חזרה לויקי

סאנגיונג

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

החברה הקוריאנית, שהחלה את דרכה בהרכבת ג'יפים עבור הצבא האמריקאי, התמקדה במהלך השנים בייצור רכבי שטח

 

החברה הקוריאנית, שהחלה את דרכה בהרכבת ג'יפים עבור הצבא האמריקאי, התמקדה במהלך השנים בייצור רכבי שטח

 

 

חברת סאנגיונג (SsangYong – פירוש השם – שני דרקונים) נוסדה בשנת 1954,תחת השם Hadonghwan. תחילה הרכיבה ג'יפים עבור צבא ארה''ב ובאמצע שנות ה-70 החלה לייצר רכבי שטח גם עבור השוק האזרחי. בתחילת שנות ה-90 החל שיתוף פעולה טכנולוגי בין החברה לבין חברת מרצדס, שמשמעותו היתה ''השתלת'' מנועים, תיבות הילוכים ותיבות העברה של מרצדס בכלי הרכב של סאנגיונג, שיתוף פעולה שנמשך עד היום.

 

 

 

 

קורנדו דור ראשון

 

 

קורנדו דור ראשון

 

 

 

לאורך השנים סבלה סאנגיונג ממשברים כלכליים רבים, בעקבות אחד מהם – ב-1997 – נמכרה החברה לדייהו, לתקופה קצרה של כשלוש שנים. במשבר הבא, ב-2004, נמכר גרעין השליטה לחברת SAIC הסינית. היום נמצאת סאנגיונג תחת הגנת בית המשפט בעקבות הכרזה על תהליכי פשיטת רגל (בדומה לצ'פטר 11 בארה''ב) ונעשים מאמצים לשקם אותה ולהחזירה לדרך המלך (לכתבה על קשיי החברה).

 

 

 

 

סאנגיונג התמקדה בעיקר בייצור רכבי שטח, הראשון שיצא לשוק האזרחי היה הקורנדו (Korando) דור ראשון, שהיה מבוסס על מכלולי הג'יפ שהרכיבה עבור הצבא האמריקאי. לאחר מכן החלה לייצר את הקורנדו פמילי – מבוסס על הטרופר דור שני. בעקבות שיתוף הפעולה עם מרצדס יצא הקורנדו דור שני, זה שאנחנו מכירים בארץ, ואחריו המוסו וגרסת הטנדר שלו, המוסו ספורט.
היום כולל הליין של סאנגיונג את הרקסטון (דור שני), את הקיירון, את האקטיון ואת האקטיון ספורט. 

 

 

 

 

תמונות נוספות