות שלו (מבחן דרכים לאאוטבק משנת 2004 ומבחן לאאוטבק משנת 2007).

אצלנו ידע הדגם עליות ומורדות, ודווקא לאחרונה הוא זכה לעדנה בעיקר בשל העובדה שכרגע הוא נמכר בגרסה שמשאירה עודף קטנטן מ-200 אלפי שקלים.  בעבר נמכרה גם גרסה עם מנוע 3.6 ליטר ואבזור שופע אשר הקפיץ את המחיר משמעותית (מבחן דרכים לאאוטבק 3.6).

עכשיו הוא מוצע עם תוספת אבזור, כאשר הגרסה המקומית (הבודדת) מוצעת עם מנוע ה-2.5 ליטר החדש ומערכת ההנעה המעודכנת אשר תשרת גם באאוטבק הבא אשר הוצג לאחרונה בתערוכת ניו יורק.

 

מה העדכונים?

 

 

המרכב כמעט ולא עודכן, רק חדי עין יגלו את ההבדלים, למעט החישוקים החדשים. גם בתוך המכונית השינויים עדינים למדי. תמצאו את גלגל ההגה החדש כפי שיש ב-XV (קישור) עם צלעות מזוותות יותר, עשיר במיתוג ושמנמן ללפיתה – ועם משוטים להעברת הילוכים.

לרכב מערכת מוטימדיה בהתקנה מקומית (שכמו רבות אחרות בעלת איכות קליטת רדיו בינונית) מצלמת חניה, קישוריות בלוטות' מלאה ועוד. תחתיה שוכנת בקרת אקלים ויש גם בלם חניה חשמלי ופנסי קסנון.

החומרים נוקשים, אבל איכות ההרכבה טובה, אם כי מורגש כבר גילו של הרכב בתא הנוסעים. 

 

אבל המנוע...

 

 

אבל הסיבה האמתית למבחן הוא המנוע. מדובר בשינוי תפיסה מבחינת היצרן. כמו במנוע ה-2 ליטר לפניו, סובארו האריכו את מהלך הבוכנה על חשבון הקוטר בניסיון לקבל יותר מומנט וגמישות אבל גם חיסכון בדלק.

בנוסף לבלוק המנוע ולראשי המנוע החדשים מצויידים שסתומי היניקה והפליטה בתזמון משתנה. סובארו עוד החליפה את רצועת התזמון בשרשרת מתכתית, ותכננו ראש מנוע חדש עם זווית צרה יותר בין השסתומים.

התפוקה עומדת על 173 כ''ס ו-24 קג''מ. תיבת הילוכים רציפה מעבירה את הכח לארבעת הגלגלים כאשר למערכת היכולת לתעל את מומנט המנוע לכל גלגל בנפרד דרך דיפרנציאל מרכזי אקטיבי ובאמצעות בקרת משיכה על כל גלגל.

בנוסף, תגלו באאוטבק מערכת היגוי חשמלית חדשה לדגם זה.

 

לדרך

 

 

זה לא סוד שלאורך השנים מאד אהבנו את האאוטבק. ואהבנו אותו בזכות היכולת לעשות כמעט את הכל (ראו את מבחני הדרכים בפסקה הראשונה).

הנוחות שהוא מציע בעיר בינונית כאשר הוא מתקשה עם שיבושים קטנים, למרות צמיגים בעלי דופן בשרנית (חתך 60) ומחוץ לעיר הוא יותר נוח, ועדיין זכרנו אותו טוב יותר בעבר ואם להיתפס בקטנות אפשר לציין שחסר מעט ריסון כשנוסעים מהר.

למנוע החדש זמינות כח עדיפה כבר מסל''ד נמוך, ועם התיבה הרציפה, נדמה שהוא יוצא מהמקום חזק יותר וממשיך ומאיץ באופן חלק ואחיד. בידוד הרעשים טוב מאד אבל לא מצטיין.

נרשמו מעט רעשים מכיוון בתי הגלגלים ורעש סביבה שחדר פנימה. מאחור החלל לנוסעים נדיב לרגליים ולכתפיים ובסדר בגובה. גם תא המטען גדול מאד והגישה אליו סופר- נוחה. 

 

בכביש המתפתל

 

 

בכביש מתפתל לא תאמינו כמה יכולת יש לכלי הזה, אבל אני חייב להסתייג מההיגוי החשמלי. יש אמנם משקל ודיוק אבל המשוב נותר ביפן. המחסור בריסון בולט כאן עוד יותר, אבל היכולת והאחיזה גבוהים.

רמת האחיזה מרשימה מאוד כמו גם התגובות הנכונות של השלדה במשרעת רחבה של עומסים. מאד מרשים. זו לא מכונית נהיגה, אבל היא תיתן לכם אם רק תבקשו.

 

בשטח

 

 

האאוטבק קופץ לשטח כמו ברווז למים, ומעולם הוא לא פחד לשים חצץ מתחת לגלגלים שלו. להיפך. היכולת של מערכת ההנעה הכפולה מוגבלת רק בשל זוויות מרכב שטוחות מדי ופגושים קרובים מדי לקרקע.

מרווח הגחון עומד על 21.3 ס''מ גבוהים, אבל אלו נאכלים מהר על ידי הפגוש הקדמי המתנודד מרכות המתלים. הוא יזלול שביל כבוש בתאבון רב. אבל אם יפגוש מדרגות או גבנונים הוא יתקשה שלא להיחבט בשטח.

זה המקום לציין את היעילות של בקרת המשיכה ואת הסיוע החביב של הזינוק בעליה. אלו ממקסמים אחיזה בתנאים גבוליים וחונקים ביעילות כל רמז לסיחרור גלגל סורר או הצלבה שלא במקומה.

 

סיכום מבחן הדרכים

 

 

האאוטבק 2.5 ליטר נמצא בחלל שכה הפריע בין הגרסאות הקודמות. הוא מצוייד במנוע חזק יותר וחסכוני יותר (ממוצע 11.3 ק''מ לליטר) וגם מאובזר יותר מגרסת ה-2.5 ליטר הקודמת.

חלק גדול מהאיבזור שהיה ב-3.6 ליטר היקר נמצא גם כאן ואם תרצו ריפודי עור זו אופציה שקיימת. נכון שהוא לא צעיר, וזה מורגש מעט בתא הנוסעים, אבל מעל לכל זה, יש כאן כלי רכב בעל משרעת יכולת מאד רחבה ומאד מרשימה.

בתחומים רבים הוא יהיה טוב ממכוניות שהן עמודי תווך בסגמנט שלהן, והוא יכול לעשות יותר ולקחת אתכם רחוק יותר מכל אחת מאלו.

 

נתונים טכניים סובארו אאוטבק 2.5 ליטר

 

 

מנוע

מנוע, רוחבי, 2498 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול 16, שסתומים, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 173 כ''ס/5,600

מומנט/סל''ד 24 קג''מ/4,100

מרכב

הנעה כפולה

הילוכים אוטומטית רציפה

מתלה ק'/א' מקפרסון/עצמות עצה כפולות

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים 

מערכות עזר ABS, ESP, זינוק בעליה

צמיגים 225/60-17

מידות

בסיס גלגלים 2745 ס''מ

אxרxג 479x182.5x160 ס''מ

משקל 1600 ק''ג

נפח תא מטען 490 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 210 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.3 שניות

צריכת דלק (מבחן) 11.3 ק''מ/ליטר

מחיר

מחיר 199,900 שקלים

אחריות 60 חודשים (5 שנים!)

 

סרטון- אאוטבק 2015

 

 

 

 

קישורים, מבחני דרכים ומבחנים השוואתיים

 

 

תגית: סובארו, ב.מ.וווולוו
דגם חדש לאאוטבק - ניו-יורק 2014
פחות והותר - סובארו אאוטבק
סובארו אאוטבק Subaru Outback R3.6
סובארו אאוטבק - סטיישן קטן בערבה
תמורה ואיכות - ב.מ.וו 3X BMW מול סובארו SUBARU אאוטבק
סובארו אאוטבק 3.0 - נוק אאוט
ספורט-אלגנט - סובארו אאוטבק
לחופש נולדו: וולוו V70 XC קרוס-קאנטרי מול סובארו אאוטבק H6
 

 

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

22 באוגוסט 2014 ב 12:15

סובארו אאוטבק מעודכנת Subaru Outback

בדיוק לפני שנתיים רכשתי את האאוטבק 3.6 פרימיום החדש. מכל ריכבי סובארו שהיו לי עד היום זה היה הרכב המאכזב ביותר ושמחתי מאוד להפרד ממנו אחרי מספר חודשים.

2

bba14

13 בספטמבר 2014 ב 11:06

עדכון לסוגרו אאוטבק

יש לי את האוטבק שש שנים (הוחלף אאוטבק באאוטבק ) שניהם חדשים
הרכבים נוחים שימושים מאוד במיוחד בנסיעות ארוכות היתרון של האוטבק תא מטען
נוחות נסיעה לטווחים ארוכים .
נסעתי עם רכב זה גם בשטח ועליתי את דרך המשלטים אני בדרך! בורמה ללא חשש
הרכב נראה כפרייבט אך מתנהג היטב בשטח החסרון הגדול החצאית הגדולה מלפנים
הגובה של הרכב לו היו פוטרים בסברו נתונים אילו היה אחד מרכבי השטח הטובים ולא פחות מהפורטרטים שגם הוא היה לי
כיום עם כל אהבתי לרכב זה אני מחפש דגם רענן עם הילוכי כוח ולא רכב לשבילי קקל בנוסף המחירים שסוברו דורש יש רכבים טובים יותר

3

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2014 ב 15:03

כתבה חדשה - סובארו אאוטבק מעודכנת Subaru Outback


אכן האאוטבק הוא רכב שטח מפנק של סובארו.

הוא מוגבל בשטח טכני בשל זווית הגישה והנטישה (הפגושים ארוכים לפנים ולאחור).

אם אתה רוצה סובארו עם הילוך כוח - בחר בפורסטר הידני (או ב- XV הידני) - הוא מגיע גם עם הילוך כוח.